Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607460

Topicstarter
Goedemiddag Forumleden,

Ik zit al een tijdje met een probleem en ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.

Mijn situatie: Ik wil samen met een vriend een paar potjes Fifa 18 doen, wanneer hij mij uitnodigt of ik hem uitnodig krijgen we beide een foutmelding. (De speler heeft de sessie verlaten). Nu weet ik dat het aan mij ligt, omdat hij wel met andere vrienden kan spelen en ik met helemaal niemand. Overigens werkt de Party Chat ook niet. (hier geeft hij aan dat ik een verkeerd NAT Type gebruik)

Nu heb ik zelf al op het internet wat rondgeneusd en gelezen dat het aan mijn NAT Type zou liggen. Nat type 1 en NAT Type 2 zouden goed moeten zijn. Dit heb ik op mijn PS4 gecheckt en deze geeft aan dat ik NAT Type 2 heb.

Ook las ik dat ik de UPnP aan moest zetten in mijn router (Ik gebruik thuis de SiteCom ac1750). Dit heb ik gecheckt en ook UPnP stond al aan op mijn router.

Ook las ik op de PS4 site dat ik eventueel aantal poorten moet openzetten.

Afbeeldingslocatie: https://prnt.sc/i6cnr2

Deze stonden natuurlijk niet niet ingesteld op mijn router dus heb ik deze ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://prnt.sc/i6co7w

Nu vraag ik mij wel af op ik deze goed ingesteld heb?

Mijn hardware:
Playstation 4 software versie 5.05
Sitecom x8 ac1750 wlr-8100 v1 002
Ziggo connectbox

Alvast bedank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
1. Heb je de Ziggo connectbox in bridge modus staan ?
2. Sluit de PS4 eens rechtstreeks aan op de connectbox en test of dit wel werkt.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goedemiddag Breezers,

Dank voor je reactie, Ziggo geeft aan dat deze inderdaad in bridge modus staat. Optie 2 is niet een makkelijke oplossing voor mij aangezien de connect box beneden staat en de PS4 op zolder ( +- 12Meter).

Staan mijn poorten wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
@Anoniem: 607460 Dat is lastig te zeggen aan de hand van je screenshot maar het ziet er niet vreemd uit.
Je kunt eens kijken wat er gebeurt als je de ingebouwde firewall eens even uit zet of het dan wel lukt en je zou zelfs (alleen voor testdoeleinden) de PS4 ook eens in DMZ kunnen zetten of dat werkt. Het is waarschijnlijk een kwestie van elimineren waar het in zit en welke instelling daar voor verantwoordelijk is.

http://www.sitecomlearningcentre.com/download/manual/1197

[ Voor 7% gewijzigd door Breezers op 27-01-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Anoniem: 607460 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:19:
Goedemiddag Breezers,

Dank voor je reactie, Ziggo geeft aan dat deze inderdaad in bridge modus staat. Optie 2 is niet een makkelijke oplossing voor mij aangezien de connect box beneden staat en de PS4 op zolder ( +- 12Meter).

Staan mijn poorten wel goed?
Ik raad je aan om het dan toch te testen. Als je niet weet waar het probleem in zit, dan is het belangrijk om dingen uit te sluiten zodat je weet waar het in ieder geval niet zit. Zo kan ook je eigen router een probleem hebben, maar door het daar op aan te sluiten kan je dat niet uit sluiten/bevestigen. Ik heb een keer een firmware issue gehad in mn Asus router waardoor ik met één specifieke vriend geen PS4 Party kon starten. Van alles getest en bleek dat het direct via mn modem wél werkte, dus dan moest het aan mn router liggen. Die even naar fabrieksinstellingen gezet en alles werkte weer.

Voordat je van alles gaat proberen, raad ik je toch echt aan om het via de Ziggo modem zelf aan te sluiten. Van daaruit steeds zaken uitsluiten tot je zo het probleem kan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 27-01-2018 16:48 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste,

Ik heb het toch maar even op jullie advies getest, helaas geeft de ps4 aan dan er geen internet verbinding is?

@Breezers De manual van Sitecom werkt niet? De pagina geeft een 403 error? hoe stel ik de DMZ juist in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Anoniem: 607460 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:57:
Beste,

Ik heb het toch maar even op jullie advies getest, helaas geeft de ps4 aan dan er geen internet verbinding is?

@Breezers De manual van Sitecom werkt niet? De pagina geeft een 403 error? hoe stel ik de DMZ juist in?
http://www.sitecomlearnin...outer-x8-ac1750/downloads

Hier even de handleiding downloaden en lezen.
Let wel op dat als je cliënt IP in DMZ zet dat er werkelijk 0,0 beveiliging meer zit tussen de cliënt en de “boze buitenwereld op internet” , het is dus geen “tovermiddel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een andere manier om je netwerk thuis uit te sluiten is om een smartphone met 4G in te stellen als hotspot waarmee je PS4 kan verbinden via WiFi.
Pagina: 1