Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken werk ik bij mijn nieuwe werkgever. Het klonk allemaal leuk. Eigenlijk baal ik ervan dat ik des tal genomen heb en niet beter voorgelicht ben. Heb wel proeftijd in contract. Kan hier mogelijk gebruik van maken.
Maar het is ook zakelijk.
Oude werkgever zou ik zo terug kunnen in oude functie. Functie is zelfs aantrekkelijker geworden.
Wat zouden jullie doen? Gevoelsmatig zou ik best terugwillen maar voel me wel wat schuldig.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:09
Wat valt er precies tegen?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Schuldig ben je alleen als je jezelf alleen maar rotter gaat voelen.

Gewoon een gesprek aanvragen met je huidige leidinggevende, aangeven dat de aangeboden functie en actuele staat van werken niet op elkaar aansluit en anders is dan voorgespiegeld. Komt er uit het gesprek geen aanwijsbare reden/termijn dat het beter gaat worden; contract ontbinden binnen proeftijd (want geen opzegtermijn, over het algemeen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:00
Als het kan doen! Niks is slechter dan iedere dag met een slecht gevoel naar je werk gaan.

Zoals je het zelf al zegt het is zakelijk.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Als je je werk niet met plezier doet, zal de klant dat ook wel gaan merken. Die proeftijd is er juist voor om de zaken die niet tijdens het sollicitatiegesprek naar voren waren gekomen nu te ontdekken.

Stel je eens voor dat je nog drie maanden daar blijft werken, alleen vanwege de klant van dat bedrijf....
Gewoon met jouw leidinggevende om de tafel gaan zitten, dat je dit nieuwe werk anders had voorgesteld en dat je het werk niet bevalt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Daar is letterlijk de proeftijd voor. Voor het bedrijf om te kijken of je geschikt bent, en voor jou om te kijken of het wel wat voor je is. Als je hebt geprobeerd om het te verbeteren en alsnog niet denkt dat het zal verbeteren, wegwezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 28-01-2018 17:11 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al tegen leidinggevende gezegd.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je bent aan niemand niets verplicht. Er is geen enkele reden om je schuldig te voelen.
Daarnaast zal je werkgever het meer waarderen dat je nu onder je proeftijd opzegt, dan dat je eerst een paar maanden met een slecht gevoel naar je werk gaat en dan alsnog opzegt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:15:
Ik heb het al tegen leidinggevende gezegd. Heel duidelijk ook: als ik dit had geweten had ik het niet gedaan.
Het koppie sprak boekdelen, hij schrok. Bij die klant gaat echt niets veranderen. Klus moet gewoon af. En dat is geen leuke klus. Wat ik aanvankelijk wel dacht.
Dit is je eerste klus? Hoe lang zal deze nog duren en welke vooruitzichten zijn er na deze klus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
6plus maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan zijn dat het niet bij me past.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Morgen naar HR, ontslag indienen, morgenmiddag oude werkgever bellen, vragen wanneer je kan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Je doet nu werk dat je niet leuk vindt en waar geen uitzicht op verbetering is, je zit nog in je proeftijd, en je kunt terug naar je oude werkgever.

Waarom zou je het níet doen?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:15:
Ik heb het al tegen leidinggevende gezegd. Heel duidelijk ook: als ik dit had geweten had ik het niet gedaan.
Het koppie sprak boekdelen, hij schrok. Bij die klant gaat echt niets veranderen. Klus moet gewoon af. En dat is geen leuke klus. Wat ik aanvankelijk wel dacht.
Wat is er zoal anders dan je had verwacht, dan wel beloofd was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb in exact dezelfde situatie gezeten.

Ik heb meteen mijn oude baas gebeld, 2 dagen later contract getekend bij mijn oude werkgever en diezelfde dag nog opgezegd bij de "nieuwe".

Waarom zou je je rot voelen? Als je iedere dag chagrijnig naar je werk gaat wordt daar niemand beter van. Jij niet maar zeker je nieuwe baas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle externe invloeden buiten opdracht om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
De enige aan wie je werkelijk wat verplicht bent is aan jezelf... dit is eigenlijk exact waar een proeftijd voor dient; zodat de werkgever én de werknemer een periode hebben waarin bekeken kan worden of het bevalt zonder enige verdere gevolgen voor beide bij eenzijdige opzegging. Het bevalt duidelijk niet en je ziet hier in de nabije toekomst geen verbetering in komen... plus je kan blijkbaar terug naar de oude werkgever naar een baan die je wel bevalt... 1+1=2 zou ik zeggen. Dat is uiteraard koude calculatie, maar luister naar je verstand en minder naar je gevoel in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx dat is waar.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een collega van me heeft een tijd geleden precies hetzelfde gedaan.

Hij was weggegaan bij ons bedrijf om naar een ander te gaan, daar waren hem gouden bergen beloofd. Hij werd ook meteen bij een klant gezet. Binnen een week kwam hij erachter dat het werk in het echt niet aansloot bij wat hem was beloofd, dat hij nog flink wat maanden bij die klant zou zitten, en dat er geen uitzicht was op verbetering.

Hij heeft met z'n oude werkgever gebeld en was daar meer dan welkom. Hij heeft nog binnen de proeftijd z'n contract bij de nieuwe werkgever opgezegd en is toen weer bij ons in dienst gekomen. Al met al is hij misschien twee maanden weggeweest.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:20:
Alle externe invloeden buiten opdracht om.
Kan je een concreet voorbeeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:22:
Thx dat is waar. Emoties als schuldig voelen opzij zetten. Aanvankelijk ws ik best trots dat ik was gevraagd.
Dat jij je er schuldig over voelt spreekt alleen maar boekdelen over je karakter, in positieve zin uiteraard... ergens voor gevraagd worden is uiteraard altijd ego strelend en wie vind dat nou niet prettig? Maar dat staat uiteraard helemaal los van hoe de realiteit voor jou nu in elkaar steekt; het is niet wat je dacht dat het zou zijn. Die nieuwe werkgever komt er wel weer bovenop, dat is zakelijk... daar moet je persoonlijke gevoelens niet voor inslikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, organisatie heeft niets op orde.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:25:
Ja, organisatie heeft niets op orde. Geen interne capaciteit. Te korte deadlines.
Zonder jou te kennen maar het klinkt alsof je zelf niet snel genoeg kan aarden, aanpassen aan de tekorten en inspelen op de situatie waardoor je dus voor klant en werkgever niet "voldoende" asset bent in die organisatie.

Afgezien daarvan; als de klus nog 6 maanden duurt, stop met dubbel-posten hier, maak je brief in orde en regel het morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
..

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MAX3400 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Zonder jou te kennen maar het klinkt alsof je zelf niet snel genoeg kan aarden, aanpassen aan de tekorten en inspelen op de situatie waardoor je dus voor klant en werkgever niet "voldoende" asset bent in die organisatie.
Dat is dus wat ik er helemaal niet uit haal... Het lijkt er toch veel meer op dat TS is verleid onder valse voorwendselen en in een situatie terecht gekomen die niet bevalt, in een dergelijke situatie is het zeer lastig tot onmogelijk aanpassen... dat zegt helemaal niets over de capaciteiten van de TS en of hij wel een 'asset' kan zijn, hij wil die 'asset' niet zijn... dat is een flink verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:29:
Eigenlijk voel ik me wel een beetje “verneukt” kan er nog wel boos om worden ook.
Moet je niet doen op zondag; tenzij je vandaag aan het werk bent, gewoon genieten van je vrije dag. En het is misschien niet (altijd) het slimste om je frustraties openbaar van je af te schrijven met bepaalde bewoordingen :)

Pak een biertje (of een lekkere snack), ga zitten, tik van 21:00 tot 21:15 een kort maar net ontslagbriefje, slaap er een nachtje over en neem het briefje morgen wel/niet mee naar kantoor.

@MicGlou Gedeeltelijk eens maar als de verwachting is gegeven dat je als adviseur aan de slag ging en het is nu meer paniek-voetbal (bij de klant), dan is het een balans hoe adviesgevend&creatief iemand kan zijn in een organisatie. Dit geldt natuurlijk ook als je directe collega's (van/bij de klant) ziek worden of ontslag nemen; dan moet je harder trekken aan de materie om alles op de rails te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Proefperiode is er niet voor niets, ze kunnen jou ook (ontslaan)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:07:
Sinds een paar weken werk ik bij mijn nieuwe werkgever. Ze wilden mij graag. Er was al een klant waar ik direct aan de bak kon (vandaar wilden ze mij graag omdat ze niet veel mensen konden vinden). Het klonk allemaal leuk. Nu werk ik bij die klant (als adviseur) maar het valt me erg tegen en ik had er een heel ander beeld bij. Dit ook al aangegeven bij leidinggevende van adviesbureau. Eigenlijk baal ik ervan dat ik des tal genomen heb en niet beter voorgelicht ben. Heb wel proeftijd in contract. Kan hier mogelijk gebruik van maken.
Tegenover hun klant waar ik nu zit vind ik het best rot om nu op te stappen. Tegenover werkgever ook wel. Zo zit ik niet in elkaar.
Maar het is ook zakelijk. Zij zullen een probleem krijgen met hun klant als ik opstap maar ook denk ik dan had je de situatie maar beter moeten voorschotelen.
Oude werkgever zou ik zo terug kunnen in oude functie. Functie is zelfs aantrekkelijker geworden.
Wat zouden jullie doen? Gevoelsmatig zou ik best terugwillen maar voel me wel wat schuldig.
Zoals hierboven ook al een paar keer aangegeven, gewoon direct opstappen, want als je het nu al niks vind, zal je het over 2 maanden helemaal niks meer vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Simpel: Waarschijnlijk waren zij degenen die een proeftijd in het contract wilden. Die proeftijd is precies voor dit soort situaties bedoeld. Dus maak er gebruik van. Bevestig eerst nog wel even of je echt terug kunt naar je vorige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
downtime schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:17:
Simpel: Waarschijnlijk waren zij degenen die een proeftijd in het contract wilden.
Waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MAX3400 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:35:
[...]@MicGlou Gedeeltelijk eens maar als de verwachting is gegeven dat je als adviseur aan de slag ging en het is nu meer paniek-voetbal (bij de klant), dan is het een balans hoe adviesgevend&creatief iemand kan zijn in een organisatie. Dit geldt natuurlijk ook als je directe collega's (van/bij de klant) ziek worden of ontslag nemen; dan moet je harder trekken aan de materie om alles op de rails te houden.
Zolang men duidelijk is geweest dat dit je taak gaat zijn... als het allemaal mooi wordt voor je wordt geschetst en vervolgens kom je in een grote puinzooi terecht in wat blijkbaar een vrij uitzichtloze klus is met een onwillige klant, dan is dat simpelweg niet de baan die je hebt aangenomen, zoals TS al heeft genoemd voelt hij zich eigenlijk flink in de zeik genomen. Je moet sowieso van een heel bijzonder karakter zijn als je het risico wil nemen om geheel blanco over de situatie aan boord te stappen van een schip wat op de klippen is gevaren en zeer waarschijnlijk zinkende is... laat staan als men niet de waarheid heeft verteld over de toestand van het schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
President schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:16:
[...]

Dit is je eerste klus? Hoe lang zal deze nog duren en welke vooruitzichten zijn er na deze klus?
Dat maakt eigenlijk niet eens uit. Als deze klus niet bevalt, geen garantie dat de volgende wel beter gaat zijn. Kans is aanwezig dat daar vergelijkbare problemen spelen.

@Verwijderd : Als je terug wil en kan naar jouw vorige werkgever, morgen meteen regelen. Kan je niet terug, maak dan de inschatting hoe snel je iets nieuws zou kunnen vinden en hoe makkelijk je dan nog weg kan (opzegtermijnen, eventuele opleidingskosten, relatie- en concurrentiebedingen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
Waarom ben je bij je oude baas weggegaan. Als het is dat dit een wereldjob leek, dan kan je gewoon terug lijkt me. Ben je daar weggegaan vanwege frustraties/vastgeroest zitten, dan zou ik iets nieuws opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsaturnus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 13:08
Misschien ook kijken naar een andere baan, en niet terug gaan naar je oude baas?

Momenteel zijn er leuke banen genoeg, en je bent uiteindelijk bij je oude baas weggegaan omdat je ergens anders een betere baan dacht te vinden. Met was mazzel ga je er nog op vooruit ook.

4,76 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
MAX3400 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:27:
Lekker des tweakers weer: volledig in zeik modus er vanuit gaan dat het toch helemaal aan de TS ligt.

Er zijn heel erg veel bedrijven die maar van alles beloven om maar mensen binnen te halen, in de hoop dat er dan gebeurt wat er met de TS gebeurt; dat iemand liever niet met hangende pootjes terug gaat naar z'n vorige werkgever. Daar wordt dus gewoon misbruik van gemaakt. Heb het met m'n vorige baan ook gehad; mooie woorden en beloftes maar uiteindelijk werkte ik met kut code en met een paar kut developers (zaten goeie tussen maar vooral ook 2 hele slechte) in een kut taal op kut projecten. En dat vertellen ze je van te voren niet; want ze hopen toch heel erg dat ze je binnenhalen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hydra schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:04:
[...]

Lekker des tweakers weer: volledig in zeik modus er vanuit gaan dat het toch helemaal aan de TS ligt.
:? Topicstarter geeft aan dat hij bij de klant (dus extern / gedetacheerd) niet het werk/traject kan verrichten wat hem door de werkgever is voorgespiegeld. Op dat moment ben je voor de klant, voor de klant-werkgever-relatie en voor jezelf niet voldoende "asset" om naar tevredenheid van alle partijen te werken of je ei kwijt te kunnen. Dit resulteert dus in de topicstart "zal ik ontslag nemen?" wat dus voldoende zegt over de verstoorde verhoudingen/verwachtingen van alle drie de partijen (eigenlijk 4 want er zit ook nog een recruiter / headhunter tussen, volgens mij). Het mes snijdt aan 2 kanten en in mijn vorige reply had ik het inderdaad maar over 1 kant.

Hoezo is dat zeikmodus? Ik zeg toch nergens dat het aan de topicstarter ligt; alleen dat het "asset" op dit moment niet de goede is.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 29-01-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:27
TS, is de klant toevallig een verzekeraar en jij developer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is correct
Pagina: 1