Welke onderdelen te upgraden? (900-1000 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Azorov
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik zoek?
Ik zoek meerdere onderdelen om mijn PC te upgraden (als ik al dan niet beter een geheel nieuwe PC kan bouwen). Ik wil heel graag cities skylines met mods kunnen spelen. Daarnaast nog World of Tanks (wat niet grafisch zwaar is) en Wolfenstein The New Order (wat dan wel weer GPU intensief is). Ik heb op Marktplaats een Asus Strix GTX 1070 gevonden voor 520 euro in de buurt waar ik woon. Nu weet ik alleen niet of dat wel een goede koop is. Daarnaast heb ik gemeten in mijn huidige kast en het word zeer krap als ik hem er überhaupt al in krijg. De main question hier is eigenlijk: kan ik met mijn huidige onderdelen er nog wat van maken of zijn deze te verouderd/langzaam om nog verder op te kunnen bouwen?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb tussen de 900 en 1000 euro te besteden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb totaal geen voorkeur qua merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb op het moment de volgende onderdelen in mijn huidige PC:
MoBo: MSI H97M-G43
CPU: i5 4460
GPU: niet meer aanwezig
PSU: Cooler Master G450M
CPU cooler: Scythe Mugen 4
Case: Cooler master Silencio 352
SSD en HDD heb ik ook al.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53
Goedkoop? Een tweedehands i7-4770/4771/4790 voor minder dan de nieuwprijs van een Ryzen 5 1400.

Nieuw? Wacht nog even tot april, dan komt de Ryzen 2000 serie uit met betere prestaties dan de huidige Ryzens.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Je kan een 1070 nieuw kopen voor +- 500-580euro dus niet echt een goede deal.

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=1070

• Azorov
@NitroX infinity Bedankt voor je reactie, kan je ook een antwoord op de hoofdvraag geven?

• Azorov
@Ludwig005 en al die onderdelen die jij noemt passen in mijn huidige kast?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja voor City Skylines of WoT hoef je het niet te doen. Skylines draait bizar slecht op alles. Pak een 8700K @5GHz en een GTX1080Ti, still runs like sh*t. :P
WoT zou ook moeten draaien op vrijwel alles. Wolfenstein is weer een heel ander verhaal.

Ik zou in ieder geval geen 7700K gaan kopen. Zinloze "upgrade" die je snel weer kan gaan vervangen. Vanaf je Haswel i5 moet je de sprong gaan maken naar een hexacore. Omdat je het redelijk goedkoop wil houden zal dit Ryzen worden. Je kan ook tot april wachten voor Ryzen 2.

GPU is het echte probleem. Er is bijna niks te krijgen, en wat je kan kopen is veel te duur. Maar vertel eens wat je scherm is? Resolutie? :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Azorov
@DaniëlWW2 1080p, ik hoef geen 1440p of hoger :)

• Azorov
@DaniëlWW2 Ik weet dat CS idd niet het best draaiende spel ooit is maar je kan een heel eind komen en alles is beter dan wat ik heb.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Aangezien je nu geen GPU hebt zou ik een tweedehands GTX970 of GTX980 gaan aanschaffen. Nieuwkoop is vrijwel onmogelijk of veel te duur. Voor de rest is het niet bijzonder dringend met de spellen die je nu speelt. Bij Ryzen 2 in april zou ik je willen aanraden je te oriënteren naar een totale upgrade.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Azorov
@DaniëlWW2 Ik heb eens even gekeken en deze voldoet dan denk ik.

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Bedankt voor de hulp en in april zal ik maar eens verder gaan kijken naar wat nog meer te upgraden
Pagina: 1