Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lissyah
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-08 12:00
Hoi allemaal,

Ik had vandaag een nieuwe USB 3.0 (SanDisk) gekocht omdat mijn oude de geest had gegeven.
Ik heb eerst geprobeerd er zelf een bestand op te zetten. Dat ging gewoon maar omdat het maar voor de test was heb ik de overdracht toen weggeklikt. Ik wilde de lees en schrijfsnelheid testen dus ik heb een CrystalDiskMark test gedaan.
Toen ik daarna een bestand erop wilde zetten was dit opeens niet meer mogelijk?? Ik kan er nu niks meer mee, alleen lezen.
Heel erg raar, geen idee hoe het kan. Kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik ga er vanuit dat er geen hardware switch opzit, waarmee je de USB disk per ongeluk op write protected hebt gezet (sommige modellen hebben zo'n switch)?

Zo niet, dit is een probleem dat vaker schijnt voor te komen. Je zou de oplossingen hier kunnen proberen:
* https://www.easeus.com/pa...-read-only-state-yes.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lissyah
Nee daar had ik inderdaad al naar gekeken maar is niet zo helaas.

Ik zal de link eens bekijken!

ik ben echter bang dat hij gewoon kapot is gegaan om de een of andere reden. Ik heb de webwinkel al gemaild of ze dit voor mij kunnen oplossen (geld terug, nieuwe opsturen o.i.d.).

Edit: Heb EaseUS partition master geprobeerd maar hetzelfde resultaat: Deze schijf is beveiligd tegen schrijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Lissyah op 28-01-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Wat heb je verder al geprobeerd?
Heb je al een keer herstart? Heb je de stick al op een andere pc gebruikt?

Windows gaat af en toe over zijn nek van Usb-apparaten en dan krijg je de raarste fouten totdat je opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lissyah
Ohja sorry, vergeten erbij te zeggen.

Laptop heb ik opnieuw opgestart: nog steeds hetzelfde.
In andere laptop geprobeerd: zelfde verhaal. Het ligt dus echt aan de stick.