Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1034469

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe video kaart: Asus GTX 1060 6GB DUAL OC,
maar ik heb het gevoel dat mijn vorige videokaart een stuk stabieler was: Asus GTX 770 2GB.
Als ik spellen zoals CS:GO, GTA V, Escape From Tarkov en nog andere spellen die ik heb.
Gaat mijn FPS echt alle kanten op en krijg ik steeds lagspikes.
Weet iemand hier misschien waardoor dit kan komen?
Het is erg vervelend, ik ga op het punt om deze videokaart weer terug te sturen en mijn oude weer te gebruiken omdat dit totaal niet fijn speelt.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Asus GTX 1060 6GB DUAL OC
- Asus Z97 Pro moederbord
- Intel i7-4770 @3.40 GHZ
- 16 GB Ram

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik de allernieuwste drivers via de Asus site geinstalleerd.
Heb veel op youtube en op andere forums gekeken of iemand hier een oplossing voor heeft, maar niks gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 767375

Ten eerste kun je het beste niet de drivers via de Asus site downloaden. Kijk op de NVIDIA site zelf, en download de losse driver, DUS ZONDER GEFORCE EXPERIENCE!!!. Geforce Experience wil ook nog wel eens problemen veroorzaken.

Heb je je oude drivers ook al eens compleet verwijderd? Zo nee, doe dat dan eerst eens een keer. Gebruik daar dit tooltje voor: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Kun je ook specifiek beschrijven hoe erg je drops zijn? En of je misschien even een screenshot van je GPU en CPU gebruik etc. kunt sturen, dan kunnen wij al een heel stuk meer onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:14
Oude drivers goed gedeïnstalleerd met DDU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waar kan ik die drivers dan vinden op de NVIDIA site?
Kan je misschien een linkje sturen, en ja ik heb mn oude drivers gedeinstalleerd met DDU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
Anoniem: 1034469 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:03:
Waar kan ik die drivers dan vinden op de NVIDIA site?
Kan je misschien een linkje sturen, en ja ik heb mn oude drivers gedeinstalleerd met DDU
[google=nvidia drivers], letterlijk de eerste link.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, ik heb nu de driver geinstalleerd, dit is gewoon precies dezelfde driver dus hij was al up-to-date.
Er is nog steeds niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:43
Het staat niet in je lijstje, maar staan je spellen geïnstalleerd op een HDD of een SSD? Het inladen van bestanden van een HDD wil nog wel eens voor wat vertraging zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mn spellen geinstalleerd op en SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
theblindman schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:17:
Het staat niet in je lijstje, maar staan je spellen geïnstalleerd op een HDD of een SSD? Het inladen van bestanden van een HDD wil nog wel eens voor wat vertraging zorgen :)
Ik heb mn spellen geinstalleerd op en SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 767375 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:12:
Ten eerste kun je het beste niet de drivers via de Asus site downloaden. Kijk op de NVIDIA site zelf, en download de losse driver, DUS ZONDER GEFORCE EXPERIENCE!!!. Geforce Experience wil ook nog wel eens problemen veroorzaken.

Heb je je oude drivers ook al eens compleet verwijderd? Zo nee, doe dat dan eerst eens een keer. Gebruik daar dit tooltje voor: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Kun je ook specifiek beschrijven hoe erg je drops zijn? En of je misschien even een screenshot van je GPU en CPU gebruik etc. kunt sturen, dan kunnen wij al een heel stuk meer onderzoeken.
Ik heb in alle games die ik speel fps van 20 tm 300 fps, soms wordt het ineens 20 of soms 120 vanaf 250 of 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mijn prestaties in taakbeheer springt mijn videokaart ook steeds van rond de 20 naar in de 90 en blijft niet steeds in de 90, zou dat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:49
Controleer tijdens het gamen eens wat er gebeurt in Taakbeheer. Loopt de CPU/GPU (tijdelijk) op 100% wanneer de lage FPS zich voordoet?

En 4 dubbelposts, edit gewoon je posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Anoniem: 1034469 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:16:
Mijn vraag:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe video kaart: Asus GTX 1060 6GB DUAL OC,
maar ik heb het gevoel dat mijn vorige videokaart een stuk stabieler was: Asus GTX 770 2GB.
Als ik spellen zoals CS:GO, GTA V, Escape From Tarkov en nog andere spellen die ik heb.
Gaat mijn FPS echt alle kanten op en krijg ik steeds lagspikes.
Weet iemand hier misschien waardoor dit kan komen?
Het is erg vervelend, ik ga op het punt om deze videokaart weer terug te sturen en mijn oude weer te gebruiken omdat dit totaal niet fijn speelt.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Asus GTX 1060 6GB DUAL OC
- Asus Z97 Pro moederbord
- Intel i7-4770 @3.40 GHZ
- 16 GB Ram

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik de allernieuwste drivers via de Asus site geinstalleerd.
Heb veel op youtube en op andere forums gekeken of iemand hier een oplossing voor heeft, maar niks gevonden.
Kijk eens even naar deze video van AdoredTV.

CS:Go is een van die spellen waarbij veel Pascal-gebruikers problemen ondervinden. Het gaat hierbij om een sterk verhoogde latency die bij een deel van de gebruikers optreedt. Wat precies de oorzaken zijn is niet bekend maar zoals altijd heeft het met de combinatie van hardware en software te maken. De meeste mensen - ook de meeste mensen hier - zijn niet op de hoogte van dit probleem omdat de media zo goed als geen aandacht aan dit probleem hebben besteed maar inmiddels heeft Nvidia wel een driver vrijgegeven waarvan het beweerde dat die het DPC-probleem oplost, afgaande op de reacties op fora lijkt dat mogelijk niet het geval te zijn. Mogelijk!

Het kan inderdaad ook zo simpel zijn als dat je CPU een veel te hoge load heeft omdat je systeem niet gebalanceerd is of omdat jij andere software laat draaien tijdens het gamen die resources vreet. Software downloaden van bedrijven zoals Asus is in het algemeen inderdaad nogal onverstandig. Je gebruikt een Nvidia-kaart, download dan de drivers van Nvidia zelf!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 28-01-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Het is ook prima mogelijk dat je CPU aan het overhitten is, waardoor het moederbord de CPU automatisch terugklokt om te voorkomen dat hij nog warmer wordt. Dit is één van de veel voorkomende oorzaken voor fps drops.

Waarom je dit wel met een GTX 1060 hebt en niet met je oude GTX 770? Simpelweg omdat je CPU veel harder moet werken om een GTX 1060 bij te houden. Een GTX 770 heeft veel minder CPU power nodig om volledig gebruikt te worden, waardoor de CPU automatisch ook minder warm wordt.

Of het daadwerkelijk hieraan ligt kun je meten met bijvoorbeeld MSI Afterburner's On Screen Display, waarmee je tijdens het gamen de temperaturen en kloksnelheden in de gaten kunt houden. Tutorial hiervoor:
YouTube: MSI Afterburner - How to setup On-Screen Display

Een andere manier is om prime95 te downloaden en de Blend test te draaien. Dan kun je ondertussen met https://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.34.exe de kloksnelheden en temperaturen in de gaten houden. Is iets sneller/eenvoudiger dan de MSI Afterburner manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 444127 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:15:
[...]
Kijk eens even naar deze video van AdoredTV.
[video]
CS:Go is een van die spellen waarbij veel Pascal-gebruikers problemen ondervinden. Het gaat hierbij om een sterk verhoogde latency die bij een deel van de gebruikers optreedt. Wat precies de oorzaken zijn is niet bekend maar zoals altijd heeft het met de combinatie van hardware en software te maken. De meeste mensen - ook de meeste mensen hier - zijn niet op de hoogte van dit probleem omdat de media zo goed als geen aandacht aan dit probleem hebben besteed maar inmiddels heeft Nvidia wel een driver vrijgegeven waarvan het beweerde dat die het DPC-probleem oplost, afgaande op de reacties op fora lijkt dat mogelijk niet het geval te zijn. Mogelijk!

Het kan inderdaad ook zo simpel zijn als dat je CPU een veel te hoge load heeft omdat je systeem niet gebalanceerd is of omdat jij andere software laat draaien tijdens het gamen die resources vreet. Software downloaden van bedrijven zoals Asus is in het algemeen inderdaad nogal onverstandig. Je gebruikt een Nvidia-kaart, download dan de drivers van Nvidia zelf!
Wel leuk dat hij alles zo uitlegt, maar ik heb nog steeds geen oplossing :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-04 08:47

Liveshort

Certified Crazy Person

Anoniem: 683497 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 05:44:
Het is ook prima mogelijk dat je CPU aan het overhitten is, waardoor het moederbord de CPU automatisch terugklokt om te voorkomen dat hij nog warmer wordt. Dit is één van de veel voorkomende oorzaken voor fps drops.

Waarom je dit wel met een GTX 1060 hebt en niet met je oude GTX 770? Simpelweg omdat je CPU veel harder moet werken om een GTX 1060 bij te houden. Een GTX 770 heeft veel minder CPU power nodig om volledig gebruikt te worden, waardoor de CPU automatisch ook minder warm wordt.

...
Nou nou, zo gigantisch is het verschil tussen een GTX 770 en een 1060 nu toch ook weer niet? Het zou je zeker een boost in fps op moeten leveren, maar een GTX 1060 zou een i7 4770 toch niet op de knieen moeten krijgen. De meeste spellen worden niet opeens zwaarder op je CPU als je de grafische instellingen omhoog gaat gooien.

Dat gezegd hebbende, het loont inderdaad wel om iets als MSI afterburner en HWmonitor te draaien tijdens het spelen van een spel om te kijken of je problemen hebt met hitte, gewoon om het uit te sluiten. Als je dan toch bezig bent, kijk dan ook even naar hoeveel procent gebruik je hebt op je CPU en GPU.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 683497 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 05:44:

Of het daadwerkelijk hieraan ligt kun je meten met bijvoorbeeld MSI Afterburner's On Screen Display, waarmee je tijdens het gamen de temperaturen en kloksnelheden in de gaten kunt houden. Tutorial hiervoor:
YouTube: MSI Afterburner - How to setup On-Screen Display

Een andere manier is om prime95 te downloaden en de Blend test te draaien. Dan kun je ondertussen met https://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.34.exe de kloksnelheden en temperaturen in de gaten houden. Is iets sneller/eenvoudiger dan de MSI Afterburner manier.
https://prnt.sc/i776hn
https://prnt.sc/i776kj
Deze 2 zijn van toen ik niks aan had staan.
https://prnt.sc/i776lt
https://prnt.sc/i776nu
En deze twee met Blend test aan.
Kan je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Allereerst, verbaasd het mij dat nog niemand gevraagd heeft naar welk scherm + resolutie je gebruikt. Dit maakt ook aardig verschil.

Daarnaast valt in de screenshots direct op ADATA SSD -> 127/128 graden celcius?..... Of er is iets mis met de sensor of grandioos met de SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Suicyder schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:00:
Allereerst, verbaasd het mij dat nog niemand gevraagd heeft naar welk scherm + resolutie je gebruikt. Dit maakt ook aardig verschil.

Daarnaast valt in de screenshots direct op ADATA SSD -> 127/128 graden celcius?..... Of er is iets mis met de sensor of grandioos met de SSD
Ik gebruik de Samsung HD103UJ op een 1680x1050 resolutie.
Ik heb geen idee waarom m'n SSD 128 graden is.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1034469 op 29-01-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XFlame schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:58:
Controleer tijdens het gamen eens wat er gebeurt in Taakbeheer. Loopt de CPU/GPU (tijdelijk) op 100% wanneer de lage FPS zich voordoet?

En 4 dubbelposts, edit gewoon je posts...
Ja dat gebeurt erg vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

"gebeurd" |:(
Anoniem: 1034469 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Wat denk jij ervan om met behulp van zijn uitleg zelfs eens wat onderzoek te doen? Hij geeft jou de tools die jij nodig hebt om uit te zoeken of dat dit wel of niet jouw probleem is. Wij kunnen niet raden wat jouw probleem is, wij kunnen jou hooguit aandragen wat jij zelf kan onderzoeken maar jij gaat er zelf moeite voor moeten doen.
Kijk naar je temperaturen, kijk of dat je CPU het kan bijbenen, kijk of dat je het DPC-probleem hebt. Meer dan dit kunnen wij niet voor jou doen, jij zal dit zelf moeten gaan bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 29-01-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Anoniem: 1034469 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Je zal altijd met het gebruikte programma kunnen testen ;)
Windows defender zorgde trouwens ook voor hoge latency bij mij een tijd terug.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 444127 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:18:
"gebeurd" |:(

[...]

Wat denk jij ervan om met behulp van zijn uitleg zelfs eens wat onderzoek te doen? Hij geeft jou de tools die jij nodig hebt om uit te zoeken of dat dit wel of niet jouw probleem is. Wij kunnen niet raden wat jouw probleem is, wij kunnen jou hooguit aandragen wat jij zelf kan onderzoeken maar jij gaat er zelf moeite voor moeten doen.
Kijk naar je temperaturen, kijk of dat je CPU het kan bijbenen, kijk of dat je het DPC-probleem hebt. Meer dan dit kunnen wij niet voor jou doen, jij zal dit zelf moeten gaan bekijken.
https://prnt.sc/i782d8
Je ziet dat hier iets met Directx aan de hand is, enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Liveshort schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:54:
[...]

Nou nou, zo gigantisch is het verschil tussen een GTX 770 en een 1060 nu toch ook weer niet? Het zou je zeker een boost in fps op moeten leveren, maar een GTX 1060 zou een i7 4770 toch niet op de knieen moeten krijgen. De meeste spellen worden niet opeens zwaarder op je CPU als je de grafische instellingen omhoog gaat gooien.
Een GTX 1060 is ongeveer dubbel zo snel als een GTX 770, toch best aardig. Een CPU moet over het algemeen namelijk juist wel zwaarder aan de gang naar mate je een sterkere videokaart neemt zolang de videokaart nog de bottleneck is. Dit kan prima het verschil maken tussen het wel of niet terug klokken van de CPU vanwege oververhitting. Maar goed gezien de CPU temperaturen die TS laat zien zal het hier niet aan liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 23:13
Het kan ook zijn dat toevallig nu je HDD aan het overlijden is waardoor shaders trager inladen? en dat je daardoor stutters krijgt lijkt me sterk maar toch.

Van wat ik hierboven op kan maken heb je windows op je SSD staan en je games op je HDD? Ik zou gewoon eens een clean install doen van windows. Je hebt waarschijnlijk sinds de initiele instalatie hem nooit meer opnieuw geinstalleerd?

Mogelijkheid 3 die ik kan bedenken is de vulnerability meltdown en spectre. ik dacht ergens gelezen te hebben dat Hashwell met de patch veel problemen had misschien is dit er een van.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrDucky schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:07:
Het kan ook zijn dat toevallig nu je HDD aan het overlijden is waardoor shaders trager inladen? en dat je daardoor stutters krijgt lijkt me sterk maar toch.

Van wat ik hierboven op kan maken heb je windows op je SSD staan en je games op je HDD? Ik zou gewoon eens een clean install doen van windows. Je hebt waarschijnlijk sinds de initiele instalatie hem nooit meer opnieuw geinstalleerd?

Mogelijkheid 3 die ik kan bedenken is de vulnerability meltdown en spectre. ik dacht ergens gelezen te hebben dat Hashwell met de patch veel problemen had misschien is dit er een van.
Wat bedoel je precies met de vulnerability meltdown en spectre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrDucky schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:07:

Ik heb mijn games op mn SSD staan (de spellen die ik veel speel)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1034469 op 30-01-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 18:48
Een aantal zaken die ik niet gezien heb zijn:

1) Waar heb je je monitor op aangesloten en met welke verbinding? Weet je zeker dat de kabel is aangesloten op je VIDEOKAART en niet op de ONBOARD?

2) Heb je ALLE drivers al eens bijgewerkt? Dus niet alleen de Geforce drivers, maar ook je CHIPSET, Geluid, netwerk etc.

3) Je geeft aan dat je CPU geregeld naar 100% stijgt. Geef eens aan WELK PROCES dit specifiek is.
Op basis daarvan kunnen we meer vertellen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb wat testjes gedaan met mn DPC latency.
Eerst had ik veel te hoge latency, maar ik heb het opgelost door mn wifi adapter uit mijn pc te halen,
Ik gebruik toch een kabel. Maar nog altijd zijn er evenveel fps drops.
Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wylana schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:55:
Een aantal zaken die ik niet gezien heb zijn:

1) Waar heb je je monitor op aangesloten en met welke verbinding? Weet je zeker dat de kabel is aangesloten op je VIDEOKAART en niet op de ONBOARD?

2) Heb je ALLE drivers al eens bijgewerkt? Dus niet alleen de Geforce drivers, maar ook je CHIPSET, Geluid, netwerk etc.

3) Je geeft aan dat je CPU geregeld naar 100% stijgt. Geef eens aan WELK PROCES dit specifiek is.
Op basis daarvan kunnen we meer vertellen.
1) Ja, dat weet ik zeker.
2) Ja, ook al geprobeert.
3) Ik had het over mijn GPU die steeds 100% is als ik game.
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten :o

Als je iets nieuws te melden hebt voor iemand op je post gereageerd heeft, gebruik de 'wijzig'-knop. Je kunt prima meerdere berichten van anderen quoten in een enkele van jou. Kijk naar de 'Quote' knop bij alle berichten in een topic, ook als je zelf een bericht aan het schrijven bent.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 30-01-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Meltdown en spectre:
https://www.pcworld.com/a...ow-it-affects-pc-mac.html
https://www.pcworld.com/a...-down-older-hardware.html

als je games op je SSD staan en die geeft aan 128 graden kan daar het probleem goed zitten, een SSD gaat throttelen onder te warme omstandigheden, als die sensor stuk is of een verkeerde waarde aangeeft gaat hij dus throttelen.

Daarnaast heb je mijn vraag niet beantwoord: Hoe lang heb je je PC al niet opnieuw geinstalleerd en hoeveel hardware changes heb je in die tijd gedaan. Wellicht loont een clean windows install....

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrDucky schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:34:
Meltdown en spectre:
https://www.pcworld.com/a...ow-it-affects-pc-mac.html
https://www.pcworld.com/a...-down-older-hardware.html

als je games op je SSD staan en die geeft aan 128 graden kan daar het probleem goed zitten, een SSD gaat throttelen onder te warme omstandigheden, als die sensor stuk is of een verkeerde waarde aangeeft gaat hij dus throttelen.

Daarnaast heb je mijn vraag niet beantwoord: Hoe lang heb je je PC al niet opnieuw geinstalleerd en hoeveel hardware changes heb je in die tijd gedaan. Wellicht loont een clean windows install....
Ik denk zo'n 5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
MrDucky schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:34:
128 is vaak een standaard waarde als hij de sensor niet goed uit kan lezen. 2^7=128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
ah oke ;) zo erg thuis ben ik niet in sensoren :P

Ik zou in iedergeval gewoon eens een backup maken en dan een fresh install van windows 10 doen. als je al 5 jaar dezelfde install hebt en wat hardware changes in die tijd gedaan hebt loont het altijd! Drivers die niet volledig verwijderd zijn die roet in het eten gooien, je register wat waarschijnlijk een zooitje is.

Begin maar gewoon met een fresh install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 16:55
Is het niet gewoon de PCIe plug vanaf je voeding naar je GPU die ontbreekt of er niet helemaal lekker in zit? Ik heb al vaker verhalen gelezen van GPU's die in Windows stabiel lijken, maar bij games gaan throttlen omdat de stroomtoevoer naar de kaart niet op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
UTwizard schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:28:
Is het niet gewoon de PCIe plug vanaf je voeding naar je GPU die ontbreekt of er niet helemaal lekker in zit? Ik heb al vaker verhalen gelezen van GPU's die in Windows stabiel lijken, maar bij games gaan throttlen omdat de stroomtoevoer naar de kaart niet op orde is.
Ik heb net geprobeerd de kabels bij mijn GPU aan te drukken, maar het heeft niet geholpen. Dus ik denk niet dat het probleem daar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Heb je de pc ondertussen al een keer een verse installatie gegeven zoals veelal aangegeven, dit zou issues met drivers en mogelijk verkeerd uitgelezen sensoren op kunnen lossen....

Werkt dat niet is waarschijnlijk een sensor defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 19:59
ik denk dat je teveel verwacht, zeker in oudere en minder veeleisende games doet een 770 niet veel onder voor een 1060.
ik had een 7950 en upgrade naar een 1060, verwachte er ook teveel van achteraf, de 7950 was bijna even snel, 1060 maar weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Suicyder schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:42:
Heb je de pc ondertussen al een keer een verse installatie gegeven zoals veelal aangegeven, dit zou issues met drivers en mogelijk verkeerd uitgelezen sensoren op kunnen lossen....

Werkt dat niet is waarschijnlijk een sensor defect.
Nee, maar ik wil eerst weten wat het probleem is voordat ik mijn pc helemaal reset en er waarschijnlijk geen verschil te zien zal zijn.
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:43:
ik denk dat je teveel verwacht, zeker in oudere en minder veeleisende games doet een 770 niet veel onder voor een 1060.
ik had een 7950 en upgrade naar een 1060, verwachte er ook teveel van achteraf, de 7950 was bijna even snel, 1060 maar weer verkocht.
Ik krijg wel een stuk hogere max fps in de meeste spellen met een 1060, maar de 770 had geen moeite om de nieuwste games stabiel te runnen. Het kan toch niet kloppen dat de GTX 770 beter is dan de 1060?
http://gpu.userbenchmark....a-GTX-1060-6GB/2174vs3639
Op veel van dit soort vergelijkingsites staat zelfs dat de GTX 1060 ongeveer 1.5-2x beter is dan de GTX 770.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 1034469 op 01-02-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 19:59
Nee de 770 is niet beter dan de 1060, maar zo heel veel sneller is een 1060 niet, toen de 770 uitkwam was het een hoger gepositioneerd model dan dat de 1060 nu is, als de 770 nu uit zou komen zou die de 1070 zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Geen idee waar je vandaan haalt dat het verschil meevalt, er is een enkele game waar het verschil minder groot is, maar meesten toch vrij stevig. Pak random benchmarks: https://www.gamersnexus.n...gtx-770-in-2016-benchmark

Zoals de TS aangeeft, meeste vergelijkingen 1,5-2x. Dat is flink te noemen, zeker in de nieuwere games.

@TS
De herinstallatie wordt mede gesuggereerd om driver issues te testen, bij een clean install is de kans daarop vele malen kleiner. Daarmee zou je dus erachter kunnen komen of de sensor in je SSD bijvoorbeeld daadwerkelijk defect is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
... Doe nou maar gewoon een verse windows install, je hebt hem al 5 jaar niet herinstalleerd, dat in combinatie met je hardware changes en waarschijnlijk heel wat andere meuk is vragen om minder FPS :P Ik durf te wedden dat als het je stabiliteit niet ten goede komt dat het alsnog zorgt dat je over het algemeen iets meer fps haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand misschien een idee of hier iets niet goed loopt?
Zonder game open:
https://prnt.sc/i8pn0j
Met game open:
https://prnt.sc/i8pmk7
MrDucky schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:45:
... Doe nou maar gewoon een verse windows install, je hebt hem al 5 jaar niet herinstalleerd, dat in combinatie met je hardware changes en waarschijnlijk heel wat andere meuk is vragen om minder FPS :P Ik durf te wedden dat als het je stabiliteit niet ten goede komt dat het alsnog zorgt dat je over het algemeen iets meer fps haalt...
Ik kan het wel proberen.
Alleen heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen(Ik heb geen uitleg nodig, mijn vader heeft er verstand van). Eerst probeer ik nog wat tips te krijgen van andere mensen die misschien het probleem herkennen.
Ik denk ook niet dat het probleem bij Windows ligt aangezien mijn vorige videokaart wel goed draaide, alleen was hij wat oud.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1034469 op 01-02-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
@JVRadeon een 1060 is vele male koeler als een 770, als die altijd goed heeft gedraaid dan zal die 1060 minder koel worden.
Opwarmen van je CPU, daar hebben ze CPU koelers voor uitgevonden.
Een 770gtx trekt 250 watt, een 1060 120watt..
Uiteraard kan je wel gelijk hebben dat er stof aanwezig is in de pc , waardoor de CPU warm wordt. en evt een schoonmaakbeurt geen overbodige luxe is ( als dit aanwezig is)

@MrDucky ik denk dat jou antwoord nog wel eens het beste zou kunnen zijn, ik denk ook dat het issue wel eens opgelost zou kunnen worden met een nieuwe installatie.

@Anoniem: 1034469 heb je toevallig je v-sync aanstaan in CSGO ? Dit wilt met een 1060. Ook wel eens problemen geven met lage fps.
Om uit te sluiten of het probleem niet software gerelateerd is zou ik idd zoals mcducky zegt je pc opnieuw installeren .
Heb dit zelf ook al een aantal keer mee mogen maken dat er rare registerbestanden in Windows verkeerd stonden.

De hdd die >100 graden is zou ik toch even controleren of die ECHT zo heet word,
Je hebt er een speciale test voor :
Als je hem aanraakt en het begint naar kip te ruiken , dan weet je dat de weergegeven temp klopt 😉
Pagina: 1