Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Coolermaster / Superorb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben over gegaan van een 800 naar een 1,2 ghz athlon.
Ook heb ik in plaats van de superorb de beste coolermaster erbij genomen, omdat de superorb de cpu kapot maakt.
Mijn temperatuur is nu 64 graden.
Kan ik beter toch maar weer de superorb monteren of word de 1,2 gigaherz altijd heter.
de 800Mhz werd 52 graden.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:28
Nou, superorb is beter dan coolermaster hoor.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:03

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nou, dat betwijfel ik hoor, hij zegt dat ie de duurste coolermaster heb genomen, die van +/- 59,- dus met koperen kern!

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik ken iemand die water koeling heeft en heeft het water vervangen voor koelvloeistof.. temp = 24 graden... Ben je van al je gezeik met temperaturen e.d. af...

Evt. kun je hem door laten lopen naar je GPU, ook erg handig

(http://www.ned-cool.nl)

Verwijderd

Ik heb een coolermastertje van 25 piek
idle = 49 gr
stressed = 55 gr

TB1200@1400@1.85V

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik TB1000 op Mini Copper Orb :

idle : 32
stressed : 43

en eerst de coolermaster (standaart)

idle : 39
stressed : 51

maar datw as dus zoals er al bij staat er gewone coolermaster, geen koperen kern ofzow....

• majic
  • Laatst online: 26-10 23:30
on-zin...sjees...weer zo een die denkt dat t uiterlijk ook maar iets zegt over hoe goed een cooler koelt. ELKE orb , behalve mischien die dragon dingen, koelen zwaar onder de maat.

Een dp5-6h51 van fl.30 koelt al 2x zo goed als de duurste orb..
Op vrijdag 13 juli 2001 08:32 schreef dennisdotcom het volgende:
Nou, superorb is beter dan coolermaster hoor.

• majic
  • Laatst online: 26-10 23:30
Coolermaster maakt wel 100 verschillende modellen coolers...www.coolermaster.com ..
Op vrijdag 13 juli 2001 10:01 schreef Cartman! het volgende:
ik TB1000 op Mini Copper Orb :

idle : 32
stressed : 43

en eerst de coolermaster (standaart)

idle : 39
stressed : 51

maar datw as dus zoals er al bij staat er gewone coolermaster, geen koperen kern ofzow....

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb hier mijn 1200@1330@45C lopen met een coolermaster van 29 piek. De EP5-6I11. Dit komt omdat ik nog helemaal geen airflow heb in mn kast. Alleen die coolermaster een een koeler op mn voeding!

Niet slecht ;)

Verwijderd

Hier een Athlon 1,33 GHZ in mijn systeem
met Coolermaster fan (type t/m 1,5 Ghz)

Idle: 53-55 graden
Stressed: 59-62 graden

• stylezzz
  • Laatst online: 11:13
Op vrijdag 13 juli 2001 10:06 schreef majic het volgende:
on-zin...sjees...weer zo een die denkt dat t uiterlijk ook maar iets zegt over hoe goed een cooler koelt. ELKE orb , behalve mischien die dragon dingen, koelen zwaar onder de maat.

Een dp5-6h51 van fl.30 koelt al 2x zo goed als de duurste orb..
[..]
Yeah right.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb geen enkel probleem qua hitte met een Superorb op een tbird 1,2 Ghz

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30

ddZ

Ik heeft :P ook een athlon 1,2 Ghz

Toen ik hem net had:
Idle: 38-45graden
Stressed: 45-50graden

Maar sinds gisteren na clean install w9x
Idle: 53-59 graden
Stressed: 59-62 graden

Wel vaag, maar zit nog niet in de 'danger-zone' ;)

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 10:49
Ik TB 1400/266 met Spire full Copper :
idle : 47
stressed : 56

Fl 50,-

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

De coolermaster zoals hierboven genoemd (EP5-6I11) is beter getest dan de Tt SuperOrb.
Ik heb zelf een SuperOrb gehad en zo ongelooflijk goed vond ik 'm nu ook weer niet.
Hij maakt wel een hels kabaal vergeleken met de Coolermaster (ik heb nu een GlobalWin FOP38 da's nog erger) maar koelen doet de Coolermaster echt beter.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 10:49
Op vrijdag 13 juli 2001 16:02 schreef chaos666 het volgende:
De coolermaster zoals hierboven genoemd (EP5-6I11) is beter getest dan de Tt SuperOrb.
Ik heb zelf een SuperOrb gehad en zo ongelooflijk goed vond ik 'm nu ook weer niet.
Hij maakt wel een hels kabaal vergeleken met de Coolermaster (ik heb nu een GlobalWin FOP38 da's nog erger) maar koelen doet de Coolermaster echt beter.
ik heb mijn supper orb weggegeven omdat ik er een Amd processor mee had gesloopt en wel mijn aller eerst Amd prosessor ik was dus ff intel gewend en weet je wat ? Die vriend van mij zet hem op zijn Intel p 3 800 en fikt hem er helemaal uit hahahahha

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Hier ook een AXIA 1200
Heb verschillende koelers gehad omdat de temp idle niet onder de 60 wou komen. Coolemaster, Spire...en dan niet de standaard, maar de betere. Toen vorige week toch maar een super Orb gehaald. Idle draait ie nu op 52 graden. Nog niet superlaag, maar die Orb koelt dus wel het beste van alle koelers die ik tot nu toe heb gehad

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 14:10 schreef Razorfist het volgende:
Ik heb hier mijn 1200@1330@45C lopen met een coolermaster van 29 piek. De EP5-6I11. Dit komt omdat ik nog helemaal geen airflow heb in mn kast. Alleen die coolermaster een een koeler op mn voeding!

Niet slecht ;)
Wat een onzin, dit kan dus echt nooit. 45 graden is hartstikke laag man, en zeker met geen airflow.

Ik word echt gek van die brakke sensors van die mobo bakkers |:( |:( ZOveel verkeerde temperaturen, sjonge jonge

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50
Ik heb eerst ook Chrome orb gehad, maar dat was helemaal brak. Dat kl#te ding kreeg je neit eens goed op je cpu. Met gevolg dat ie na 3 secs al eruit klapt.
Heb nu een GlobalWin, koelt als een gek maar maakt wel een takke herrie

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Verwijderd

Topicstarter
Als je al deze verhalen leest, lijkt het mij met deze grote verschillen dat de temperatuurmeting niet juist is.
Systemen met dzelfde hardware en zelfs zelfde koeler kunnen geen 12 a 13 graden verschillen.
Ik heb zelf mijn Coolermaster er af gehaald
en de superorb er voorzichtig opgezet, doch ook nu gaat de temperatuur niet verder naar beneden.
Het zou ook nog in de processors kunnen zitten dat de heter wordt dan de ander.
Het kan gewoon als we dit zo lezen niet alleen meer aan de koeler liggen.
Pagina: 1