save txt file

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fe203
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-12-2020
Ik probeer een bestand te bewaren mbv Python op een mac, maar snap af en toe niets van de bestanden strucuur op de mac

textList = ["One", "Two", "Three", "Four", "Five"]

open("Users/myOutFile.txt", "w")
for line in textList:
outF.write(line)
outF.write("\n")
outF.close()

outF = open("myOutFile.txt", "w") => met deze regel bewaart hij het bestand in dezelfde directory als waar de bronpython file staat, dit werkt
outF = open("mapje/myOutFile.txt", "w")
Dit werkt ook nog dan heb ik een mapje aangemaakt op dezelfde directory als waar de bronpython file staat

Maar hoe kun je nu in een andere directory iets opslaan dit werkt niet: open("Users/myOutFile.txt", "w")
en dit niet: open("/Users/myOutFile.txt", "w") en dit niet: open("Gebruikers/myOutFile.txt", "w")

Beste antwoord (via fe203 op 28-01-2018 11:12)

• AMFan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 20:14
Check eens je /Volumes directory, daar staan alle mounts. Verder kan je in Finder een map of bestand naar je terminal slepen om te achterhalen wat het pad is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:17

Kappie

Tell me your secrets...

Heb je wel schrijfrechten op /Users/myOutFile.txt? Normaal gesproken heb je in OSX alleen schrijfrechten in je eigen gebruikersmap en niet in de /Users map. Probeer eens een bestand op te slaan in je eigen gebruikersmap. Bijvoorbeeld /Users/gebruikersnaam/myOutFile.txt.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fe203
Dat is de truuk, daar had ik nog niet aan gedacht. :(

Bedankt

Nu nog op mijn NAS, in finder zie ik onder gedeeld een "map" ercmrj, als ik daar op klik zie ik de mappen van mijn NAS, hoe kan ik die benaderen vanuit Python?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SMF of CIFS of NFS padnaam opgeven?

Ik heb zowel geen ervaring met Python of Mac maar een padnaam is "protocol afankelijk".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fe203
Snap dat niet helemaal, ik heb wel dit voorbeeldje gevonden op internet, zit ik hiermee in de goed richting:

import os
directory = "/Users/user.name/foldername"
if not os.path.exists(directory): os.makedirs(directory)
os.system("mount_smbfs //user.name:password@server/servershare ~/foldername")

Dat lijkt erop dat je dan ook je wachtwoord op moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja en nee...

Je kan op je NAS ook een share maken waar iedereen permissies op heeft (everyone & guest) zonder password en de security-mapping op de hele share administrative maken. Dan kan je je Python-script inderdaad aanpassen en zou je zonder user & password kunnen lezen/schrijven.

Alternatief is inderdaad een user & password aan te maken op een nieuwe share, puur en alleen voor je test/script. Zolang je alleen op je eigen netwerk zit, en je bent de enige programmeur/gebruiker, is er weinig mis hiermee. Maar inderdaad; over het algemeen wil je niet plain-text user&pass coderen in een applicatie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fe203
Lijkt me allemaal een beetje moeilijk, kun je met de teminal ook niet je NAS zien.
Ik heb ook een pc met Ubuntu wat wel lijkt op OSX. Bij Ubuntu is dit bv cd /media/NAS in mijn geval heb heet de nas -> NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je hebt dan via Ubuntu je share al gemouny. Dus wil je dat ook op je Mac, open dan eerst de share via de finder en kijk dan eens of je de bijbehorende directory kan vinden. Die kan je dan weer via de terminal en dus ook via Python benaderen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• AMFan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 20:14
Check eens je /Volumes directory, daar staan alle mounts. Verder kan je in Finder een map of bestand naar je terminal slepen om te achterhalen wat het pad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fe203
Hij staat inderdaad onder /Volumes. Wel vreemd is dat ik de 1e keer dat ik het ls commando uitvoerde in de terminal alleen de "Macintosh HD" zag staan, toen heb ik een map van mijn NAS uit de Finder naar de terminal gesleept en zag zoals AMFan aangaf wat het pad was.
Toen ik weer ls uitvoerde in de directory Volumes gaf hij naast "Macintosh HD" wel een map van de NAS.

Nou ja, het werkt in ieder geval bedankt allemaal
Pagina: 1