Problemen met nieuwe videokaart in hp pavilion p6000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingcobra050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-08 00:54
Hallo,

Ik ben Mark en sinds enige tijd is mijn hobby beetje met computers rommelen.

Nu heb ik en intel i7 op de kop weten te tikken.
Het enige probleem is dat ik mijn huidige videokaart er niet werkend inkrijg.

Mijn huidige videokaart is de asus strike rog rx 560 o4gb gaming oc.

Deze videokaart werkt uitstekend in mijn phenom II x6 1055t maar merk dat de processor de bottleneck is voor de videokaart.

Vandaar dat ik de hp pavilion p6000 heb gekocht.

Gaat om in intel core i7 2600( niet de k versie)
Mobo: ipisb-ch

1x 4 gb ddr3 en 1 keer 2gb ddr3 standaard van hp zelf.

Hp nvidia gforce gt420 2gb

Recom 540 watt

1x kingston ssd 60gb

2tb wd

Nu wil ik dus mijn nieuwe videokaart in de hp steken maar hij start niet op fans gaan wel draaien en de led lampje van de videokaart ook de fans daarvan ook.

Maar start veder totaal niet op, hij komt niet eens in de bios.

Heb de mobo geflasht naar de laatste update maar dit mocht niet baten.

Wie o wie zou mij hier mee kunnen helpen want ik kan het niet meer uithouden op mijn phenom II x6 1055t.
Zelfs 4k kan hij niet vlekkenloos afspelen.

Alvast heel erg bedankt en hopppelijk kan iemand mij helpen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:33
Je hebt wel je Hp nvidia gforce gt420 2gb verwijderd ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingcobra050
Hallo,

Bedankt voor u reactie.
Ja die heb ik verwijderd, anders krijg ik de asus rx 560 er niet in.
Hij wil gewoon totaal geen beeld geven.
Heb ook alle drivers verwijderd van de oude videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dan is de vraag: werkt de HP wel nog qua opstarten met de GT420?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingcobra050
Ja zodra ik de oude videokaart erin doe start hij gewoon weer op, ook zonder videokaart erin kan ik gewoon beeld krijgen van de mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingcobra050
De computer start voor mijn idee ook wel op met de asus rx 560 maar wil gewoon geen beeld geven de fans draaien gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ligt dit dan niet aan UEFI VGA BIOS?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingcobra050
Je bedoelt dat ik en instelling moet veranderen in de bios?

Want als ik op uefi bios opstarten druk start hij dat niet op wel de normale bios.

Maar vindt ik raar want de gt 420 komt ook uit de pci slot en daar geeft ie wel beeld over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oopsie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 08:25
Ik neem voor het gemak aan dat de rx560 van voldoende stroom word voorzien?
heb je al een andere uitgang op de rx560 geprobeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door oopsie72 op 27-01-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingcobra050
Ja op de versie die ik heb zit geen 6 pins voeding hij haalt het uit de pci slot, wat aangeraden wordt is en 400watt voeding daar heb ik dus ook voldoende van,

Zowel als de hdmi als de dvi uitgang heb ik geprobeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Kingcobra050 op 27-01-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oopsie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 08:25
als ik zoek op "asus strix rog rx 560 o4gb gaming oc" heeft die volgens de site van asus wel degelijk een 6-pins connector. maar zie niet of er ook een uitvoering is zonder 6-pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingcobra050
Hik heb de asus4gb d5 rx 560 rog strix oc evo. Ean: 4712900874594
No1366671800002.

https://www.asus.com/nl/G...RIX-RX560-O4G-EVO-GAMING/

Had het al uitgezocht dat is mischien productie fout maar is het toch niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Kingcobra050 op 27-01-2018 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:39

Nemesizz

Untouchable

MAX3400 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:43:
Ligt dit dan niet aan UEFI VGA BIOS?
Denk ook wat MAX3400 aangeeft, dat het mogelijk een issue is van UEFI/Legacy BIOS en de VBIOS van de videokaart.

Veel moderne videokaart (oa de Radeon 560) hebben vaak alleen nog een UEFI compatible VBIOS. Oudere kaarten hadden vaak zowel Legacy als UEFI support, nieuwe kaarten dus niet altijd.

Probleem met veel OEM's (zoals HP), is dat ze vaak geen of geen volledige UEFI support hebben, waardoor de videokaart niet herkent word en je geen beeld krijgt.

Kaarten vanaf Radeon 7000 serie (natuurlijk niet die oude AGP kaartjes, dat moge duidelijk zijn, maar kaarten zoals de 7870 enz) en GeForce 700 loop je de kans tegen dit probleem aan te lopen. Vaak lag het dan aan of de fabrikant van de kaart dan wel of geen support voor legacy ingebouwd had in de BIOS van de videokaart (meeste hadden dat toen nog wel). Kaarten vanaf de Radeon 200 serie en GeForce 900 serie werd de kans op legacy support steeds kleiner.

Bij retail borden (moederborden die je gewoon uit de winkel haalt zeg maar en zelf inbouwt) kregen vaak nog wel BIOS updates om het een en ander op te lossen. Bij OEM's (zoals HP), gebeurt dat vaak niet (updates bij OEM's voegen niet vaak extra hardware support toe...helaas).

Ik vrees dus dat je het in die richting moet zoeken.

Andere optie die nog wel eens voorbij kwam, is in de BIOS (van het moederbord uiteraard) rondkijken of er iets van een 'secureboot' optie is. Soms moet die aan of uit gezet worden voordat een kaart beeld wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingcobra050
Wat wel raar is is dat de phenom ook geen uefi bios heeft, voor zover dat mij bekend is.

Maar wat ik er eigenlijk uit opmaak is dat ik moet inversteren in en betere moederbord om het telaten werken met de nieuwe videokaart.

Want in de bios heb ik al verschillende pogingen gewaagd maar steeds zonder resultaat

[ Voor 16% gewijzigd door Kingcobra050 op 27-01-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kingcobra050 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:42:
Wat wel raar is is dat de phenom ook geen uefi bios heeft, voor zover dat mij bekend is.

Maar wat ik er eigenlijk uit opmaak is dat ik moet inversteren in en betere moederbord om het telaten werken met de nieuwe videokaart.

Want in de bios heb ik al verschillende pogingen gewaagd maar steeds zonder resultaat
Ik kan niet zien welk moederbord je gebruikte bij de Phenom II, maar in de meeste gevallen zal dat een retail bord zijn geweest. Die zijn over het algemeen toch al makkelijker qua upgrade mogelijkheden, en worden dingen zoals extra CPU en GPU support wel eens toegevoegd in een BIOS update.

Bij OEM's, gebeurt dat niet vaak ("koop maar een nieuwe" ) , en soms werken ze zelfs met white-lists (alleen hun uitbreidingskaarten werken, rest niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingcobra050
Dan verkoop ik hem wel weer, en zing ik het nog wel even uit op mijn phenom tot ik wat meer geld heb om meteen goed systeem tekopen, de i7 2600 is ook maar iets beter dan de phenom II x6 1055t.

De mobo van de phenom is de biostar ta870.
Ook al wel en wat oudere mobo

In iedergeval super bedankt voor het meedenken. Had wel verwacht dat er en oplossing voor zou zijn maar helaas. Vindt het trouwens raar dat fabrikanten dit doen want zo lopen er alleen maar klanten weg.

Toch iedereen bedankt voor de support

[ Voor 8% gewijzigd door Kingcobra050 op 27-01-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Wie o wie zou mij hier mee kunnen helpen want ik kan het niet meer uithouden op mijn phenom II x6 1055t.
Zelfs 4k kan hij niet vlekkenloos afspelen.
Om hier nog even op terug te komen.

Je moet kijken welke codec die 4K video gebruikt, want als het een gangbare codec is (met een beetje recente mediaplayer software) zou de Radeon al het decoding voor z'n rekening moeten nemen, en zou het geen enkel probleem moeten zijn icm die Phenom II.

Als het geen gangbare codec is, of geen support in de mediaplayer die je gebruikt, gaat de volle belasting inderdaad naar de CPU, maar betwijfel of die i7 2600 het dan wel had gered (denk het eerlijk gezegd niet).
Pagina: 1