PC Wil niet starten...

Pagina: 1
Acties:

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik mijn PC aan druk wil hij geen beeld geven |:( Het ligt er denk ik niet aan dat ie is geOCt, want eerst deed hij dit niet bij precies de zelfde instellingen. Ik moet een paar keer de reset button rammen wil ie beeld geven en soms moet ie gewoon ff een tijdje uit staan.

Ik heb een Athlon 700@809 Op zo'n MSI-K7 pro Mobo. Verder zit er een GeForce 256 in en 128MB Ram (Koop NOOIT!!!! goedkoop geheugen bij Norit ofzo want die andere 128MB van mij is binnen een week kapot gegaan!). Verder zit r nog een hoop onboeiende shit in.

Zelf d8 ik eerst dat het te maken had met de stroom toevoer. Ik Heb namelijk op m'n kamer op de zelfde stekkerdoos ook een grote Koelkast staan die aardig waty stroom weg zuigt. Toen ik ging lannen bij iemand starte hij namelijk weer wel gewoon goed op :?

Wie weet raad, en als er nog meer info nodig is hoor ik he graag...

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Pc niet starten, denk ik dan aan, "hij doet het helemaal niet" of "dat ding geeft geen beeld"!?
Je heb namelijk kans dat je een kabelbreuk hebt, of iets in die richting!? B-)
Of dat je hem niet goed aangesloten hebt!?
Als dat ding echt niet normaal wil starten, moet je misschien ff in je bios kloten of iets in die richting!? :+

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Als je hebt gecontroleerd dat alles goed vast zit (ook bijv. je videokaart), is het waarschijnlijk iets met je voeding (als ik het zo lees).

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

weet je zeker dat het niet aan het overklokken ligt? Een FSB van 116mhz (als ik dat zo zie) is hoog en kan makkelijk niet werken... heb je misschien het geheugen in de bios ook op +33Mhz staan? dan zou dat inmiddels over de 150Mhz lopen :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

je weet bijna zeker dat het niet aan het oc'en ligt?

Wil je het zeker weten, doe een kleine moeite en clock hem ff terug, kun je dat uitsluiten, of je hebt de oplossing (wat ik denk dat het probleem is)

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Op vrijdag 13 juli 2001 06:08 schreef Matthijsje het volgende:
Als ik mijn PC aan druk wil hij geen beeld geven |:( Het ligt er denk ik niet aan dat ie is geOCt, want eerst deed hij dit niet bij precies de zelfde instellingen. Ik moet een paar keer de reset button rammen wil ie beeld geven en soms moet ie gewoon ff een tijdje uit staan.

Ik heb een Athlon 700@809 Op zo'n MSI-K7 pro Mobo. Verder zit er een GeForce 256 in en 128MB Ram (Koop NOOIT!!!! goedkoop geheugen bij Norit ofzo want die andere 128MB van mij is binnen een week kapot gegaan!). Verder zit r nog een hoop onboeiende shit in.

Zelf d8 ik eerst dat het te maken had met de stroom toevoer. Ik Heb namelijk op m'n kamer op de zelfde stekkerdoos ook een grote Koelkast staan die aardig waty stroom weg zuigt. Toen ik ging lannen bij iemand starte hij namelijk weer wel gewoon goed op :?

Wie weet raad, en als er nog meer info nodig is hoor ik he graag...
Zucht.. here we go again..
Krik je core voltage op, dit is zeer waarschijnlijk de oplossing.
Als je meerdere malen op de resetknop hebt gedouwt zijn de condensatortjes op je mainboard namelijk grotendeels opgeladen.
Een andere voeding kan ook effect hebben.
Het zal dus aan liggen aan het overclocken.
Voedingen slijten ook ,net als alle componenten.
Die handel is zeer gevoelig.

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
BIOS resetten en als hij dan wel boot, lag het TOCH aan het overklokken! :P
Waarschijnlijk een te hoge FSB ofzo. Omdat je zegt dat hij het af en toe wel doet.

En anders trekt je voeding het niet meer. Een stopcontact kan 3600W leveren, en ik denk niet dat een koelkast 3000W trekt (tenzij een heeeeeele grote Amerikaanse :P ), dus daar zal het niet aan liggen.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
[quote]Op vrijdag 13 juli 2001 06:08 schreef Matthijsje het volgende:
Koop NOOIT!!!! goedkoop geheugen bij Norit ofzo want die andere 128MB van mij is binnen een week kapot gegaan!).

offtopic:
wat een bs...
Er zijn honderden/duizenden/miljoenen PC's die met oem-sdram zijn uitgerust en (jaja) ook nog eens probleemloos werken. Dat jij toevallig een rot reepje hebt doet daar niets aan af.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:45

Destruction

(ex-)Automonteur

[quote]
Op vrijdag 13 juli 2001 10:12 schreef HaveBlue het volgende:
Op vrijdag 13 juli 2001 06:08 schreef Matthijsje het volgende:
Koop NOOIT!!!! goedkoop geheugen bij Norit ofzo want die andere 128MB van mij is binnen een week kapot gegaan!).

offtopic:
wat een bs...
Er zijn honderden/duizenden/miljoenen PC's die met oem-sdram zijn uitgerust en (jaja) ook nog eens probleemloos werken. Dat jij toevallig een rot reepje hebt doet daar niets aan af.
Inderdaad, de laatste tijd is geheugen goedkoop en dingen zoals dat dat het na een week verrot is moet je dan maar voor lief nemen.

Mijne deed het vorige week ook niet, toen liep ie op 650Mhz ( dit is een celeron433 ), ik clock hem terug, en hij doet het weer.

Clock hem gewoon eens terug zou ik zeggen..

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1