Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
een tijd geleden heb ik een nvidia geforce 1060 6gb aangeschaft voor mijn toekomstige gamepc. mijn idee was om hem alvast in mijn oudere pc te doen terwijl ik ondertussen spaar voor de rest van de onderdelen. toen ik de videokaart erin deed, en opstartte, liet hij eerst gewoon het medion scherm zien, maar daarna detecteerde mijn beeldscherm de computer niet meer (met het scherm is niks mis, want die werkt normaal perfect). de computer maakte om de 1-2 minuutjes een geluid, alsof die in een soort oneindige boot-loop zat. ik dacht dus dat de voeding niet genoeg stroom leverde. mijn idee is nu om een nieuwe voeding erin te zetten en kijken of het werkt. hebben jullie mogelijk enig advies over deze situatie?

oude videokaart: amd radeon hd graphics 7400 series
oude voeding: fsp450-60emdn
nieuwe voeding: corsair vs550
cpu: i7-3770 3.40 ghz
moederbord: nog onbekend
windows 7 home

ik heb geprobeerd om in bios-setup te gaan, maar wanneer ik de goede toets drukte, gebeurde er niks. ik heb geprobeerd om de oude drivers te verwijderen, maar dat had ook geen effect. ten slotte had ik nog geprobeerd drivers te downloaden met een cd, maar dat lukte ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
Het kan ook gewoon zijn dat je moederbord geen nieuwere kaarten ondersteunt.
Ik heb zelf mijn HD7870 destijds vervangen met een RX480, de pc 'poste' zelfs niet, ik moest toen de bios van mijn moederbord updaten, voor alles als normaal ging.
Nu kan je op de site van medion eens zoeken naar bios updates, maar ik vrees er een beetje voor. Je wil ook 100% zeker zijn dat je de juiste update installeert of je 'bricked' je moederbord (dan mag hij naar de schroothoop).

Je videokaart heeft niet veel stroom nodig bij het opstarten, dus in principe zou er niets mis met de voeding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Zou zo maar kunnen dat er met je videokaart en voeding niks mis is sommige medion ( ECH ) bordjes hebben een bios-lock zou daar eerst eens naar kijken.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik in dat geval gewoon ga wachten tot mijn volledige pc er is, toch bedankt voor het advies!