Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemisia
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-01-2022
Met nog enkele maanden te gaan tot mijn abonnement afloopt, ben ik mij gaan oriënteren in Chinaphones. Voor mijn gevoel krijg je meer telefoon voor je geld, maar is natuurlijk wel opletten.Mijn huidige telefoon (HTC One A9) begint toch de nodige kuren te vertonen, en een mid-range telefoon redt het bij mij net niet qua prestaties. Daarnaast pak ik een sim-only abbo...

Mijn oog is eigenlijk gevallen op de Nubia Z17. Mooie telefoon, goede specs en een best aantrekkelijke prijs. Na wat googlen ben ik er achter gekomen dat er onlangs een Nubia Z17S is uitgebracht, en dat er ook een Europese variant van de Z17S is, de Archos Diamond Omega.

Kan iemand mij uitleggen wat nu het verschil is in de Nubia Z17 en de Z17S, buiten een iets ander scherm? En of de verschillende prijzen van deze toestellen de extra euro's waard maakt om een Z17S/Omega te kopen in plaats van een Z17? Voor zover ik kan vinden zouden de prijzen van deze toestellen ongeveer deze moeten zijn (af Kimovil.com, de 8GB/128GB versie):

Nubia Z17 - €434,-
Nubia Z17S - €418,-
Archos Diamond Omega - €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het grootste verschil is idd het scherm. Ik zou voor de recentere gaan tenzij je de 'nieuwe' verhouding trend niets vind. Betaal wat meer voor de Omega en krijg 'betere' garantie en standaard een wat cleanere Nubia UI bedoelt voor internationale gebruikers ipv Chinese.

Los van dat zou ik - in deze prijsklasse - niet voor de Nubia's gaan: ze maken kwalitatief erg goede en mooie toetsellen, maar op software gebied en met name updatebeleid laten ze steken vallen.

De beste keuze zou ik de Oneplus 5T vinden. Import te vinden voor ~€400 en via 1+ €499. Daarnaast evt. de Xioami Mi Mix 2, als je kan leven met de positie van de front camera. Deze toestellen hebben een veel grotere community en in principe een beter updatebeleid.

Door de huidge BTW vrije- dagen en de 50 euro cashback van Samsung is de S8 ook een erg interessante optie. Is met name qua scherm en camera (een stuk) beter dan de rest. En heeft nog een headphone poort.

Zet ze naast elkaar op kimovil of gsmarena en bepaal welke aspecten jij belangrijk vindt (low-light) camera, 3,5mm, rom (beleid), design, 'uniekheid', garantie, sd-kaart, dual-sim etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemisia
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik heb idd naar de Oneplus 5T gekeken, en de naar Xiaomi ook maar dan de Mi6 (leek mij ook interesant, alleen geen volledige 4g ondersteuing). Verder leek mij de Mi6 erg goed en een mogelijke opvolger.

De 3,5mm is voor mij geen deal-breaker, ik zie het meer een "extra` als deze er nog bij zit. Ik kijk voornamelijk naar een relatief hgh/end toestel voor een goede prijs, waar een goede en snelle camera wel een voorkeur heeft. Mijn HTC A9 heeft op zich wel een prima camera, maar is met wat minder licht of wat beweging vrij traag te noemen.

Dank je voor de voorstellen, mocht je nog meer suggesties hebben dan hoor ik het graag. Ik ga me in de 1+ 5T en de Xiaomi Mi Mix 2 verdiepen, wellicht dat hier een opvolger inzit.