Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:49

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Sinds vandaag twee Lenovo tab 4 8 plus tablets in huis. Normaal installeer ik altijd meteen de YouTube kids app voor de kinderen. Dit ging altijd goed tot vandaag met de nieuwe tablets. Ik kan de apk file wel installeren maar deze is daarna nergens te vinden en de YouTube kids app start niet op.
...

Ik pak de apk van:
*knip*. linken naar APK files is niet toegestaan.

Heb al diverse varianten geprobeerd maar geen enkele start op.

De tablet is standaard Android, versie 7.1.1 met patch datum 1 december.
...

-Wat ik al gevonden of geprobeerd heb-

Al flink lopen googlen maar niets kunnen vinden waar ik wat aan heb.
...

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 29-01-2018 10:55 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Playstore al geprobeerd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Youtube Kids-app is toch alleen voor de VS?
Misschien VPN proberen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Staat niet in de Playstore. Apk is officieel nog niet in Nederland.

VPN is niet nodig. Apk installeren is normaal voldoende.

Anoniem: 1044575

Hoi Wilbert, heb je het al kunnen oplossen?.
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met precies dezelfde tablet.
Hij installeert wel, maar vervolgens is hij nergens terug te vinden.
Op andere tablets was het nooit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Anoniem: 1044575 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:31:
Hoi Wilbert, heb je het al kunnen oplossen?.
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met precies dezelfde tablet.
Hij installeert wel, maar vervolgens is hij nergens terug te vinden.
Op andere tablets was het nooit geen probleem.
Nee helaas nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is me eindelijk gelukt pfff!
Side-loaden lukt dus niet. Op internet heb ik gelezen dat onder Android 7 (Nougat) dat niet meer werkt. Het zou met de geografische beperking te maken hebben. Bij sommige mensen verdween de app gewoon na de update van Android naar Nougat
Via onderstaande methode heb ik hem uit de Play store kunnen halen. De truc is om als eerste een VPN verbinding naar de VS op te zetten voordat je je aanmeldt bij Goolgle en de Playstore.

Ik heb eerst een compleet nieuwe account aangemaakt bij Google met een Amerikaans adres.
Dan een abonnement bij Goose voor een VPN verbinding (eerste maand gratis)
Dan eerst de tablet compleet resetten naar fabrieksinstellingen.
Tijdens de eerste opstartprocedure van de Levono tablet, de engelse taal selecteren (kun je later weer terugzetten naar Nederlands).
Aanmelden bij Levono skippen.
NIET inloggen bij google maar skippen.
Dan eerst de Goose VPN app sideloaden door hem bij apkmonk (met behulp van Chrome) te downloaden.
VPN verbinding opzetten met een server in de VS
Dan Playstore opstarten en inloggen met je nieuwe Google account. (Ik heb wel mijn Nederlandse mobiele nummer opgegeven voor de bevestigingscode)
Zoeken op YT kids en als het goed is kun je hem nu installeren.
Hierna de Nederlandse taal op je tablet installeren in settings.

Het is wel even werk maar ik vind het de moeite waard.
Nadat ik de VPN verbinding had verbroken is de YT kids app blijven werken.
Het is nog wel de vraag of hij blijft weken. Dat zien we de komende dagen dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, een dag later en YT kids is weer weg. Vanzelf gedeinstalleerd. Het zit hem dus in Android Nougat en niet in de Lenovo tablet. Blijkbaar wordt in Nougat constant gecontroleerd of er apps geïnstalleerd zijn die een regionale beperking hebben.
Je moet dus Android 6 of ouder hebben anders blijft de app niet op je tablet staan.
Vlgs mij kun je deze tablet niet op Marshmallow laten draaien.
Hij blijft wel draaien als je een constante VPN verbinding in de lucht houdt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1044575 op 10-03-2018 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alvast excuses voor het reageren in een relatief oud topic, maar liep tegen precies hetzelfde aan en heb het iets eenvoudiger aan de praat gekregen (zonder VPN), al is het niet ideaal in gebruik.

Ik kwam er bij toeval achter dat YT kids wel degelijk geïnstalleerd werd via de APK, maar direct 'uitgeschakeld'. Zeg maar zoals dat je bepaalde voorgeïnstalleerde apps niet kunt verwijderen maar wel uitschakelen.

Via de online playstore heb ik YT kids op de 'verlanglijst' gezet. Vervolgens zie je 'm in de Play Store App ook bij verlanglijst. Daar kun je 'm inschakelen middels het 3-dots menu. Via 'Alle apps' kun je het icoontje op een startscherm slepen.

Echter: na elke herstart van de tablet staat de app weer uit. Maar ik herstart 'm bijna nooit en de handeling is prima te doen. M'n dochter van 6 kan het nu 'bijna' zelf.

Niet ideaal, maar wel te doen. De app is favoriet en het zou bijna een reden geweest zijn 'm te retourneren.

[ Voor 3% gewijzigd door floduR op 22-06-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Is een goeie tip. Helaas wordt de tablet bij ons nog wel eens opnieuw gestart en gebruiken ze deze tot de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1185076

Vorige week heb ik op de wifi op een vakantieadres voor mijn dochter (7) een Google account aan gemaakt welke ik beheer via Google Family Link. Werkt prachtig. Meteen ook YouTube Kids op haar tablet geïnstalleerd. Na opstarten vroeg de app een ouder om in te loggen om daarna aan te geven welke content er evt. niet of juist wel toegestaan is en om de zoekfunctie in de app in- of uit te schakelen. Bij thuiskomst een paar dagen geleden ingelogd op de "thuis" - WiFi en YouTube Kids opgestart. Gek genoeg vroeg de app nu opnieuw een ouder om in te loggen om wederom de content en de zoekfunctie in te stellen. Echter krijg ik hierna steevast de volgende foutmelding:
"Je zoekinstellingen kunnen momenteel niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw."
Ik heb het tig keer opnieuw geprobeerd, maar niets werkt. Ik krijg het niet voor elkaar.
Heeft iemand ideeën voor een oplossing hiervoor?
Bij voorbaat heel hartelijk dank,
Wouter Marchal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1185076 heb je de app al een keer opnieuw geïnstalleerd / alle data verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1185076

@rens-br Yes, al een keer gedaan. Heb me rotgezocht, maar kan geen geen oorzaak vinden. Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-07 11:00
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb een nieuw account voor mijn zoon aangemaakt, alles vanuit google families. Alles werkt prima, zoals het voor de families moet werken. :)

youtube kids app geinstalleerd, waarbij de wizard voor installatie vastloopt met de genoemde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-07 18:17
Ik heb een ander probleem met YouTube Kids.

Ik heb de app geïnstalleerd op een (wat oudere) Samsung tablet van mijn vrouw. Alles geconfigureerd, maar vervolgens geeft hij alleen Engelstalige filmpjes als suggestie. Ik heb de app ook geïnstalleerd op mijn Galaxy Note 8, daar geeft ie wel (vrijwel) alleen Nederlandstalige filmpjes.

Ik heb allerlei locatie- en taalinstellingen bekeken, maar volgens mij staan die allemaal goed. Ik heb zelfs mijn Google account toegevoegd aan de tablet, maar hij blijft alleen Engelstalige filmpjes voorstellen. Heeft iemand een oplossing??
Pagina: 1