onverklaarbare harddisk problemen via usb

Pagina: 1
Acties:

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
hallo,

ik vroeg me af of iemand ook problemen heeft of advies.

ik heb 2 western digital black 1 tb en 2 tb. deze hebben over het algemeen weinig uren gedraait. maar zijn al meer dan 5 jaar oud.

ik had ze een tijdje in een vrij oude icy box gezet en aangesloten via usb

1 tb vertoonde op eens steeds vaker missende MFT, ik had dan elke keer weer kunnen recoveren. data was goed, alleen elke keer verlies hij zijn MFT spontaan.

ik vermoeden dat het de ice box was dat het deed, maar dan was de vraag waarom heb ik dat niet met de 2 Tb harddisk. smart status was prima, western digitaal tooltje leverde ook geen problemen op.

nu echter na een half jaar kijg ik ook problemen met de 2 tb harddisk.
het vertoonde op eens bad sectors. het werkt verder wel, maar smart status geeft nu aan dat bad sectors pending. als ik check disk uitvoert op zoeken va bad sectors, hangd de communicatie usb zich op en is de harddisk niet aanspreekbaar meer.

ik probeerde een cheap sweex usb naar universele adapter, maar daar heb ik het dus ook mee.

ik vermoed zelf dat de harddisks defect zijn of dat usb naar sata chip slecht compatible is met western digital.

ik had nooit problemen met hardeschijven in verleden, maar dit tast wel mijn vertrouwen in ze op.

ik hoor graag jullie mening hier over

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12-2025
Ze zijn aan het overlijden.
Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik denk dat ze aan het overlijden zijn.

Don't let perfect be the enemy of good.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:59
Tsja, het zijn dingen, en dingen kunnen stuk gaan....

Maar heb je ook problemen als je ze gewoon in je pc hangt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• mysterieworld
  • Niet online
op dit moment heb ik geen pc, maar ik heb een idee, ik gebruik de laptop dvd harddisk houder en sluit er een sata kabel aan en voed de harddisk extern met stroom

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Harddisks gaan gewoon na verloop van tijd stuk.
Ook stil laten liggen in de kast is ongezond omdat de smeermiddelen in de lagers van de spindel en de arm uitdrogen en uiteindelijk vast komen te zitten.

Als je nog nooit problemen hebt gehad met harddisks, dan heb je nog niet genoeg harddisks gehad :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• mysterieworld
  • Niet online
heb geen male sata kabel, dus dat idee werkt niet

• mysterieworld
  • Niet online
Had een file server gebouwd, de data was van de 2TB gewoon leesbaar met het kopiëren hiervan.
daarna formatteer. Tot nu toe geen problemen meer gehad.

Ik denk dat de icybox gewoon niet meer goed werkte.
Pagina: 1