Welke OLED 55" tv? Budget ~1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
Ik zoek een?
OLED tv

Wat is je budget?
rond de 1500, maar liever minder tenzij er echt goede redenen zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken (uitzending gemist, live tv). Series, films en gamen. In volgorde van meest naar minst gebruikt

Wat heb je zelf al gevonden?
.Net ook ff bij de MM geweest, Mar OLED blijft trekken. Zou 55" worden op 3 meter afstand. Groter past niet (komt die achter de speakers).

Nu is de pricewatch: LG 55EG9A7V Zwart al voor 1170 te krijgen. Full HD, maar zelf ben ik niet zo enthousiast nog voor 4K om er zoveel extra voor neer te tellen en de prijsbesparing is leuk. De pricewatch: LG OLED55B6V Zwart is voor 1400 te koop en heeft wel 4K, en dan heb je nog de pricewatch: LG OLED55C7V Zwart en de pricewatch: LG OLED55C7V Zwart rond de 1650

Zijn er naast design en resolutie redenen om voor een duurdere tv te kiezen? En verwachten jullie dat 4K veel meerwaarde zal bieden?

HDR zie ik nog weinig meerwaarde in. Zeker zolang er nauwelijks films voor zijn.... En zolang er nog geen duidelijke winnaar(s) is kwa format sowieso toekomstmuziek. Al heb ik nog geen HDR demo gezien to be honest...

Beste antwoord (via Waah op 27-01-2018 22:16)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Er komen meer en meer films in HDR en ook Series op Netflix.
Zelf heb ik een B6 en een goede film in 4k en HDR is toch echt wel genieten.

Het staat nog wel een beetje in de kinderschoenen maar het kan zeker een goede toegevoegde waarde hebben. Zelfde op de PS4 in games. Zelf geen pro dus ik game nog op 1080p maar wel in HDR.

Zou zelf dus geen full HD TV meer kopen vandaag de dag.
De B6 is een Top TV en onlangs ook HLG als update gekregen. Dus genoeg HDR formaten om uit te kiezen.

Wel zijn de 7 serie modellen wat nieuwer. En kans is aanwezig dat deze wel een software upgrade krijgen van de HDMI 2.1 Specs en de 6 modellen niet. Als is dit pure speculaas van mijn kant.
Dit meer vanwege dat de B6 een wat mindere CPU heeft.

Verder werkt de TV top en is het elke dag genieten.

Naast OLED (ben ik groot fan van) heb je ook nog goede Sony LCD tv's. tegenwoordig in dezelfde prijsklasse. Hogere Helderheid qua HDR. Maar als je savonds kijkt is dat niet eens zo'n ramp op een OLED.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al onderzocht en gevonden aan minnen en plussen? Ik heb een B6. Top apparaat. En ja 4K is grandioos. Wat wil je nog meer weten?

Meer info en wat leesvoer: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:41
Check LG oled prijzen topic dan zie je dat je een C7 voor 1480 kunt krijgen

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Er komen meer en meer films in HDR en ook Series op Netflix.
Zelf heb ik een B6 en een goede film in 4k en HDR is toch echt wel genieten.

Het staat nog wel een beetje in de kinderschoenen maar het kan zeker een goede toegevoegde waarde hebben. Zelfde op de PS4 in games. Zelf geen pro dus ik game nog op 1080p maar wel in HDR.

Zou zelf dus geen full HD TV meer kopen vandaag de dag.
De B6 is een Top TV en onlangs ook HLG als update gekregen. Dus genoeg HDR formaten om uit te kiezen.

Wel zijn de 7 serie modellen wat nieuwer. En kans is aanwezig dat deze wel een software upgrade krijgen van de HDMI 2.1 Specs en de 6 modellen niet. Als is dit pure speculaas van mijn kant.
Dit meer vanwege dat de B6 een wat mindere CPU heeft.

Verder werkt de TV top en is het elke dag genieten.

Naast OLED (ben ik groot fan van) heb je ook nog goede Sony LCD tv's. tegenwoordig in dezelfde prijsklasse. Hogere Helderheid qua HDR. Maar als je savonds kijkt is dat niet eens zo'n ramp op een OLED.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
@Musicmasters ik kan weinig vinden over de verschillen, dat maakt het zo lastig. Contrast is bij allemaal goed, beeldkwaliteit lijkt het verschil nihil. Vandaar de vraag.

4K en HDR is de meerprijs dus wel waard? Ik zal even kijken naar die Actieprijs voor de c7
s0ulmaster schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:48:
Check LG oled prijzen topic dan zie je dat je een C7 voor 1480 kunt krijgen
Niet meer te krijgen. Staat niet meer op de site

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 27-01-2018 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:41
Waah schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:38:
@Musicmasters ik kan weinig vinden over de verschillen, dat maakt het zo lastig. Contrast is bij allemaal goed, beeldkwaliteit lijkt het verschil nihil. Vandaar de vraag.

4K en HDR is de meerprijs dus wel waard? Ik zal even kijken naar die Actieprijs voor de c7

[...]

Niet meer te krijgen. Staat niet meer op de site
Even opnieuw. Lees het topic door waar ik het over hebt. Bel smits, ao, foka en weet ik veel wie meer. Verwijs naar het topic op tweakers en je krijft em voor die prijs.

tijd voor wat klusjes!

Pagina: 1