Problemen met opstarten W10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Hallo allemaal,
Ik heb 2 jaar geleden een Medion desktop pc aangekocht. Ik heb er nog niks van hardware verwisselingen met gedaan. Het is een AMD A10 7800 met 8gb ram. Windows staat op een Hard drive, geen SSD aanwezig.

Ik gebruikte vorige week de pc om video's van een geheugenkaart naar de harde schijf te zetten. Dan kan ik vanaf mijn andere pc ook aan die video's, want de map is gedeeld via het netwerk. Ik verlaat dus de kamer en ga naar mijn andere pc. Ik kopieer dan alle video's van de gedeelde map op die andere pc naar de SSD van de pc waar ik nu aanzit. Ik doe wat editting en na een kwartier zie ik dat ik nog iets moet doen op mijn andere pc. Ik ga dus terug naar die kamer.

Wanneer ik daar aankom is het scherm uitgeschakeld. Dit is vrij normaal aangezien ik slaapstand en schermbeveiliging heb ingesteld. Ik klik dus eens met de muis om de pc weer op te roepen. Hij doet niks. Ik klik nog eens, en nog steeds niks. Ik wacht 5 minuten, maar er verandert niks. Ik druk dus eens op esc, maar dit werkt allemaal niet. Het LED-lampje brandt normaal, niet alsof deze in slaapstand is. Ik wacht nog even, maar schakel dan de pc uit met de knop.

Als ik hem opnieuw opstart komt er op 'autoherstel'. Ik krijg enkel het Medion logo te zien en dan een blauw Windows scherm. 'autoreparatie kan de fout niet oplossen', of iets dergelijks. Ik druk op opnieuw opstarten en krijg dan het scherm, 'De pc is niet goed opgestart, opnieuw opstarten of geavanceerde opties'. Bij geavanceerde opties heb ik dan systeem herstel bij opstart gedaan, maar dan krijg ik terug het eerste scherm.
Bij geavanceerde opties heb ik ook redelijk wat dingen geprobeerd die op het internet te vinden zijn.
Ik heb deze link gebuikt: http://www.thewindowsclub...t-start-correctly-windows
Ik heb wel nog geen system Restore gedaan. Clean up image werkte niet.
Deze link heb ik ook nog gebruikt: https://www.sevenforums.c...finite-loop-recovery.html
Ik heb wel eerst zeer goed gekeken of alle bestanden in regback ok waren. Geen enkele was 0 bytes.
De problemen blijven aanhouden en ik geraak nog steeds niet in Windows.
Wat is nu de volgende stap? Windows resetten? Maar kan ik dan eerst mijn bestanden nog ophalen via een andere pc? En zal dat zeker een oplossing zijn?
Er was geloof ik wel een recovery partitie op de harde schijf, weet iemand hoe ik doe misschien kan gebruiken om mijn pc weer te laten werken?

Al vast heel erg bedankt!!

Edit: link gefixt

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Beste antwoord (via Techprice op 27-01-2018 12:00)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou (nadruk) allicht kunnen opstarten met een Linux Live CD/USB en dan heb je sowieso de mogelijkheid wel om een aantal bestanden te benaderen en misschien naar een externe disk te kopieren.

Voor zover ik het lees; de PC start wel (dus niet defect qua hardware) maar Windows is "kapot". Dan moet je niet met recovery-partities aan de gang; bijna 100% kans dat alles gewist wordt maar daarna wel weer netjes opstart.

En zoals @JackSparrow zegt: garantie is gewoon bellen. Ik kan me niet voorstellen dat ze over een maandje moeilijk doen om je even een kwartiertje te woord te staan om mogelijk Windows weer werkend te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:04

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...voor een pc die ongeveer 2 jaar oud is zou ik gewoon de Medion klantenservice bellen, die kunnen je mogelijk wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
De Pc is net een maand uit garantie. Is er geen makkelijke manier om dit probleem toch snel op te lossen? Anders ben ik al mijn bestanden toch sowieso kwijt en moet ik een maand wachten voor de reparatie. Bovendien zal het waarschijnlijk redelijk wat kosten. Misschien heeft iemand nog een idee?

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Je zou (nadruk) allicht kunnen opstarten met een Linux Live CD/USB en dan heb je sowieso de mogelijkheid wel om een aantal bestanden te benaderen en misschien naar een externe disk te kopieren.

Voor zover ik het lees; de PC start wel (dus niet defect qua hardware) maar Windows is "kapot". Dan moet je niet met recovery-partities aan de gang; bijna 100% kans dat alles gewist wordt maar daarna wel weer netjes opstart.

En zoals @JackSparrow zegt: garantie is gewoon bellen. Ik kan me niet voorstellen dat ze over een maandje moeilijk doen om je even een kwartiertje te woord te staan om mogelijk Windows weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Heel erg bedankt. Waarschijnlijk zal mijn systeem dan weer naar Windows 8 gaan jammer genoeg, aangezien het in die toestand werd gekocht. Graag zou ik wel mijn bestanden willen backuppen via een andere pc. Mogelijks lukt dit met een tool voor Windows ook? Maar ik zal dus zeker eens contact op nemen met Medion op te kijken of ze er iets aan kunnen doen.

Alvast bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Je zou de hdd eruit kunnen halen, die in je goede pc zetten en bestanden kopiëren. Na afloop hdd weer terug en een verse Windows 10 erop!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
pjot1 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:05:
Je zou de hdd eruit kunnen halen, die in je goede pc zetten en bestanden kopiëren. Na afloop hdd weer terug en een verse Windows 10 erop!
Ok dat zal ik proberen. Een verse Windows 10 lijkt me inderdaad ook het gemakkelijkste. Maar behoud ik mijn licentie dan of moet ik Windows dan opnieuw activeren?
Ik zal eerst ook contact opnemen met Medion en kijken wat zij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Als het allemaal meezit, zit de licentie Windows gekoppeld aan je moederbord. Je zou dan theoretisch ook een ISO of bootable USB kunnen downloaden bij Microsoft en Windows 10 kaal/vers installeren later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Techprice schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Ok dat zal ik proberen. Een verse Windows 10 lijkt me inderdaad ook het gemakkelijkste. Maar behoud ik mijn licentie dan of moet ik Windows dan opnieuw activeren?
Ik zal eerst ook contact opnemen met Medion en kijken wat zij zeggen.
Je hebt nu ook Windows 10, die licentie hou je gewoon. Net zoals MAX3400 ook zegt, de licentie is gekoppeld aan je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Ok, ik probeer het eens uit. Hopelijk is het probleem hiermee dan opgelost.
Begrijp ik het dan goed dat ik dan mijn hard drive moet wissen? Dat is voor mij geen probleem, zolang ik maar een backup kan maken van mijn bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Techprice schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:29:
Ok, ik probeer het eens uit. Hopelijk is het probleem hiermee dan opgelost.
Begrijp ik het dan goed dat ik dan mijn hard drive moet wissen? Dat is voor mij geen probleem, zolang ik maar een backup kan maken van mijn bestanden.
Als je alles hebt gekopieerd wat je wilt bewaren kan je je hdd formatteren. Hierna ben je alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
Een vraagje, als ik nu een SSD aankoop (op een Hard drive was de pc toch al traag) en daarop nu eens Windows installeer, om dan de 2tb hard drive te gebruiken als extra opslag, behoud ik mijn licentie dan ook nog? Ik las dat deze gekoppeld is aan het moederbord, dus is dat dan in orde?
Ondertussen heb ik ook al mijn documenten kunnen back uppen. Ik ben succesvol in de harde schijf geraakt via een andere pc te verbinden met de hard drive.
En is er misschien een optie dat ik een herstel kan uitvoeren via deze externe pc? Of toch gewoon zoals ik zei met die SSD opnieuw Windows installeren?

Pagina: 1