Feedback gewenst bij het samenstellen van een gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer dient voornamelijk om te gamen. De games die ik het vaakst speel, zijn games zoals Skyrim (met heel veel grafische mod's), Fallout, The Witcher en Far Cry. Ook de Total War franchise zou ik graag goed kunnen draaien.

De laatst, huidig beschikbare games in de bovenstaande franchises zou ik graag op de hoogste settings willen spelen, inclusief grafische mod's. Ik hoop echter ook om, indien er over vier jaar een nieuwe Elder Scrolls uitkomt, die op een deftige manier te kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had eerst een budget van 1000 euro in gedachten, maar na me wat te hebben ingelezen vrees ik dat ik voor mijn eisen eerder 1300 euro zal moeten neertellen. Meer dan 1500 euro wil ik alleszins niet geven. Dat is echt de grens. Liefst blijft het bedrag daar ook een paar honderd euro onder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een beeldscherm van ASUS. Ik neem aan dat dat op elke dektop werkt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb werkelijk geen idee. Dat is de reden waarom ik hier een topic heb gemaakt. Ik ken hier bitter weinig van.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur. Zolang het voldoet aan mijn eisen en zolang het kwalitatief is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen. Hoewel ik niet hoop om met een oorverdovende grasmachine te eindigen.

Ga je overklokken?
Ik ben tevreden indien ik er de dingen mee kan doen, die ik wil doen. Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe ik dat zou moeten doen, overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht dat jullie me helpen met het samenstellen van een desktop die beantwoordt aan mijn eisen en die binnen mijn budget valt. Ik weet ook niet welke onderdelen al dan niet bij elkaar passen. Gelieve daar dus ook op te letten. Uiteindelijk is het doel om met jullie hulp tot een build te komen, die ik vervolgens simpelweg nog moet ingeven op de website van pakweg Alternate, waarna zij 'm assembleren en ik 'm kan gaan oppikken.

Het assembleren is dus ook deel van het budget. Indien mijn eisen niet in lijn zijn met mijn budget, dan hoor ik dat graag.

Wat ik gedaan heb, is gekeken naar jullie best buy guide en een soort upgrade van de basis versie gemaakt aan de hand van de high-end versie. Op die manier kwam ik bij deze build uit:

http://i65.tinypic.com/2eejuaq.png

Misschien kan dat een startpunt zijn? Voel jullie echter vrij om met iets compleet nieuws te komen. Gelieve jullie build wel wat van argumenten te voorzien. Ik ken er weinig van, maar ik wil wel een basis hebben waarop ik kan beslissen.

Hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:03
Als je toch niet echt wil overclocken heb je die aparte CPU cooler ook niet nodig. Wat wel handig is is om wat sneller RAM te nemen, bv 3000Mhz. Qua kast heb je nu wel een erg budget kast, wat niet helemaal past bij je totale budget imho. Ik zou dan eerder voor een Fractal Design Define C TG gaan. Ook heb je een extra kleine GPU terwijl je dat niet per se nodig hebt. Helaas is de GPU markt niet bepaald gezond op het moment, dus ik zou vooral gaan voor die 1070TI / 1080 die verkrijgbaar is voor een niet al te belachelijke prijs. Maar bij voorkeur dan geen itx versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakubi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 12:01
Nou die CPU cooler is ook handig voor het gamen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Tweakubi schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:52:
Nou die CPU cooler is ook handig voor het gamen, toch?
Een Ryzen 1600 wordt geleverd met een cooler die meer dan goed genoeg is op standaard settings, zelfs met een kleine overclock. Een aftermarket CPU cooler is in deze situatie dus echt niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 10 key kan je ook via andere sites voor een tientje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Past alles in mijn build voor de rest wel bij elkaar? En kan ik met hetgeen ik samengesteld heb gerust zijn dat 'ie zal voldoen aan mijn eisen - en dus future proof is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Waarom geen DDR4-2666Mhz (of nog sneller bijv 3200Mhz? Vind 2400Mhz wel traag eigenlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door CyberMania op 27-01-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asthereal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-05 15:16
Die kast is niet echt een aanrader (koelt vrij slecht). Ik zou kijken naar een Fractal Design Core 2500 (niet de 2300, die heeft veel minder features) of een Corsair Carbide 200R.

Verder kun je inderdaad geld besparen door Windows op te halen bij Kinguin (kun je ook garantie bij kopen dat de licentiecode nog oké is), en je zou een ASRock moederbord kunnen oppikken voor ~75€ met vergelijkbare features als de MSI PC Mate die in je lijst staat. Daarnaast is de CPU koeler inderdaad niet nodig. De stock koeler is best prima en heeft zelfs ruimte voor een overclock tot 3.6 á 3.7GHz.

Wat nog meer opvalt: je hebt een Crucial MX300. Crucial heeft echter net de MX500 uitgebracht. Die zijn bij de internetwinkels die ik volg nu iets goedkoper dan de 300, en ze zijn sneller.
En als laatste: RAM is duur, maar de Ryzen architectuur wordt wel blij van snel geheugen, dus als je budget hebt, is het wel aan te raden om Corsair Vengeance LPX 3000 of 3200MHz op te pikken.

Edit: Ik denk trouwens dat je voor minder geld een vergelijkbare voeding kunt vinden. Bijvoorbeeld een Seasonic S12II Series 520W.

[ Voor 6% gewijzigd door Asthereal op 27-01-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ik heb alles in een lijstje gezet en dingen aangepast
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 177,10€ 177,10
1MSI B350 PC Mate€ 78,-€ 78,-
1Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 589,-€ 589,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,98€ 60,98
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 45,56€ 45,56
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 195,-€ 195,-
1Corsair RM550x Zwart€ 85,99€ 85,99
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 129,49€ 129,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.361,12

helaas zijn de videokaarten slecht leverbaar en peperduur dankzij de miners :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op basis van jullie feedback en de beschikbaarheden bij Alternate volgende build samengesteld:
https://www.alternate.be/...7ff19166a52e7cef85a29efa9

Denken jullie dat alles in deze build bij elkaar past en aan m'n eisen voldoet? Zijn er nog zaken die ik kan vervangen door goedkopere varianten?

Om de één of andere reden is m'n videokaart plots 200 euro duurder geworden :s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark300583
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2024
Videokaart is echt veel te duur. Mocht het mogelijk zijn dan zal ik nog even wachten. Voor die 702 euro voor een gtx 1080 had je een maand geleden een gtx 1080ti voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal dat die prijzen zo hard schommelen? Ik kan best nog even wachten, ja. Ik hoop alleen maar dat het niet nog duurder gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Dat komt door hoge prijzen van GDDR5 en HBM2 en de mining gekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenQ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-11-2022
De prijzen van de videokaarten schommelen momenteel inderdaad zeer hard. Maar dit komt door het feit dat ze heel moeilijk beschikbaar zijn.
Tenzij je echt je PC nu wilt hebben raad ik je aan even te wachten tot de GPUs weer wat beter beschikbaar worden. Natuurlijk is het zeer moeilijk te raden wanneer dit zal zijn.
Als je hem nu wilt kan ik je enkel aanraden de prijzen een beetje in het oog te houden.

Zelf heb ik vorige week een PC build besteld bij azerty en heb ook geluk gehad want hierna zijn de prijzen van een GTX 1080 weer echt hard gestegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:07
Neem allemaal ff een kijkje op de site van nvidea :P
Ze proberen gamers nu te helpen door zelf te verkopen met een limiet.
Ook hebben ze doorgegeven dat asus etc. ook een limiet moet zetten anders zet nvidea de aanvoer zelfs stil.
Als je een leuke founders edition wil dan kun je hem bij nvidea halen
https://www.nvidia.nl/graphics-cards/geforce/pascal/buy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorick Brinke
ff wachten tot ze op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark300583
Hey bedankt voor de goede tip. Hou het in de gaten.

Is het wat zo'n founders edition of kan je beter een aftermarkt kaart kopen?!

[ Voor 44% gewijzigd door mark300583 op 28-01-2018 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorick Brinke
Als je ze vergelijkt is het geen groot verschil,
Zolang je het niet gaat vergelijken met een peperdure strix is het geen probleem.
Prijzen liggen wel behoorlijk scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
mark300583 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:01:
Hey bedankt voor de goede tip. Hou het in de gaten.

Is het wat zo'n founders edition of kan je beter een aftermarkt kaart kopen?!
Een Founders Edition wil je eigenlijk niet, tenzij je een heel kleine case hebt of je GPU wilt gaan waterkoelen. Aftermarket koelt een stuk beter en stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark300583
Kortom er zit niks anders op om of de absurde hoofdprijs te betalen of om te hopen / wachten tot de prijzen weer normaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog twee weekjes wachten, maar anders zou ik voor deze build gaan:

https://www.alternate.be/...71418241f984228ceab91ecd4

Ik heb de videokaart ingeruild voor eentje die m.i. hetzelfde is, maar iets goedkoper. Hebben jullie verder nog tips?
Pagina: 1