N64 controller pak bevriest game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Voor de N64 wil ik graag weer Rayman 2 spelen. Om daar je game te saven moet je een controller pak (NUS-004) hebben.

Deze dus laatst gekocht, maar de savegames werden steeds corrupt, en dan geeft hij bij het starten aan of je de controller pak wil resetten/formatteren lid, of niet.

Nou ja, wat onderzoek gedaan, de batterij kan wel eens op zijn. Nieuwe batterij gekocht (cr2032 met lipjes), en de batterij v/d controller pak vervangen.

Eerste keer starten gaf hij nu weer aan controller pak corrupt, reset? Gereset, maar vervolgens liep de game vast.

Na nieuwe pogingen blijft hij vastlopen. De game doet het prima zonder controller pak, maar als de pak er in zit, en je start de console op, dan loopt hij bij het eerste ubisoft splash screen al vast. Als je opstart zonder pak, dan vraagt hij “insert controller pak and press A”. Als ik dat doe, zegt hij “controller pak inserted, press A to continue”, en vanaf daar is hij weer vastgelopen.

Geprobeerd met een andere controller, dat gaf exact het zelfde resultaat.

Ik denk dat mijn controller pak dus toast is, maar is dit een bekend of verhelpbaar euvel?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit is bekend maar zoals je al gedaan hebt is de batterij vrijwel altijd de boosdoener. Gezien je die al vervangen hebt (pak nog gereinigd toevallig..?) lijkt het dat het ding compleet defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb hem net nog even doorgemeten, de polen zitten goed om, ruim 3 volt...

Ik weet het niet. Andere kopen denk ik...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.