Welke ‘ things’ kan ik vanuit Tahoma (somfy) zonder mods direct aansturen? Ofwel, is een investering in een tahoma enigszins rendabel te maken
Ervaringsniveau:
- nieuw
- verbouwing/ renovatie
Things:
- Tado slimme thermostaat
- Tado slimme radiatorknoppen (10x)
- 4x somfy io100 rs rolluiken
- somfy remote situo 5 io
- xiaomi aqara zigbee stekkers (zigbee)
- xiaomi honeywell rookmelder
- xiaomi gateway v2
- xiaomi stekkerdoos (wifi)
- xiaomi deur sensors
- xiaomi body sensors
- xiaomi cube
- homey
Things to come:
- Eaton temp monitor voor warm water leiding zodat de buisventilator aan gaat op de badkamer (vol vermogen indien douchen)
- Eaton bewegingsmonitor zodat buisventilator op toilet even tijdelijk sneller gaat draaien. Beiden op advies installatiebedrijf die ivm condens etc etc bij Eaton zwerern
- Somfy IO motoren voor rolluikken (3x)
In overweging:
- Conexxoon van somfy ALS compatible wordt met Homey of ander platform
Waarom deze vraag:
- stap 2 in mijn domotica is slimme rolluiken. Dit zijn somfy 100 io (slim en stil) motoren. Soft start en anti-inbraak zitten std bij deze motoren. (Stap 1 was Tado, prima systeem trouwens)
- omdat alle rolluiken gemotoriseerd zijn wil ik ze slim koppelen aan rookmelders (alles open als er rook is)
- en daar begint de zoektocht: is tahoma (en somfy brandmelder) de enige weg
- kan ik met een zwave module een tahoma slimmer (lees rendabeler) inzetten, of blijft het beperkt tot somfy spul (en zwave weer een ander platform)
- uiteindelijk wil ik slim licht en sensoren.Dus betaalbaar en platform is waar ik naar op zoek ben
Wat heb ik al gedaan:
- manuals doorgespit (tahoma, en zwave module tahoma)
- heb posts gelezen over het solderen van somfy remotes aan domoticz, Axioami sensoren, zigbee, zwave en IFTTT. Enz
- Heb somfy house bezocht (leuk spul trouwens)
- Heb naar allerlei controllers gekeken (samsung things..)
- alleen het antwoord of ik meer kan aansturen met een tahoma kom ik niet tegen
- en alternatieven voor een tahoma (aansturen IO somfy motoren) vergt kennis (soldeerbout) die ik (nog) niet heb
Ervaringsniveau:
- nieuw
- verbouwing/ renovatie
Things:
- Tado slimme thermostaat
- Tado slimme radiatorknoppen (10x)
- 4x somfy io100 rs rolluiken
- somfy remote situo 5 io
- xiaomi aqara zigbee stekkers (zigbee)
- xiaomi honeywell rookmelder
- xiaomi gateway v2
- xiaomi stekkerdoos (wifi)
- xiaomi deur sensors
- xiaomi body sensors
- xiaomi cube
- homey
Things to come:
- Eaton temp monitor voor warm water leiding zodat de buisventilator aan gaat op de badkamer (vol vermogen indien douchen)
- Eaton bewegingsmonitor zodat buisventilator op toilet even tijdelijk sneller gaat draaien. Beiden op advies installatiebedrijf die ivm condens etc etc bij Eaton zwerern
- Somfy IO motoren voor rolluikken (3x)
In overweging:
- Conexxoon van somfy ALS compatible wordt met Homey of ander platform
Waarom deze vraag:
- stap 2 in mijn domotica is slimme rolluiken. Dit zijn somfy 100 io (slim en stil) motoren. Soft start en anti-inbraak zitten std bij deze motoren. (Stap 1 was Tado, prima systeem trouwens)
- omdat alle rolluiken gemotoriseerd zijn wil ik ze slim koppelen aan rookmelders (alles open als er rook is)
- en daar begint de zoektocht: is tahoma (en somfy brandmelder) de enige weg
- kan ik met een zwave module een tahoma slimmer (lees rendabeler) inzetten, of blijft het beperkt tot somfy spul (en zwave weer een ander platform)
- uiteindelijk wil ik slim licht en sensoren.Dus betaalbaar en platform is waar ik naar op zoek ben
Wat heb ik al gedaan:
- manuals doorgespit (tahoma, en zwave module tahoma)
- heb posts gelezen over het solderen van somfy remotes aan domoticz, Axioami sensoren, zigbee, zwave en IFTTT. Enz
- Heb somfy house bezocht (leuk spul trouwens)
- Heb naar allerlei controllers gekeken (samsung things..)
- alleen het antwoord of ik meer kan aansturen met een tahoma kom ik niet tegen
- en alternatieven voor een tahoma (aansturen IO somfy motoren) vergt kennis (soldeerbout) die ik (nog) niet heb
[ Voor 8% gewijzigd door Ezdada op 16-03-2018 21:18 . Reden: Aliexpress leeggekocht ]