Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Mijn vraag
Sinds kort heb ik horizontale strepen op m'n beeldscherm. Het begon met strepen op de rechterhelft van het beeldscherm. Net startte ik op met van onder af een derde van het scherm vol strepen. Deze verdwenen binnen een paar minuten langzaam weer, maar het scherm is niet meer egaal wit.

Is het scherm aan het overlijden, de videokaart, of is het gewoon een kwestie van een nieuwe dvi kabel? Help me out!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een Nvidia 560ti videokaart met Dual Link DVI kabel op de eerste uitgang. Op de andere uitgang hangt een goedkoop full hd scherm die geen kuren vertoont. Het gaat om een Dell Ultrasharp U2711 IPS scherm uit medio 2012.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de DVI stekker al getest op een ander beeldscherm, daar gaf deze geen problemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 945895

Plug de DVI kabel die in je dell zit op de full hd.
wat gebeurt er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
De kabel heb ik al uitgesloten op die manier. (Maar ik hoopte gewoon dat iemand dat kon tegenspreken, omdat ik niet aan een nieuw scherm wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 945895

Sorry, ik had het laatste van je verhaal niet goed gelezen...

Heb je instelling aangepast op je dell scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
Ik pas afentoe de brightness aan, maar het probleem bestond daarvoor al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De kabel is uitgesloten én een andere monitor werkt wel goed op je videokaart. Het lijkt er dus helaas zeer sterk op dat je Dell aan het overlijden is.

Edit: om het volledig uit te sluiten zou je de Dell monitor nog aan bijv. een laptop kunnen hangen. Als er dan ook issues verschijnen weet je het zeker.

[ Voor 33% gewijzigd door stin00 op 28-01-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07 22:15

TommieW

Numa numa.

Ik had bij mij U2414H ook een probleem met een horizontale streep. (Zie onderstaand plaatje.) Hierbij heb ik met Dell contact opgenomen. Zij hebben een nieuwe monitor opgestuurd. De oude kon in dezelfde doos terug en werd opgehaald. Binnen een week was alles afgehandeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/erBPMEM.jpg

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
Ik heb ook zeer goede ervaring met de Dell klantenservice. Dit scherm is al een gratis omgeruild scherm na RMA, zonder vragen, dus dat ga ik inderdaad eerst proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:16

Nic

Vrij

Een monitor uit 2012 die door Dell gratis wordt opgeruild? Oeh, dat zou pas echt goede service zijn...
Die U2711 heeft er last van dat na een tijd een connector binnenin de monitor geen goed contact meer maakt. Je kunt 'm zelf repareren:
https://www.ifixit.com/Gu...o+corroded+Contacts/48204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Bij mijn U2711 komt dit ook voor en de link die Nic hierboven geeft lijkt inderdaad een goede oplossing te geven.

Elders op het internet las ik dat een klap geven rechts boven aan de achterkant het probleem tijdelijk kan verhelpen; bij mij is dat inderdaad het geval.
Pagina: 1