Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Betty2802
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-04-2018
Ik ben nog niet zo lang aan het "stoeien" met Excel. Ik zou graag een keuzemenu maken maar de keuzelijst, bestaande uit nrs en tekst, is erg lang. Dus dacht ik als ik in een cel 1 typ dan wil ik in de dropdown enkel de gegevens beginnende met 1. Typ ik 2 dan enkel de gegevens beginnende met 2, enz.
Alleen praktisch weet ik absoluut niet hoe ik hieraan begin...........
Alvast bedankt
Oh ja ik gebruik Excel 2016.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Middels kleine data-tables (op een apart sheet) en de INDIRECT-functie, kan je in ieder geval een "dependent drop down" creeeren.

Bijvoorbeeld; je maakt kleine tables voor "schoenen", "weertype" en "kleur". Daarna heb je een standaard drop down en dan kies je eerst iets uit schoenen, zoals "hoog / laag / hak" en het volgende menu wordt dan bijvoorbeeld dynamisch gevuld met "zomer / winter / regen" en als je daar een keuze maakt, wordt het laatste menu "rood / groen / bruin / zwart".

Wat jij wil/bedoelt, is lastiger. Je kan allicht in een filtered list gebruik maken van de standaard sorteer en wildcard-opties in/aan het "sorteerpijltje"

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2018 11:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Betty2802
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-04-2018
Bedankt, dacht dat het gemakkelijker zou zijn. Maar we gaan het uitproberen :-)