Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang11
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10-2020
Hallo,

Ik heb enkele vragen over TV kijken met een CI+ module. Telenet stuurt me door naar de elektrohandel met deze vragen, maar bij Vandenborre kunnen ze geen helder antwoord hierop geven.

Wegens plaatsgebrek en esthetiek zou ik liever geen digicorder plaatsen, en daarom kiezen we voor een TV met CI+ module. Maar ik zou wel graag de voordelen behouden van een digicorder. Ik zou sowieso een USB stick als harde schijf gebruiken om programma's te kunnen opnemen. Dus het TV toestel moet aan volgende voorwaarden voldoen:

1) Op pauze zetten en terugspoelen. Nadien verder kijken.
2) TV-programma's opnemen waar je op dit moment NIET naar kijkt. Dat zou volgens Telenet moeten lukken als je 2 tuners hebt in je TV toestel.

Welk TV toestellen voldoen hieraan, en hoe kan ik dit terugvinden? Ik zoek een toestel met een grootte van 40" tot 43".

Bijkomende vraag: Als ik een TV-programma opneem, moet de TV dan AAN staan, of is STBY voldoende?

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 16:52
Voor het opnemen zijn 2 tuners niet voldoende, je hebt dan ook 2 CI modules nodig. Er zijn alleen weinig tv's die dit hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:20
40-42"
opname mogelijkheid in de TV
dubbele tuner
Heilloze weg om die te vinden.

In de pricewatch staan "maar" 150 toestellen met twee of meer tuners, dus dan heb je al een aardig filter.
Hou er wel rekening meer dat je (meestal) maar één Ci-slot hebt, dus je kan niet een gecodeerd programma opnemen en gelijktijdig een ander ander gecodeerd programma kijken (althans bij mijn Sony kan dit niet, ook dubbel tuner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Een deel van je antwoorden op je vragen kan je hier vinden https://www2.telenet.be/n...at-is-tv-met-een-kaartje/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 21:53
Bushie schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:53:
40-42"
opname mogelijkheid in de TV
dubbele tuner
Heilloze weg om die te vinden.

In de pricewatch staan "maar" 150 toestellen met twee of meer tuners, dus dan heb je al een aardig filter.
Hou er wel rekening meer dat je (meestal) maar één Ci-slot hebt, dus je kan niet een gecodeerd programma opnemen en gelijktijdig een ander ander gecodeerd programma kijken (althans bij mijn Sony kan dit niet, ook dubbel tuner)
Panasonic heeft op de wat luxere modellen dubbele tuner + 2 CI+ sloten.
De pricewatch heeft tegenwoordig ook een filter voor het aantal CI+ sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang11
Hartelijk dank voor jullie reacties!

Ik zou dan kiezen voor de "Panasonic TX-40EXW734 Zilver". Deze heeft 2 CI+ sloten.
Hiermee kan ik dan meerdere programma's opnemen tegelijkertijd.
Juist toch?

Als ik dan een TV-programma wil opnemen (bvb. 's nachts als we aan het slapen zijn), moet de TV dan AAN staan, of is STBY voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvcholten
Klopt, maar je hebt dan dus ook 2 smartcards nodig van je provider.
Je kan 2 dingen opnemen of 1 ding kijken en 1 opnemen.

Ik heb zelf de Panasonic L42DT60E uit 2013, ook met dubbele CI+, ben er dik tevreden over.

Werkt net als een normale Hdd-recorder, doet het dus ook als de TV uit staat. (Dat is ook wel het geval bij TVs met 1 tuner met pvr funcie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang11
Dank je voor je snelle reactie!
Heb jij dan ook 2 USB sticks aangesloten voor de opnames, of is 1 USB stick voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wut, sinds wanneer heb je twee CI modules en kaarten nodig voor gelijktijdig opnemen en weergeven? Iedere standard decoder kan dat en heeft toch echt maar een kaart. De crux zit hem dan ook in de dubbele tuner en niet in CI slot plus kaart. Is ook inherent op de manier waarop CI werkt vziw (eenmalig decodersleutel ophalen mbv gegevens op de kaart en gaan).

Ergo: met een CI+ slot, een dubbele tuner in je TV en een stuk HDD of USB om op te nemen zou je er moeten zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang11
Bedankt voor je reactie!

Nu kom ik ook uit op hetzelfde TV-toestel. Maar ik spaar wel natuurlijk een smartcard uit, waarvoor dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvcholten
The Eagle schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:28:
Wut, sinds wanneer heb je twee CI modules en kaarten nodig voor gelijktijdig opnemen en weergeven? Iedere standard decoder kan dat en heeft toch echt maar een kaart. De crux zit hem dan ook in de dubbele tuner en niet in CI slot plus kaart. Is ook inherent op de manier waarop CI werkt vziw (eenmalig decodersleutel ophalen mbv gegevens op de kaart en gaan).

Ergo: met een CI+ slot, een dubbele tuner in je TV en een stuk HDD of USB om op te nemen zou je er moeten zijn.
De ci+ 1.3 standaard ondersteund niet het decrypten van meer dan 1 stream tegelijk.

Setop-boxen zoals de Humax gebruiken iets anders dan ci+, daarmee kan je wel meerdere kanalen opnemen met 1 smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
pvcholten schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:21:
[...]

De ci+ 1.3 standaard ondersteund niet het decrypten van meer dan 1 stream tegelijk.

Setop-boxen zoals de Humax gebruiken iets anders dan ci+, daarmee kan je wel meerdere kanalen opnemen met 1 smartcard.
ah. vandaar wou al zeggen mijn Ziggo smartcardje heeft er geen probleem mee om 6 programmas tegelijk te decrypten :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang11
Conclusie: toch 2 smartcards nodig bij dit toestel :)
Maar 1 USB stick is voldoende.

[ Voor 23% gewijzigd door Mustang11 op 28-01-2018 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pvcholten schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Zou kunnen, zo diep zit ik er niet in. Wat ik wel weet is dat Ziggo de zelfde decryptie kaarten levert voor de settops en de CI modules. Aangezien ik ook zie dat CI+ 1.4 al sinds 2016 uit is, verwacht ik dat dat de huidige standard zou zijn. Maar correct me if I'm wrong :)

Ook geen idee hoe dat in Belgie zit btw.

Edit: evt andere invalshoek: digicorder toch inzetten, ergens achter een deurtje wegstoppen en IR Blaster / extender van 2 euro uit China, evt te combineren met een langere HDMI kabel. Heb je alle voordelen bij elkaar en geen geklooi.

Alternatief: bediening van de digicorder via HDMI CEC als dat mogelijk is.

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 28-01-2018 22:14 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1