Pascal of Volta?

Pagina: 1
Acties:

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
De nieuwe PC build komt voor mij steeds dichterbij en nu Volta op de loer ligt dit jaar, vraag ik mij dus af of ik moet wachten op release van Volta kaarten of dat ik genoegen neem met (eventueel lager geprijsde) Pascal kaart. Ik weet dat het nog te vroeg is om te bepalen hoe goed de Volta series wordt, maar vanuitgaand dat de performance sowieso omhoog gaat is dit wel een factor waar ik rekening mee wil houden.

Graag vraag ik jullie om jullie mening.

Bij voorbaat dank!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Joh, je kan overal op blijven zitten wachten ;)
Er komt elke paar maanden wel weer iets nieuws uit wat dan weer het beste is.
Het is niet zo dat een nieuwe generatie videokaarten nou zo significant veel sneller is dat je spontaan je games niet meer kan spelen. De development daar van loopt sowieso achter op de hardware, dus of je nu Pascal of Volta koopt, je kan met beide voorlopig vooruit.

Edit: Oh, en daarbij, je plant blijkbaar vooruit maar kan nog wel wachten. Dus je huidige systeem voldoet tot op heden nog wel, maar je ziet het aankomen dat hij niet meer voldoet.
Kortom, je eisen zijn niet 'bleeding edge'. Je wil gewoon acceptabel kunnen gamen.
Dan zou ik gewoon kopen wat voldoet en me verder niet druk maken over wat er nog aan zit te komen, want dan blijf je bezig.

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 27-01-2018 09:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2hqC4Uj9f60Ig2jFbB3dbRPT/full.png
Elke maand zou ik het niet noemen, eerder om de 2 jaar.
Misschien een ander OC model, maar dat zijn marginale verschillen gebaseerd op dezelfde chip die je zelf ook had kunnen doen.
Indien Volta uitkomt zal er een dump komen op Pascal bij V&A want er zijn altijd mensen die het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

Nu we in 2018 zitten zou ik ook nog even wachten.
De prijs van Volta zal bij introductie torenhoog zijn, maar Pascal zal in prijs droppen met een dump van Pascal gebruikers.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-12-2025
Er is geen indictie dat de prijs van pascal 'in prijs zal droppen', nadat volta is aangekondigd.
Waarom zou het ook.
Voorgaande jaren had je geen 'bitcoin' industrie. Je kan het gerust een industrie noemen tbh.
Niets geeft ook aan dat die volta kaarten een hogere hash zullen hebben dan de pascal kaarten.

Wat je misschien wel zal vinden op de 2de hands sites is meer 2de hands gtx 10xx kaarten. Maar als de nieuwe gtx pascal kaarten (die ze niet meer zullen maken nadat volta uitkomt), nog altijd voor tegen de €1000 gaat. Waarom zou je dan je 2de hands gtx1080 verkopen voor €500, als je er nog altijd je aankoopprijs voor kan vragen, zoals de €830. Wees er maar zeker van dat wanhopige gamers, alsnog die 'goedkopere' gtx zullen aankopen.

Ik stoot me voor het hoofd, omdat ik niet een gtx1080ti heb gekocht eind december. Ik had het idee dat de prijs zou zakken. Niet dus.

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Er zijn berichten dat omstreeks 12 april een nieuwe GPU door NVIDIA gepresenteerd wordt, de Ampere.
De Volta is niet echt een game kaart en 2 maanden geleden kostte het $ 3.000,-, dus de kans dat het betaalbaar wordt is minimaal. Je betaald namelijk ook voor de tensor cores die nutteloos zijn voor games.

Mijn inziens gewoon gaan voor een 1080 Ti of even afwachten wat NVIDIA in april introduceert met de Ampere GPU's en wat het gaat kosten.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Ik denk dat met het huidige tekort aan gpu's het lastig gaat worden om meteen een next gen gpu te bekomen op launch datum. Ik zou dus rekenen op 6 maand ongeveer. Is het een optie om eventjes op ultra low met de igpu te gamen dan zou ik dat doen, anders gaan voor een zo goedkoop mogelijke 1080ti
Pagina: 1