Laserprinter strepen bij printen afbeelding normaal ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13
Na wederom een verstopte inkjet vandaag mijn brother 2540DN laser printer mogen ontvangen. Ziet er goed uit en installatie ging ook voorspoedig. test pagina rolde er ook goed uit.

https://www.brother.is/printers/all-in-one-laser/dcp-l2540dn

Echter als ik een afbeelding / foto print is het resultaat nogal teleurstellend. Er lopen allemaal strepen doorheen.

Dus gebeld met de leverancier. In eerste instantie na het verzenden van de foto zoals hieronder was het duidelijk. Dit is niet goed. Of ik nog wat handelingen wou doen. Dat kwam erop neer dat ik brother moest bellen. Ook zei stellen dat dit niet goed is en dat er reparatie nodig is. Rare in deze, ik had een nieuwe medewerker, is dat ze dit on-site aanboden. Nou prima. Echter de leverancier heeft een omruil garantie dus wat is nu beter
Afin even later belt de leverancier terug met een vreemd verhaal imho. De foto was ook bekeken door hun technische dienst en dit hoorde nu eenmaal bij een laserprinter.... Even los van de daarop volgende discussie mijn vraag.

als je origineel ziet en de print ervan (een scan dus) is dit dan normaal voor een instap laser printer ?

want als dat zo zou zijn gaat hij in de doos en komt er weer een inkjet want het ziet er niet uit. Echter print ik op diverse locaties al jaren met laser en ziet dat er altijd gewoon prima uit.

originele afbeelding

origineel

een foto van de afbeelding na het printen

foto van print

de scan ervan na het printen (met zwarte achtergrond)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0fcaBD2zMzNCgjKqnkoB2ywS/full.jpg

scan vd print

dit zou er toch beter uit moeten zien of ?

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 26-01-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik heb altijd HP Laserjets gehad, maar zo slecht zag het nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Is dat een kleuren print? Lijkt wel dof de toners een probleem hebben (eco mode) ?

[ Voor 53% gewijzigd door Damic op 26-01-2018 19:38 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
nee het is een zwart / wit laser.

zal zo even een product link toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Als ik google op: vertical stripes laser printer krijg je ook allemaal hits dat dit geen normaal gedrag is van laserprinters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
CyberMania schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:40:
Als ik google op: vertical stripes laser printer krijg je ook allemaal hits dat dit geen normaal gedrag is van laserprinters.
ze zijn ook horizontaal :)

en dat schijnt aan je corona lint te kunnen liggen. deze heb ik dus ook al diverse keren op verzoek van brother bewogen op de drum maar dat helpt totaal niet

http://support.brother.co..._eu&faqid=faq00000208_044

wat je ziet is dus het resultaat zoals het nu maximaal haalbaar zou zijn, of hij is dus gewoon stuk

[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 26-01-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Hoe komt een testpagina er uit? Plaats die eens hier (windows -> testpagina afdrukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
CyberMania schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:46:
Hoe komt een testpagina er uit? Plaats die eens hier (windows -> testpagina afdrukken).
die ziet er wel goed uit, zal hem zo even scannen

test pagina

overigens is het probleem er ook bij het maken van copie, daardoor denkt brother zelf dat het niet een driver probleem zal zijn. copie is overigens ook super donker zelfs als ik de maximale bright setting kies

[ Voor 24% gewijzigd door Ray op 26-01-2018 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb even op mijn printer de pagina geprint (led drum printer) om te vergelijken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XMq0NbE.jpg

Mijn advies, printer terug sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 26-01-2018 19:51 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Damic schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:50:
Heb even op mijn printer de pagina geprint (led drum printer) om te vergelijken.
[afbeelding]

Mijn advies, printer terug sturen.
dank je. Nou dat ziet er dus prima uit!

iets in die richting zou mijn type toch ook wel moeten kunnen normaal lijkt me ?

welke printer gebruik je zelf ?

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 26-01-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:24

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb altijd van die namaak toners en die hebben dit ook. Bij tekst zie je het bijna niet maar bij foto's wel. Vooral bij de kleuren printers. De originele HP toners vertonen nooit strepen.

Nou heb je natuurlijk gewoon een originele toner maar dit geeft wel dat misschien de toner gewoon gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
TheBorg schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:54:
Ik heb altijd van die namaak toners en die hebben dit ook. Bij tekst zie je het bijna niet maar bij foto's wel. Vooral bij de kleuren printers. De originele HP toners vertonen nooit strepen.

Nou heb je natuurlijk gewoon een originele toner maar dit geeft wel dat misschien de toner gewoon gaar is.
het is al wel een wat ouder net uitgelopen model. wellicht dat hij al jaren op de schap stond ? toner zat wel gewoon in seal maar dat zegt ook niet alles wellicht ?

nieuwe model zou niet beter zijn en volgens de shop de extra 30 of 40 euro niet waard. Dus maar op hun advies afgegaan.

dit krijg ik als ik een copie maak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h5h6KrjNxiCt8mGMFDRgiTtJ/thumb.jpg

dus ook overal die strepen

[ Voor 22% gewijzigd door Ray op 26-01-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2de foto, is dat nu een scan van de print? Want gros van die lijnen/strepen zijn scanlijnen/strepen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
SinergyX schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:58:
2de foto, is dat nu een scan van de print? Want gros van die lijnen/strepen zijn scanlijnen/strepen.
dat zijn inderdaad scans maar het origineel ziet er dus ook echt zo uit

de scans zijn bijna 100% zuiver. ergo de print zelf is erg brak...

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 26-01-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:24

TheBorg

Resistance is futile.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Iy7YteNuyRcYeqWiBZvNhCpz/full.jpg
Zelfde soort effect maar dan ook nog verticaal.

Waarom is de achtergrond zwart? Want mijn ervaring is hoe meer toner er in een afbeelding zit, hoe minder verzadigd dat het wordt. Dat is dan weer, bij HP althans, op te lossen door dikker papier te kiezen bij de afdrukinstellingen (terwijl dat niet in de printer zit).

[ Voor 67% gewijzigd door TheBorg op 26-01-2018 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
ziet er ook vele malen beter uit

het valt me nu ook op dat bij mij vooral de kaders om de printer heen helemaal donker zijn en bij jullie niet.

eens kijken of ik daar een setting van kan vinden

ik bedoel bij jou zie je duidelijk de printer op een witte achter grond en bij mij is dat zwart.

aha print vanaf tweakers maakt het verschil

maar ook dan een groot strepen gedoe

print vanaf tweakers

waarbij ik net de scan gedraaid heb. in het echt lopen de strepen dus horizontaal

[ Voor 36% gewijzigd door Ray op 26-01-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ray schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:00:
[...]

dat zijn inderdaad scans maar het origineel ziet er dus ook echt zo uit

de scans zijn bijna 100% zuiver. ergo de print zelf is erg brak...
Maak eens gewoon een foto van die print, zoals Damic ook heeft gedaan.

Je scans worden deels vertekent door de scan-lijnen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:20
Aangezien de testpagina wel goed gaat: ligt het probleem niet bij de scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
SinergyX schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:08:
[...]

Maak eens gewoon een foto van die print, zoals Damic ook heeft gedaan.

Je scans worden deels vertekent door de scan-lijnen.
hier de foto versie

foto van print

zoals gezegd niet veel anders dan de scan,

dit ziet er naar mijn mening uit als een inktjet met een half verstopte kop.. precies wat ik dus met deze laser wilde vervangen

dit zou toch gewoon strak moeten zijn zoals die van Damic ?

[ Voor 28% gewijzigd door Ray op 26-01-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Lijkt haast wel een probleem met de cartridge zoals andere opmerkte.

Kan je anders niet voor de zekerheid een andere driver proberen? En dan bedoel ik Postscript driver ipv een PCL5/PCL6 driver of juist andersom. Afhankelijk van wat je nu hebt geinstalleerd.

NVM ik zie dat het ook in je kopies zit. Dan neig ik toch naar de toner cartridge

[ Voor 13% gewijzigd door hanswfje op 26-01-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Ik zou gewoon zeggen dat het door hen aan jou toegezonden product niet aan je verwachtingen voldoet en daarom de koop wilt ontbinding o.b.v. de Wet Koop op Afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54
Die print wordt i.t.t. de testafdruk met de kleurtoners geprint.

1. schud de toners even
2. voer het reinigingsprogramma uit
3. voer een calibratie uit

Met name die laatste stap heeft bij mij ooit eens wat issues verholpen. Juist als kleuren net iets versprongen zijn dan krijg je rare effecten wat calibratie kan verhelpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 26-01-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
Rukapul schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:04:
Die print wordt i.t.t. de testafdruk met de kleurtoners geprint.

1. schud de toners even
2. voer het reinigingsprogramma uit
3. voer een calibratie uit

Met name die laatste stap heeft bij mij ooit eens wat issues verholpen. Juist als kleuren net iets versprongen zijn dan krijg je rare effecten wat calibratie kan verhelpen.
dank voor je input maar het is een zwart / wit printer :)

net nog even naar de groene rol gekeken in de drum. daar zie je ook allemaal deze lijntjes. nu weet ik niet of dat ook de bedoeling is of dat daar wellicht al het probleem zit ?

@CyberMania de discussie over hoe verder laat ik nu nog even buiten dit topic.

waar het me nu om gaat is dat ik gewoon een laser printer wil die normaal een afbeelding af kan drukken. Vraag is of deze brother dat zou moeten kunnen. Dan moet er gewoon een vervangend exemplaar komen. Kan hij het inderdaad niet dan hebben we weer een hele andere uitdaging....

[ Voor 65% gewijzigd door Ray op 26-01-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat de toner die in de printer bij aflevering zat?

Lijkt wel standaard effect van thuiskomertjes (de toner die er standaard bij zitten), kan je de toner nog van het vel vegen als hij net klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
SinergyX schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:01:
Is dat de toner die in de printer bij aflevering zat?

Lijkt wel standaard effect van thuiskomertjes (de toner die er standaard bij zitten), kan je de toner nog van het vel vegen als hij net klaar is?
Zo heb ik hem inderdaad geleverd gekregen. De toner zelf zat in seal en heb ik geplaatst. Het lijkt inderdaad wel alsof op het papier wat koolstof zit met brokjes. Helemaal strak is dat ook zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
bescheiden bumpje....

willen svp tweakers met een laser printer svp even de afbeelding afdrukken en aangeven of je ook die strepen krijgt svp ?

of degene die meer ervaring hebben met laser printers in het algemeen willen aangeven of het bij een laser normaal is dat deze strepen er zijn bij een afbeelding ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:23

Aganim

I have a cunning plan..

Ik heb al heel wat laserprinters voorbij zien komen en neergezet bij klanten: deze unit heeft gewoon een probleem. Waar het in zit boeit eigenlijk niet, dit moet de leverancier oplossen.

Ik zou nogmaals contact met ze opnemen en ze aan hun wettelijke plicht herinneren om een conform product te leveren. Jij hebt alleen iets te maken met de partij waar je de printer hebt gekocht, niet met Brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
@Aganim als die strepen er niet horen komt er ook echt wel een andere exemplaar :)

wat ik van je begrijp moet feitelijk elke laser, ook een instapper, in staat zijn dit gewoon goed af te drukken. in ieder geval zonder deze strepen.

Dus dan gewoon een vervanger tot dat het goed is.

edit. overigens is dit model ook voor klein zakelijk geschikt stelt men met behoorlijk wat volume. Ik zou mijn excel tabellen ook gewoon netjes streeploos willen hebben...

[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 27-01-2018 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:23

Aganim

I have a cunning plan..

Ik wil mijzelf geen expert noemen, maar ik ben nog geen laserprinters tegengekomen waarbij dit normaal is. Iedere laser moet gewoon zonder strepen afbeeldingen kunnen printen.

Zelfs mijn eigen laserprinter doet het beter, die is inmiddels bijna 22 jaar oud en heeft een drum die op zijn laatste benen loopt. :P

Edit: je gaf al aan dat kopietjes problemen gaven, en nu dat excel tabellen ook strepen. Je zou nog even kunnen kijken of het helpt om de toner op te schudden, maar als dat niet helpt is deze printer gewoon defect. Kan een kwestie zijn van een onderdeel vervangen, verticale strepen kunnen een indicatie zijn van een probleem met de drum. Dat is een verbruiksartikel en dus eenvoudig vervangbaar, maar dat zal de leverancier moeten vaststellen.

[ Voor 41% gewijzigd door Aganim op 27-01-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
@Aganim ik heb de toner er al uit gehad en flink geschud voor zover mogelijk want die kwam net daarvoor nieuw uit het seal. Ook heb ik de corana schoonmaak actie gedaan maar niets heeft geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
update voordat ik de winkel ook ga koppelen..

vanmorgen Brother gebeld. komt inderdaad geen monteur zoals verwacht maar shop medewerker had toezegging gedaan voor omruilen

vanmiddag. shop belt. nee niets omruilen , het staat er misschien wel zo maar dat bedoelen we niet....., hij moet opgehaald worden
dan die eindeloze discussie dat ik niets met brother te maken heb aangezien ik bij de shop gekocht heb. juist die met omruil garantie...

brother ., aan de hand van de foto's mag dit absoluut niet. Maar de geen die er over beslist is er morgen weer (totaal 40 minuten aan de lijn)

waarom zijn er geen normale winkels meer ?? en ondertussen ook spijt aan het krijgen dat hik het ding niet gewoon direct weer in de doos gestopt heb. wat een gezeur.

[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 29-01-2018 16:43 ]

Pagina: 1