Alternatief voor portforwarding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 06:30
Hallo,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met het volgende probleem. Ik heb een domein naam geregistreerd bij pc extreme. Deze had ik in mijn oude huis gekoppeld aan me raspberry pi webserver via de Xperiabox (port 80 geforward). Dit werkte prima. Ik ben echter verhuist. Nu wilde ik weer de porten in de Xperiabox forwarden maar ik kon er helaas niet in omdat het wachtwoord kwijt is. De router resetten is geen optie omdat de router gedeelde wordt door meerdere appartementen. Mijn vraag is of er een alternatief is voor het forwarden van Port 80? Graag Zou ik mijn domein weer koppellen aan me server. De server heb ik liever thuis staan zodat ik er mee kan knutselen dus hosten bij pc extreme is geen optie. Ik heb gezocht op internet en kwam ngrok tegen. Werkt dit? Wat zijn julie tips?

Alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zolang je niet in de Xperiabox kan komen is er weinig te forwarden lijkt me. Je zal dus echt het wachtwoord moeten achterhalen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Bedankt voor de sneller reactie! De router resetten is echter geen optie helaas. Is er een software alternatief? Dat ik een programma installeer op de raspberry pi en in de domein registratie van pc extreme naar een ander ip adres verwijs oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tj.jackel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:08:
Bedankt voor de sneller reactie! De router resetten is echter geen optie helaas. Is er een software alternatief? Dat ik een programma installeer op de raspberry pi en in de domein registratie van pc extreme naar een ander ip adres verwijs oid?
Als de rest van de appartementen geen bijzondere dingen hebben op die xperia, dan kan je die gewoon resetten. Ding zal weer netjes IP adressen gaan uitgeven, zolang je WAN weer correct is ingesteld, heeft iedereen in no time weer internet.

Goed, als je ze gebruikmaken van de wifi zal je dat wel of hetzelfde wachtwoord moeten geven, of ze moeten allemaal opnieuw verbinding maken, maar lijkt me toch niet zo'n groot probleem?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
Je kan een proxy draaien op de rpi op poort 80 die dan de webserver op een andere poort proxied. Maar maakt je netwerk er niet duidelijker op natuurlijk.

En volgende keer je wachtwoord bijhouden in een password manager ;)

=edit=
Oh misschien heb ik het verkeerd begrepen. Zit de portforward nou wel of niet meer in je router? Wat is nu het exacte probleem? verwijst de portforward naar het oude IP en heeft je RPI op je nieuwe netwerk een nieuw IP gekregen ofzo?

[ Voor 109% gewijzigd door Ramon op 28-01-2018 13:29 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:58

thof

FP ProMod
De router resetten is echter geen optie helaas.
Betreft het hier een zakelijke router aangezien het over meerdere apartementen wordt gedeeld? Kan mij voorstellen dat je hem dan niet zo maar wil/kan resetten.

In principe valt er niet zo heel veel te configureren aan een Experiabox, zeker als je er niet zo veel custom dingen in hebt lopen configureren. Vermoed (omdat je het wachtwoord ook niet weet) dat het een vrij standaard configuratie is. Ik zou zeggen, als iedereen slaapt de boel resetten wachtwoord noteren (default staat vast op de achterkant/handleiding) en vervolgens het WiFi weer met dezelfde instellingen configureren. Eventueel fixed IP's en bestaande forwarding rules ook weer configureren als die er waren.

Indien universal plug-and-play (UPnP) aan staat op de Experiabox, kun je ook zonder in te loggen portforwaring configureren. Meer info:
https://forum.kpn.com/int...-wat-waarom-en-hoe-322560
https://www.raymond.cc/bl...ally-cost-15-is-now-free/

[ Voor 15% gewijzigd door thof op 28-01-2018 13:25 . Reden: Toevoeging UPnP ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je het wil hosten via die internetverbinding zal je de port forward toch echt moeten regelen op de router die die internetverbinding bedient.
Dat ik een programma installeer op de raspberry pi en in de domein registratie van pc extreme naar een ander ip adres verwijs oid?
De domeinnaam naar een ander IP-adres verwijzen betekent dat je het ergens anders zal moeten hosten.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Het wachtwoord is ooit door een vorige bewoner ingesteld... Is een programma als ngrok een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

Ik doe dit sinds kort zelf door middel van een combinatie van de volgende zaken: een VPS, Tinc-VPN en Nginx reverse proxy. Je maakt een vpn tussen je huis en de VPS (Virtual Private Server bied PcExtreme ook) en zorgt er vervolgens voor dat je domeinnaam naar je VPS verwijst.

Ik heb een guide gebruikt van deze https://jordancrawford.kiwi/setting-up-tinc/ site, niet perfect maar ik ben er wel uitgekomen...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
darkrain schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:28:
Ik doe dit sinds kort zelf door middel van een combinatie van de volgende zaken: een VPS, Tinc-VPN en Nginx reverse proxy. Je maakt een vpn tussen je huis en de VPS (Virtual Private Server bied PcExtreme ook) en zorgt er vervolgens voor dat je domeinnaam naar je VPS verwijst.

Ik heb een guide gebruikt van deze https://jordancrawford.kiwi/setting-up-tinc/ site, niet perfect maar ik ben er wel uitgekomen...
Kan ik dit Dan Koppelen aan me pc extreme domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De router resetten is echter geen optie helaas.
Waarom?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

tj.jackel schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Kan ik dit Dan Koppelen aan me pc extreme domein?
Ja dat kan, maar pas alsjeblieft goed op! Verkeerde DNS aanpassingen kunnen je domein onbereikbaar maken...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:56

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Je zou eventueel ook reverse SSH in overweging kunnen nemen. Heb ik zelf ook een tijdje gedaan om mijn NAS te kunnen bereiken die op een netwerk dat gebruik maakte van NAT stond.

Welke optie je ook kiest: sta er bij stil dat je webserver extra kwetsbaar is omdat je geen controle hebt over je netwerk. (Je geeft zelf aan niet in de router te komen + je deelt het met anderen)

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben eerder benieuwd welke gegevens de topicstarter bang is te verliezen bij een reset. Als @tj.jackel dat kan uitleggen scheelt het hem misschien een hoop overbodige stappen met VPN's of RPi's.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31
Ik gok dat geen van de bewoners weet wat er allemaal is aangepast aan de instellingen en dat degene die het wel weet (en ook het wachtwoord weet) verhuisd is.

En als je aan de huidige bewoners dan vraagt 'mag ik de router en alle instellingen resetten, want dan kan ik zelf wat dingen voor mijzelf instellen' - tja, daar zit niemand op te wachten. Je zal het aan de medebewoners moeten verkopen als een stap die ook in hun voordeel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
thof schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:17:
[...]

In principe valt er niet zo heel veel te configureren aan een Experiabox, zeker als je er niet zo veel custom dingen in hebt lopen configureren.
Vermoed (omdat je het wachtwoord ook niet weet) dat het een vrij standaard configuratie is. Ik zou zeggen, als iedereen slaapt de boel resetten wachtwoord noteren (default staat vast op de achterkant/handleiding) en vervolgens het WiFi weer met dezelfde instellingen configureren. Eventueel fixed IP's en bestaande forwarding rules ook weer configureren als die er waren.
my 2 cts ;)

Experia vraagt sinds een paar updates terug ( jaar of 2 ) een wachtwoord van de gebruiker bij de eerste inlog.
Voor je die instelt, heb je geen toegang naar de configuratie.
( vaak wordt dit ism de KPN monteur gedaan, sowieso om evt het wifi-wachtwoord 'makkelijker' te maken )

Een Experia heeft inderdaad niet zo heel veel spannende mogelijkheden, dus ik denk OOK dat een reset de snelste oplossing is, mede omdat je dan gewoon weer toegang hebt voor configuratie.
Het slimste lijkt mij om de 'eigenaar' op te zoeken, en te overleggen.
Zou het wifi-deel in gebruik zijn, heb je diezelfde passwords ook wel voorhanden ;)
Die zijn dan eenvoudig terug te zetten, na de reset.

Nogmaals, overleg met de 'eigenaar' ( er is vast wel iemand 'verantwoordelijk' ;)
Na de reset een wachtwoord invoeren, en die met iemand delen ( eerder genoemde verantwoordelijke )

Breng het inderdaad op de manier zoals @vanaalten ook aangeeft, zoek een gezamenlijk voordeel

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 31-01-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het ligt eraan wat er op dat netwerk staat, maar opsich kan ik me niet indenken dat er met een dergelijke modem veel specifieke instellingen zijn gemaakt. Hoogstens de WLAN gegevens, maar er moet vast wel iemand zijn die deze kent.

Als er geen gebruik wordt gemaakt van DHCP kan je altijd op een paar computers kijken welk IP-adres die gebruiken. Misschien zijn het er maar een paar.

Mogelijk valt het allemaal mee, in en het ergste geval moet je alles even nalopen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1