Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-08-2023
Hey!

Ik zou graag m'n huidige Nvidia Geforce GTX 660 (1,5 VRam) upgraden naar een hoger model om de settings in games hopelijk wat hoger te kunnen plaatsen alsook videobewerking en rendering (AfterEffects e.d.) te boosten.

Ik dacht een GeForce GTX 1060 Gaming X 6G tweedehands aan te kopen. Goede keuze?
Budget blijf ik bij voorkeur onder de € 350 tenzij het échte de moeite is ;)

Verder ben ik heel noob in deze zaken en vroeg ik me af of mijn huidige voeding het wel trekt én of de kaart wel past op mijn moederbord.

Huidige systeem:
  • processor: intel i7-4770 @ 3,4 GHz
  • moederbord: ms-7848
  • huidige grafische: GTX 660 1,5Gb VRam)
  • added: power supply: FSP450-60EMDN
Voor de stroom zie ik dat er 8-pin nodig is voor de nieuwe kaart en heb vandaag maar een 6-pin maar ik neem aan dat zoiets op te lossen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:59

g0tanks

Moderator CSA
Je hebt niet genoemd welke voeding je hebt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-10 04:00
Welke voeding?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droi
Haha whoeps dat is inderdaad belangrijke info ;-)
Power supply is een FSP450-60EMDN (450W output)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droi
@iCore, @g0tanks enig advies? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 13:51

Shabbaman

Got love?

Volgens mij is dat een niet al te best merk voeding. Dat, en het type moederbord, wijst er wel op dat je een Medion hebt. 450W van een goede voeding zal wel genoeg zijn, maar of deze voeding dat nog steeds is...

Overigens vind ik 350 euro voor een tweedehands 1060 wel schandalig veel geld. Laat die kaart maar door een miner kopen en wacht tot je een kaart voor een normale prijs kan krijgen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die 450W voeding zal het prima aan moeten kunnen. Als ik zo snel even kijk kan ie 375 watt op de 12V aansluitingen redden. FSP is gewoon een average OEM merk, geen troep als MS-Tech o.i.d.

Ik zou je afraden om van de 6 pin connector een 8 pin te maken (middels verloopstukjes die her en der wel verkrijgbaar zijn). Neem dan liever een 1060 die voorzien is van een 6-pins aansluiting zoals die van EVGA.

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 29-01-2018 21:31 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

^^

Deze gemist?

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA
Shabbaman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:28:
Volgens mij is dat een niet al te best merk voeding. Dat, en het type moederbord, wijst er wel op dat je een Medion hebt. 450W van een goede voeding zal wel genoeg zijn, maar of deze voeding dat nog steeds is...

Overigens vind ik 350 euro voor een tweedehands 1060 wel schandalig veel geld. Laat die kaart maar door een miner kopen en wacht tot je een kaart voor een normale prijs kan krijgen.
Fortron Source Power geen al te beste merk voeding :?

Lees je eens in voor je dit soort uitspraken doet. Flink deel van al die hippe gerelabelde voedingen die te duur aan OC-publiek verkocht worden zijn gewoon FSP voedingen met een ander label erop. Samen met Seasonic is FSP een van de oudgediende kwaliteitsmerken onder de voedingen. Wil niet zeggen dat ieder model PSU die ze maken perfect is, of dat een 450W voeding voldoende is om een GTX1080 SLI-setup te trekken, maar qua merk is hier niets mis.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1