Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieker34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-10-2023
Hallo

2 weken geleden twee Bluesound Pulse Flexen gekocht. Draadloze speakers die je als stereopaar kunt koppelen via BluOS, de app van Bluesound.
Helaas nog weinig van kunnen genieten, omdat het stereopaar of één van de speakers steeds weer verdwenen is in de App.
Alles draait onder Wifi. Ik heb een connectbox van Ziggo. Dit is een modem en router ineen. De router ondersteunt multicasting.
Op advies van Ziggo heb ik beide speakers een vast IP-adres gegeven, maar dat helpt weinig.
Een ander advies was alles wat op WIFI draait tijdelijk van stroom te halen en dan na 5 minuten vervolgens connectbox en boxen weer op te starten en stereopaar weer te maken. Hiermee zou je cache legen.
Helpt ook niet veel.
De BluOS App geeft aan dat het Wifi-signaal goed, soms uitstekend is.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? Hoe hebben jullie het opgelost. Een netwerkkabel er aanhangen is voor mij geen optie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
in de Bluesound app kan je onder help > verstuur ondersteuningsverzoek een logbestandje naar de mensen van Bluesound sturen. Als je dat voor beide speakers doet (wel erbij vermelden: stereo speaker 1/2 en 2/2), dan kunnen de bluesound mensen checken waarom de ene wegvalt. Uit eigen ervaring weet ik dat deze mensen snel reageren (1/2 dagen) en goed advies geven. Bij mij hielp het enorm om mijn router van kanaal AUTO af te halen en vast op kanaal 3 te zetten.

Wat je ook kan doen is een 5g accesspoint ophangen als client, en die dan bedraad aan de plex verbinden, maar is wel dure / plaatsinnemende oplossing, terwijl je gewoon goed bereik hebt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:52
twieker34 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:01:
De BluOS App geeft aan dat het Wifi-signaal goed, soms uitstekend is.
Signaal sterkte ga ik dan van uit, dat is iets anders dan kwaliteit. Als ik van dichtbij in je oor schreeuw is het signaal ook uitstekend, maar een lekker gesprek voeren is er dan niet bij.

Kun je ons meer vertellen over je netwerk en de netwerken in de buurt?
Welk kanaal gebruik je?
Zit je op 2.4 of 5 GHz?
Is er veel ruis/storing van andere netwerken in de buurt?
Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:13:
Bij mij hielp het enorm om mijn router van kanaal AUTO af te halen en vast op kanaal 3 te zetten.
Een vast kanaal instellen is altijd een goed idee. Kanaal 3 heeft dan niet per se de voorkeur, neem 1, 6 of 11, dat zijn in de 2.4 band de enige niet-overlappende kanalen (3 heeft overlap met zowel 1, 2, 4, 5, 6). Welk kanaal je instelt ligt aan je eigen situatie en de 'vervuiling' in de lucht.
Wat je ook kan doen is een 5g accesspoint ophangen als client, en die dan bedraad aan de plex verbinden, maar is wel dure / plaatsinnemende oplossing...
Dat is de omgedraaide wereld. Hang dan een (goed) Accespoint op dat er voor zorgt dat beide speakers een goed signaal hebben.
...terwijl je gewoon goed bereik hebt volgens mij.
Dat weet je pas als je gemeten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
gastje01 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Signaal sterkte ga ik dan van uit, dat is iets anders dan kwaliteit. Als ik van dichtbij in je oor schreeuw is het signaal ook uitstekend, maar een lekker gesprek voeren is er dan niet bij.

Kun je ons meer vertellen over je netwerk en de netwerken in de buurt?
Welk kanaal gebruik je?
Zit je op 2.4 of 5 GHz?
Is er veel ruis/storing van andere netwerken in de buurt?

[...]

Een vast kanaal instellen is altijd een goed idee. Kanaal 3 heeft dan niet per se de voorkeur, neem 1, 6 of 11, dat zijn in de 2.4 band de enige niet-overlappende kanalen (3 heeft overlap met zowel 1, 2, 4, 5, 6). Welk kanaal je instelt ligt aan je eigen situatie en de 'vervuiling' in de lucht.

[...]

Dat is de omgedraaide wereld. Hang dan een (goed) Accespoint op dat er voor zorgt dat beide speakers een goed signaal hebben.

[...]

Dat weet je pas als je gemeten hebt.
de Plex heeft alleen 2.4 ghz ;) ik woon midden in Amsterdam, mijn unifi AC lite werkt perfect op 5 ghz, maar tis een drama hier op 2.4, ik ontvang gemiddeld 50 wifinetwerken tegelijkertijd, daarom dus ook mijn voorstel om een 5 ghz AP als client te gebruiken, en de plex daarop bekabeld aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:29:
[...]

de Plex heeft alleen 2.4 ghz ;) ik woon midden in Amsterdam, mijn unifi AC lite werkt perfect op 5 ghz, maar tis een drama hier op 2.4, ik ontvang gemiddeld 50 wifinetwerken tegelijkertijd, daarom dus ook mijn voorstel om een 5 ghz AP als client te gebruiken, en de plex daarop bekabeld aan te sluiten...
Dan heb ik niets gezegd O-) Dat kleine (niet onbelangrijke) detail had ik even gemist, dan is je voorstel zo gek nog niet.

Ik wacht even de reactie van @twieker34 af, wellicht dat er met instellingen hier en daar nog wel winst te behalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieker34
Hai

zoals gezegd draait de Plex op 2.4 Ghz. Ruis van andere netwerken valt mee. Ik ontvang minder dan 10 netwerken.
Ik heb de flexen vastgezet op IP-adressen http://192.168.178.1.8 en http://192.168.178.1.9

groet
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Op welk kanaal zit jij en op welke kanalen zitten die 10 netwerken? Werkt het wel als de flex praktisch naast je ziggo modem/router staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieker34
Hoi gastje, hoe weet ik op welk kanaal ik zit? En op welke de anderen zitten?

groet
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Dat kun je terugvinden in de instellingen van je modem/router. Wat je voor de rest ontvangt kun je zichtbaar maken met bijvoorbeeld een appje op je (Android) telefoon of een programma op je laptop. Ik ben zelf Apple-gebruiker, daar gebruik ik iStumbler, iedere app die je vergelijkbare informatie laat zien is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieker34
Ziggo adviseert in de connect box automatische kanaalkeuze aan te laten staan. Die staat nu ook aan. Ik zie dat ie op dit moment voor kanaal 11 kiest. Ik zal Istumbler even installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieker34
Istumbler vind ik niet in Appstore. Op Windows Spotnet en IInsider geinstalleerd, maar begrijp daar weinig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Kun je een screenshot plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
twieker34 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:22:
Ziggo adviseert in de connect box automatische kanaalkeuze aan te laten staan. Die staat nu ook aan. Ik zie dat ie op dit moment voor kanaal 11 kiest. Ik zal Istumbler even installeren
ik zou even experimenteren met een vast kanaal, werkte goed bij mij.

check link hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieker34
Hai Jan-Jaap, heb jij ook Bluesound boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
twieker34 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:25:
Hai Jan-Jaap, heb jij ook Bluesound boxen?
*NIET Jan Jaap ;)

ik heb zelf een Pulse Plex en een NAD t758 met Bluesound module (VM 130) ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Is het testen met een netwerkkabel ook geen optie als tijdelijke test?

Ik heb een klant die ook een Bluesound (Node) heeft en die heeft ook continu problemen met uitvallen van de radiostream (zowel wifi als bekabeld). Ik heb er al eens naar gekeken maar toen geen specifiek probleem kunnen achterhalen. Na wat zoekwerk op internet zou het probleem in de Connectbox kunnen zitten. Ik heb wat reacties gezien waarbij het probleem weg was na de Connectbox In bridge modus te hebben gezet en er een andere router achter te zetten.

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Voor muziek streaming en al helemaal als je draadloze configuraties gaat doen met stereo paren of surround opstellingen is het upgraden van je router geen overbodige luxe. De gratis router van de provider is doorgaans gewoon niet afdoende als het wat complexer wordt.

De nieuwe generatie Flexen (2i) heeft overigens wel dual band mogelijkheden.
Pagina: 1