HDMI-output laptop geeft gestretchte output op Samsung TV

Pagina: 1
Acties:

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01 12:15

The_Bird

Meneer de Raaf

Topicstarter
Ok mensen, hier de situatie. Hopelijk kunnen jullie me hier bij helpen:

Ik sluit regelmatig mijn laptop aan op mijn pc om zo bijv Youtube te kijken. Dat werkte altijd prima, tot gisteren.
Ik sloot mijn laptop aan en IPV een Full-HD scherm op de TV te hebben krijg ik op mijn TV een 1440*900 resolutie. Dat is niet alleen een stuk lager, het beeld wordt ook een stuk gestreched waardoor het eigenlijk niet te gebruiken is. Het beeld is wel gewoon scherp.

Mijn laptop is een HP-TRE 71025
Mijn TV is een Samsung UE40EH5300.
Ik verbindt ze met een HDMI-kabel.

Mijn laptop geeft aan dat de output naar het 2e scherm (de TV) 1920*1080 is. Full HD dus.
Wanneer ik mijn laptop met vga op een monitor gooi is de output correct (full hd). Het signaal uit de laptop zou dan goed zijn denk ik.

De HDMI-kabel werkt prima wanneer ik PS4->doe dus ik zou denken dat de kabel goed zou zijn.

Op de TV heb ik tussen het wel en niet correct werken van het signaal geen instellingen gewijzigd. Daarna heb ik zaken geprobeerd zoals een reset van de tv-instelllingen maar dit levert niks op. Mogelijkheden zoals 'stretch to fit' werken op de tv niet wanneer ik via HDMI aansluit.
Ik heb ook de pc aangesloten op een andere TV, een oudere. Daar werkt het beeld zoals normaal. Goede resolutie, geen problemen.

Hebben jullie andere ideeen/suggesties hoe dit gefixt kan worden? Individueel lijken de componenten te werken maar blijkbaar werkt de som der delen opeens niet meer. Erg vervelend. Normaal gebruik ik de law of elimination hier maar zoals jullie kunnen lezen werkt dat hier niet helemaal.

"21 jaar DSL!"