Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-08 12:11
In Windows 10 heb ik dagelijks gebruikte mappen vastgemaakt aan de "Snelle toegang".
Dat werkt prettig, maar telkens verdwijnt spontaan de inhoud en zijn weer de standaard Windows mappen aan de Snelle toegang gekoppeld, zodat ik mijn favoriete mappen weer opnieuw moet gaan koppelen.
Soms gebeurt dit na enkele weken, maar soms ook al na enkele dagen, heel willekeurig en zonder enige duidelijke aanleiding.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en wat de oplossing is?
Zou het kunnen gebeuren bij een Windows update?

Heb wel een alternatief in mijn hoofd (een map aanmaken met snelkoppelingen naar de favoriete mappen) maar je zou toch denken dat Windows niet uit eigen beweging telkens de "Snelle toegang" reset.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet je System Maintenance Troubleshooter eens uit?

Oh, en ik denk dat je zat resultaten vindt in het Engels "quick access disappear".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Bedankt.... ik ga het bekijken. Heb wel geprobeerd op Nederlandse termen te zoeken naar een oplossing, maar vond geen relevante treffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt,
ik vond DIT op het zoeken naar system-maintenance-troubleshooter.
Start>instellingen>Bijwerken en beveiligen>probleem oplossen

Voor verdere instellingen van boven genoemde gebeurtenis zou je hier ook kunnen kijken:
Start>instellingen>privacy
Verkenner>menu Beeld>Mapopties

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zjnw7pemd.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
"System Maintenance Troubleshooter" heb ik uitgezet.
Of dit het probleem oplost, zal in de komende tijd moeten blijken. Het probleem kwam immers niet op vaste momenten voor, maar heel willekeurig.
Vond inderdaad via Engelse zoektermen nogal wat relevante berichten. Als het probleem zich onverhoopt weer voordoet, ga ik die berichten bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Sinds ik "System Maintenance Troubleshooter" uitschakelde, werd ik helaas geconfronteerd met de een na de andere systeemfout. Outlook is tot 2 maal toe gecrasht, waarna een zwart scherm en de computer opnieuw opstarten door de powerknop enkele seconden in te houden de enige overgebleven optie was.
Firefox crashte een keer en weigerde functies die normaal wel lukken. Andere programma's sloten spontaan plotseling af en Malware Bytes begon telkens te mopperen dat bepaalde functies uitgechakeld waren.
Ik kende die functie "System Maintenance Troubleshooter" niet, maar blijkbaar voorkomt het ellende als hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Inmiddels de oorzaak gevonden. Een geïnstalleerd programma (Folder Lock) bleek de boosdoener. Na het gebruik van dat programma bleek telkens de "Snelle toegang" te zijn gereset. Folder Lock gede-installeerd ==> probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01
Eh....misschien de volgende keer even je post bewerken in plaats van in een paar uur 3 2 posts achter elkaar plaatsen? De melding (als je zelf de laatste post hebt geplaatst) is volgens mij duidelijk genoeg, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
JackSparrow schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:38:
[mbr]Eh....misschien de volgende keer even je post bewerken in plaats van in een paar uur 3 posts achter elkaar plaatsen? De melding (als je zelf de laatste post hebt geplaatst) is volgens mij duidelijk genoeg, of niet?[/mbr]
Derde post was dagen later, want toen kwam ik pas per ongeluk achter de oorzaak.
Desondanks wil ik mijn posts een volgende keer wel combineren/aanpassen. Niet eerder gerealiseerd dat dat gewenst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01
sellh schreef op Wednesday 7 February 2018 @ 23:39:
[...]

Derde post was dagen later, want toen kwam ik pas per ongeluk achter de oorzaak.
Desondanks wil ik mijn posts een volgende keer wel combineren/aanpassen. Niet eerder gerealiseerd dat dat gewenst is.
Thanks! Eh...mijn fout, ik heb het ff aangepast (2 ipv 3 posts dus :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Relevant aan de TS dus ik plaats het hier;

In Windows 7 kon je zeer makkelijk door naar C:\Users\$USERNAME\Links te gaan de favorieten van windows explorer kopiëren of aanpassen (bvb de naam).

Waar doe je dit nu in Windows 10?

Ik heb al dit gevonden;

https://superuser.com/que...ck-access-settings-stored

Maar dat openen in notepad geeft gewoon een kansloze boel gezever.

Zou bvb snelkoppelingen die je in quick access plaatst willen renamen, ging in Windows 7, gaat niet meer in Windows 10.
Pagina: 1