Paypal account gehacked, nu ineens een credit card gekoppeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heldheldheld
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-02 12:48
Hallo, mijn paypal account was van de zomer gehacked (er was iig activiteit geweest op mijn account vanuit marokko, een plek waar ik nog nooit geweest ben). Toen was deze geblokkeerd door Paypal zelf en moest ik actie ondernemen om dit te herstellen. Toendertijd had ik niet zoveel nut aan paypal want ik gebruikte het niet meer dus ik liet het even voor wat het was. Nu laatst wilde ik het weer gebruiken en ging ik dus mijn account herstellen. Toen ik er eenmaal weer in was (wachtwoord veranderd en 2-staps verificatie aangezet) zag ik tot mijn verbazing dat mijn eigen bankkaart die ooit gekoppeld was er niet meer was. In plaats daarvan is er een credit card gekoppeld. Ik heb zelf geen credit card, dus op 1 of andere wazige wijze is deze aan mijn account gekoppeld. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, heeft iemand van jullie ervaring hiermee?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:01

Rmg

heldheldheld schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:31:
Hallo, mijn paypal account was van de zomer gehacked (er was iig activiteit geweest op mijn account vanuit marokko, een plek waar ik nog nooit geweest ben). Toen was deze geblokkeerd door Paypal zelf en moest ik actie ondernemen om dit te herstellen. Toendertijd had ik niet zoveel nut aan paypal want ik gebruikte het niet meer dus ik liet het even voor wat het was. Nu laatst wilde ik het weer gebruiken en ging ik dus mijn account herstellen. Toen ik er eenmaal weer in was (wachtwoord veranderd en 2-staps verificatie aangezet) zag ik tot mijn verbazing dat mijn eigen bankkaart die ooit gekoppeld was er niet meer was. In plaats daarvan is er een credit card gekoppeld. Ik heb zelf geen credit card, dus op 1 of andere wazige wijze is deze aan mijn account gekoppeld. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
Paypal contacten en het probleem uitleggen, dit is hoogstwaarschijnlijk een gestolen kaart, in jouw account, bij wie gaan ze als eerste aankloppen als die card misbruikt gaat worden?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bellen met Paypal. Echt, hun telefonische support is gewoon Nederlands en kunnen je vast prima helpen en adviseren. https://www.paypal.com/nl/selfhelp/contact/call

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heldheldheld
Rmg schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:35:
[...]

Paypal contacten en het probleem uitleggen, dit is hoogstwaarschijnlijk een gestolen kaart, in jouw account, bij wie gaan ze als eerste aankloppen als die card misbruikt gaat worden?
daar dacht ik ook aan, maar waarom zou iemand een account hacken om daar vervolgens een kaart van iemand anders in te doen.. kun je net zo goed zelf een nieuwe maken met obscuur emailadres enzo. VPN servertje en niemand heeft het door.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Toch handig? Jouw gegevens staan op PayPal, ik hang er een wazige CC aan (ongedekt ofzo) en als ik voor 4K apparatuur bestel, kies ik een ander afleveradres. Ik heb de apparatuur, de leverancier wordt niet betaald en jij wordt aansprakelijk gesteld.

Win voor de "hacker"!!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Het is misschien ook wel handig om even de voorwaarden van Paypal na te lezen rondom verantwoordelijkheid van account, chargebacks e.d.

Er was laatst hier iemand op Tweakers waarbij zijn account ook was gehacked en digitale goederen mee waren gekocht.
Paypal was uiteindelijk van mening dat deze goederen waren '' geleverd ''.
Er was blijkbaar bij diegene wel wat meer gehacked dan enkel het Paypal account maar ik zou er zeker zorg voor dragen om je beveiliging echt goed op orde te hebben, niet alleen voor je Paypal account.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:11
MAX3400 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:10:
Toch handig? Jouw gegevens staan op PayPal, ik hang er een wazige CC aan (ongedekt ofzo) en als ik voor 4K apparatuur bestel, kies ik een ander afleveradres. Ik heb de apparatuur, de leverancier wordt niet betaald en jij wordt aansprakelijk gesteld.

Win voor de "hacker"!!
Dit, inderdaad. Al denk ik zelf eerder aan gestolen creditcards.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Dus maanden na een hack onderneem je eens actie ? Ongeloofelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 380171 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:12:
Ik vermoed dat-ie dacht "Paypal heeft het geblokkeerd, dus het is goed zo" :?

Maar ik vind het ook vreemd, zéker als er een rekening aan gekoppeld is!

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 27-01-2018 17:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:03
CC verwijderen, je eigen bankrekening weer koppelen en klaar toch? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zijn er in de tussentijd ook spullen met je account besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Puch-Maxi schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:27:
CC verwijderen, je eigen bankrekening weer koppelen en klaar toch? :)
Als hij van zijn geld af wil wel ja: die hacker heeft toegang tot zijn account, dus als hij nu zijn eigen bankrekening koppelt heeft de hacker de mogelijkheid om van alles te bestellen op zijn rekening.

Zoals anderen zeiden: contact opnemen met Paypal. Situatie uitleggen en vragen of dat dat account opgeheven kan worden. Vervolgens zelf een nieuw account openen. Weet je tenminste zeker dat er geen gekke dingen met je oude account gedaan kunnen worden :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 12:03
@Pietervs Volgens mij heeft de hacker inmiddels geen toegang meer tot zijn account?
Toen ik er eenmaal weer in was (wachtwoord veranderd en 2-staps verificatie aangezet)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
heldheldheld schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:08:
[...]

daar dacht ik ook aan, maar waarom zou iemand een account hacken om daar vervolgens een kaart van iemand anders in te doen.. kun je net zo goed zelf een nieuwe maken met obscuur emailadres enzo. VPN servertje en niemand heeft het door.
Omdat Paypal een staat van dienst bijhoudt
Je hebt eerder vertrouwen in een account van 5 jaar, dan één van 2 dagen.

Ik zou de boel verwijderen, en zelf een ander (nieuw) account aanmaken, als je het weer wilt gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Puch-Maxi schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:14:
@Pietervs Volgens mij heeft de hacker inmiddels geen toegang meer tot zijn account?

[...]
Had ik gemist, sorry 8)7

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 380171 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:12:
Ik kan dit niet genoeg upvoten. Als je zó laks met je bankgegevens omgaat (die stonden immers in je PayPal account) dan zou ik als ik PayPal of je bank was, in het geval dat er straks meer aan de hand is, dan ook werkelijk 0 coulance bieden. En geloof me, ik ben zelf ooit voor ruim €3000,- bestolen (niet gehacked, gewoon IRL) en dat is Kaa Uu Tee. Ik kan er dan ook wérkelijk niet met m'n hoofd bij hoe je, als je op de hoogte wordt gesteld van een hack, je schouders kunt ophalen en alles gewoon laten zoals het is. Óngelofelijk :N

Het mínste wat je in de zomer na dat bericht had kunnen doen is inloggen en je bankpas eraf koppelen en je wachtwood wijzigen. Als je niet bekend was met 2FA is je dat (niet echt) aan te rekenen. Maar als je het toch niet gebruikte had je natuurlijk toen ook de hele zwik kunnen opheffen.

Nee, sorry, hier kan ik geen medelijden mee hebben. Het spijt me.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
Als de sodemieter contact opnemen met PayPal en zorgen dat alles rechtgezet en geregeld wordt en alles 200% en driedubbel controleren wat PayPal zegt en doet en of alle toezeggingen nageleefd worden etc. en verantwoordelijkheid nemen voor de ellende waar je nu (potentieel) in zit.
FreshMaker schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:24:
Ik zou de boel verwijderen, en zelf een ander (nieuw) account aanmaken, als je het weer wilt gaan gebruiken
Je kunt de boel verwijderen maar daarmee maak je het mogelijk onnodig moeilijk(er) om evt. daders op te sporen of slachtoffers (eigenaren van de CreditCard bijv..) te benaderen. PayPal zal vast een historie bijhouden en backups hebben maar voordat je dingen gaat verwijderen of verergert zou ik ze dus éérst contacteren. Als in: NU. Niet over 5 minuten. NU.

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 27-01-2018 19:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebor.ed
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 22:41
Hoe dan ook, blijft je het bestaande account gebruiken of een nieuwe, activeer dan iig 2FA, dat is het minste wat je kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RobIII schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:35:
[...]
[...]

Je kunt de boel verwijderen maar daarmee maak je het mogelijk onnodig moeilijk(er) om evt. daders op te sporen of slachtoffers (eigenaren van de CreditCard bijv..) te benaderen. PayPal zal vast een historie bijhouden en backups hebben maar voordat je dingen gaat verwijderen of verergert zou ik ze dus éérst contacteren.
Klopt, maar ik zou het account niet meer gaan gebruiken ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
FreshMaker schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:01:
[...]

Klopt, maar ik zou het account niet meer gaan gebruiken ..
Ik ook niet; maar de strekking is meer dat @heldheldheld éérst contact opneemt voordat 'ie überhaupt iets doet en potentieel sporen "wist" (of een onderzoek bemoeilijkt).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Het is eigenlijk ook nog wel een beetje gek dat 2FA niet verplicht is bij PayPal anno 2018, vind dit persoonlijk ook wel nalatigheid van PayPal zelf.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Naar aanleiding van dit topic meteen maar even 2FA ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heldheldheld
RobIII schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Ik kan dit niet genoeg upvoten. Als je zó laks met je bankgegevens omgaat (die stonden immers in je PayPal account) dan zou ik als ik PayPal of je bank was, in het geval dat er straks meer aan de hand is, dan ook werkelijk 0 coulance bieden. En geloof me, ik ben zelf ooit voor ruim €3000,- bestolen (niet gehacked, gewoon IRL) en dat is Kaa Uu Tee. Ik kan er dan ook wérkelijk niet met m'n hoofd bij hoe je, als je op de hoogte wordt gesteld van een hack, je schouders kunt ophalen en alles gewoon laten zoals het is. Óngelofelijk :N

Het mínste wat je in de zomer na dat bericht had kunnen doen is inloggen en je bankpas eraf koppelen en je wachtwood wijzigen. Als je niet bekend was met 2FA is je dat (niet echt) aan te rekenen. Maar als je het toch niet gebruikte had je natuurlijk toen ook de hele zwik kunnen opheffen.

Nee, sorry, hier kan ik geen medelijden mee hebben. Het spijt me.
Dat is mooi want ik heb nergens om medelijden gevraagd noch zit ik er op te wachten.. Uiteraard heb ik gelijk gecheckt of er direct gevaar was voor mijn account en mijn rekening ik ben niet helemaal achterlijk.

@de rest: Zoals in mijn eerste bericht heb ik ook gelijk 2FA ingesteld toen ik toegang kreeg tot mijn account. Er is verder niks in de historie dat erop wijst dat er actief iets is gebeurd met mijn rekening. Ik ga de CC verwijderen en contact opnemen met paypal om vast te stellen of er nog extra actie ondernomen moet worden. Daarna verwijder ik de account voor zover het kan en maak ik een nieuwe met ander emailadres e.d. Bedankt allemaal, ik vond het naast alle onzekerheid ook gewoon een interessant onderwerp omdat ik de gang van zaken van de hacker niet zo goed begreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
heldheldheld schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Dat is mooi want ik heb nergens om medelijden gevraagd noch zit ik er op te wachten.. Uiteraard heb ik gelijk gecheckt of er direct gevaar was voor mijn account en mijn rekening ik ben niet helemaal achterlijk.

@de rest: Zoals in mijn eerste bericht heb ik ook gelijk 2FA ingesteld toen ik toegang kreeg tot mijn account. Er is verder niks in de historie dat erop wijst dat er actief iets is gebeurd met mijn rekening. Ik ga de CC verwijderen en contact opnemen met paypal om vast te stellen of er nog extra actie ondernomen moet worden. Daarna verwijder ik de account voor zover het kan en maak ik een nieuwe met ander emailadres e.d. Bedankt allemaal, ik vond het naast alle onzekerheid ook gewoon een interessant onderwerp omdat ik de gang van zaken van de hacker niet zo goed begreep.
Jij wacht nog even een paar dagen om contact op te nemen met paypal? Had je dat niet gelijk kunnen doen. Inderdaad we hebben allemaal geen medelijden met je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heldheldheld
bvbal79 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Jij wacht nog even een paar dagen om contact op te nemen met paypal? Had je dat niet gelijk kunnen doen. Inderdaad we hebben allemaal geen medelijden met je :)
kerel nogmaals, ik vraag niet om medelijden alleen om objectief advies 8)7. Ik heb goed advies gekregen naar waar ik ga handelen. Er is geen direct probleem op dit specifieke moment dus dat ik ivm drukte daar nu wat mee doe in plaats van een paar dagen terug maakt niet veel uit. Ik heb tegen niemand hier vervelend gedaan en zit ook niet echt te wachten op dit soort negatief gedoe :/ .

Iedereen bedankt voor het advies, dit topic kan gesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:12

Saffie_time

Why use this? 42!

heldheldheld schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Ga nu niet zelf de CC verwijderen en laat dat doen door PP!
Je weet niet welke ellende je over jezelf af gaat roepen als er iets van een onderzoek loopt.... (of komt)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Goed, zullen we nu weer op de discussie reageren ipv. op de man en het gezellig houden hier?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
*knip* Blijf dan niet doorgaan.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 29-01-2018 15:52 ]

Pagina: 1