Ik denk erover om naar een 32-urige werkweek te gaan en daarvoor salaris in te leveren. Maar elke keer als dat ter sprake komt roepen vrienden van mij dat ik dat absoluut niet moet doen. Want naast inleveren van salaris, wat doorwerkt in pensioenopbouw, vakantiegeld, eventuele WW-aanspraken, etc, zou minder dan 34 uur werken als part-time gezien worden en in andere opzichten erg ongunstig zijn.
Maar als ik doorvraag wat ze nu precies daarmee bedoelen dan wordt het stil. Waar ze die wijsheid vandaan halen, en waar die angel dan precies zit, weten zij ook niet. Als ik erop Google vind ik ook niet meer dan wat ik al weet: Dat het doorwerkt in pensioen en WW.
Mijn vraag: Zit er toch wat waarheid in de bewering dat “part-timers” meer dan alleen salaris inleveren?
Maar als ik doorvraag wat ze nu precies daarmee bedoelen dan wordt het stil. Waar ze die wijsheid vandaan halen, en waar die angel dan precies zit, weten zij ook niet. Als ik erop Google vind ik ook niet meer dan wat ik al weet: Dat het doorwerkt in pensioen en WW.
Mijn vraag: Zit er toch wat waarheid in de bewering dat “part-timers” meer dan alleen salaris inleveren?