Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op gamen ligt de focus. Huidige games moeten 1080@60fps op hoge instellingen (niet per se max) goed kunnen draaien. Denk aan PUBG en Rising Storm 2: Vietnam. Heb een hekel aan schokken/lage FPS spikes, dus een vloeiende spelbeleving is een vereiste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had eerst 800E in mijn hoofd, maar de max is 1000E. Zou mooi zijn als binnen die 1000E ook een monitor zit maar geen keiharde eis. Toetsenbord+muis laat ik erbuiten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoek een gevulde
(mini) ATX. Verwacht in eerste instantie genoeg te hebben aan een 256GB SSD. Ik game niet zoveel dat ik meer dan 4 grote games tegelijk op een HD zal hebben staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, maar liever geen disco computer
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefst een relatief stille computer, maar wel één die te overklokken is (zie hieronder). Een mini ATX zou leuk zijn, maar is ook geen eis.
Ga je overklokken?
Ik verwacht/hoop vooral wat extra (gratis) performance te krijgen uit overklokken. Geen behoefte aan erg dure koeling voor een paar extra procent performance, maar een paar extra tientjes besteden aan extra fans in de case voor een goeie airflow lijkt me prima.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een beetje onderzoek gedaan, maar de laatste keer dat ik onderdelen bij elkaar zocht was dat nog een AMD Athlon 1.1Ghz met een GF2 Ultra 64mb, dus er is inmiddels wat veranderd
zou graag horen of ik de juiste balans heb tussen onderdelen en geen bottleneck ergens veroorzaak. Verder, wat zouden interessante alternatieve onderdelen zijn om voor weinig extra performance te krijgen, of juist geld te besparen zonder echt performance verlies? De pc hoeft niet future-proof te zijn, maar als een bepaalde upgrade daarvoor zorgt hoor ik het graag.
Onderstaande build is losjes gebaseerd op deze Modest Gaming Build: https://pcpartpicker.com/guide/BYBD4D/modest-gaming-build
Hoor graag jullie advies en redenatie voor bepaalde keuzes!
Op gamen ligt de focus. Huidige games moeten 1080@60fps op hoge instellingen (niet per se max) goed kunnen draaien. Denk aan PUBG en Rising Storm 2: Vietnam. Heb een hekel aan schokken/lage FPS spikes, dus een vloeiende spelbeleving is een vereiste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had eerst 800E in mijn hoofd, maar de max is 1000E. Zou mooi zijn als binnen die 1000E ook een monitor zit maar geen keiharde eis. Toetsenbord+muis laat ik erbuiten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoek een gevulde
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, maar liever geen disco computer
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefst een relatief stille computer, maar wel één die te overklokken is (zie hieronder). Een mini ATX zou leuk zijn, maar is ook geen eis.
Ga je overklokken?
Ik verwacht/hoop vooral wat extra (gratis) performance te krijgen uit overklokken. Geen behoefte aan erg dure koeling voor een paar extra procent performance, maar een paar extra tientjes besteden aan extra fans in de case voor een goeie airflow lijkt me prima.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een beetje onderzoek gedaan, maar de laatste keer dat ik onderdelen bij elkaar zocht was dat nog een AMD Athlon 1.1Ghz met een GF2 Ultra 64mb, dus er is inmiddels wat veranderd
Onderstaande build is losjes gebaseerd op deze Modest Gaming Build: https://pcpartpicker.com/guide/BYBD4D/modest-gaming-build
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler | € 148,20 | € 148,20 |
| 1 | MSI B350M PRO-VDH | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Fractal Design Focus G Mini | € 48,05 | € 48,05 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 850 Pro 256GB | € 124,50 | € 124,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 948,20 | |
Hoor graag jullie advies en redenatie voor bepaalde keuzes!