Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fritz 7360 achter Experiabox V10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jos52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-01-2024
Onlangs overgestapt van ISDN naar VOIP (KPN één, internet en telefoon, geen TV, DSL koper).
Door KPN is Experiabox v10 geplaatst en aangesloten i.c.m. Panasonic basisstation en handsets,.
Werkt probleemloos maar ihelaas zijn (volgens de KPN monteur) de phone poorten op de E-box voor aansluiting van een analage telefoon niet geactiveerd/bruikbaar en is directe aansluiting van een analoge telefoon niet mogelijk; met een VOIP converter (ATA) zou dit op te lossen zijn maar die moet dan door KPN worden aangesloten/aangemeld (volgens monteur), zelf instellen is niet mogelijk.

Een alternatieve oplossing waar ik aan denk is om een Fritzbox 7360 als DECT basisstation met een LAN verbinding te koppelen aan de E-box en middels een hosted voip account (naast KPN voip) de Fritzbox te gebruiken voor de analoge telefoon.
De analoge telefoon is alleen nodig om naar buiten te kunnen bellen (noodsysteem), een koppeling met het KPN systeem is niet nodig.

De vraag is gaat dit werken of loop ik alsnog vast in de (dichtgetimmerde) KPN instellingen van de Experia box.
Groet, Jos

...

Alle reacties

Verwijderd

Die Panasonic basisstation, waar is deze op aangesloten? Op de RJ11 aansluiting, of is dat een IP telefoon centrale, die een UTP aansluiting heeft?

• jos52
Het Panasonic basisstation (KX-TGP 600) is een IP telefoonsysteem en is aangesloten op een LAN poort van de Experiabox.

Verwijderd

Ik gebruik een Fritz 7340 in combinatie met een Ziggo internet lijn. Want de poorten van Ziggo zijn dichtgetimmerd, en zijn volgens mij niet eens SIP compatbel.

Op de Fritz staan twee telefoonnummers, eentje voor inkomend (vi XS4ALL), en eentje uitgaand (via Voipbuster). Daarop zijn een Panasonic DECT station aangesloten (RJ11) en een dax en een vaste telefoon met draad (ook via RJ11). Werkt goed.

Dus ja, je kan het doen. Je moet dan zelf een uitgaande VOIP provider vinden (Voipbuster, Voipstunt etc...)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 23:27 ]

• jos52
@Verwijderd
bedankt voor je info, zal het binnenkort gaan proberen.
groet, Jos