Computer slaat random vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Mijn vraag
Ik heb hier een computer staan, gaat om een Acer Aspire X1700. Maar recentelijk slaat hij op random momenten gewoon compleet vast en hij reageert pas weer nadat ik hem hard heb moeten uitzetten.
Heb al gekeken wat het probleem kan zijn maar helaas kom er niet uit en hopelijk hebben jullie nog suggesties wat ik kan proberen

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Acer Aspire X1700 (Alles standaard)
- Windows 10 (Werkt erop voorheen, maar wil over naar Linux om beetje mee in dingen uit te proberen)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Harde schijf verwisseld (Meerdere, zelfs een splinternieuwe slaat hij op vast)
- Temperatuur cpu/gpu in de gaten gehouden (Blijft normaal)
- Memory test (10 van die lange rondes gedaan, totaal niets uitgekomen)
- Gekeken op eventuele kortsluitingen ergens op het moederbord maar daar zit ook niet iets wat kortsluiting zou kunnen veroorzaken)
- CMOS? batterij vervangen (Die knoopcel batterij op het moederbord)
- Google maar alles wat hun daar aangeven kom ik eerlijk gezegd ook niet verder mee

Bedankt alvast _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is de voeding nog wel goed. X1700 is dacht ik een jaar of 8-10 geleden uitgekomen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Daar zou ik nog wel eens naar kunnen kijken, eerst even een reserve voeding opzoeken.
Bedankt in ieder geval voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Van een linux livecd starten(booten), als het dan werkt, ligt het aan je windows/software/drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Heb het net geprobeerd (Naar aanleiding van jou reactie) met een linux livecd boot (Vanaf usb) zelfs daar wilt hij nog wel eens vastlopen :(
Toch maar eens voeding veranderen in de hoop dat hij het dan wel gaat doen.
Ook bedankt voor je reactie!