LG 27ud58-b kalibratierapport - fabrieksinstellingen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Goedemiddag Tweakers,

Ik heb sinds gisteren de LG 27ud58-b en ben er zeer tevreden mee. Wel zit hier een kalibratierapport bij waar ik niet veel wijzer van word. Er staat namelijk niet bij hoe ik de monitor moet instellen/kalibreren om hem zoals op het rapport te krijgen. Betekent dit dat de fabrieksinstellingen al de ideale gekalibreerde instellingen zijn?

Zo nee, weten jullie dan hoe zo'n rapport werkt om de monitor ernaar in te stellen?

Bedankt allemaal :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het rapport is zoals het device uit de fabriek is gekomen.

Wat zegt dat? Niks... Een rapport kan ook 8% van de perfecte waarden liggen maar kan ook 100% overeenkomen met perfecte waarden.

Neem aan dat je LG en de verkoper al hebt gesproken hierover en je hebt laten voorlichten wat je precies met het rapport moet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
MAX3400 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:28:
Het rapport is zoals het device uit de fabriek is gekomen.

Wat zegt dat? Niks... Een rapport kan ook 8% van de perfecte waarden liggen maar kan ook 100% overeenkomen met perfecte waarden.

Neem aan dat je LG en de verkoper al hebt gesproken hierover en je hebt laten voorlichten wat je precies met het rapport moet?
Betekent dit dan dat het rapport enkel een rapportage is van de waardes van het scherm, en dat hij niet per se fabrieksgekalibreerd is?

Ik ga er even van uit dat hij wel gekalibreerd is in de fabriek. Als ik de instellingen dan reset, komen deze dan overeen met de fabriekskalibratie, of ben ik die fabriekskalibratie dan kwijt? (Ik heb hem namelijk al gereset en ik hoop dat ik die fabriekskalibratie niet kwijt ben dus :+ )

LG kan ik vandaag niet bereiken, ik wist niet dat er een rapport bij zou zitten (wel mooi meegenomen!) en ik verwacht niet dat ze bij de mediamarkt weten wat ze er mee aan moeten. Daarom vraag ik het hier :P .

Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 23:41
Bij de Samsung U32H850 zat ook zo een raport en een dvd met drivers.
Als je die installeert kun je kiezen op welke aansluiting van de monitor de kalibratie moet komen.
Bij instellingen van de gpu staat nu dat een ander programma de kleuren beheert, zou dus de kalibratie van de monitor moeten zijn als ik het zelf goed begrijp.
Het beeld ziet er in elk geval super mooi uit, en met de handmatige kalibratie van win10 kon ik er geen verbeteringen meer mee maken.