Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• lf2
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14-07-2020
Ik wil iets heel simpels doen maar wat mij niet lukt namelijk mijn netgear nighthawk r7000 van buitenaf bereiken met de ingebouwde VPN optie.

Setup:
- Provider is TELE2

modem/router MediaAccess TG789bvn (ip-adres: 192.168.1.1)
- zit niets aan vast behalve de nighthawk router en wifi staat uit
- public ip adres gekoppeld aan de nighthawk door dit te volgen (https://forum.tele2.nl/va...789bvn-dmz-mogelijk-65579)

Verder heb ik niets hier aan gedaan

Nighthawk r7000 (ip-adres: 10.0.0.1)
- NAS
- Laptops/Telefoons etc

Ik zie duidelijk in de dashboard van de netgear mijn publieke IP adres toegewezen en de router fungeert als router (dus niet als AP)

VPN
VPN optie aangezet en automatisch een ddns laten aanmaken bij noip. Als ik de link bezoek naam.mynetgear.com krijg ik de login pagina van mijn router.

Probleem:
De link werkt alleen als ik het vanaf mijn thuis netwerk bezoek. Zodra ik het via mobiel doe of internet van buitenaf blijft het laden maar uiteindelijk een witte scherm.

Ik moet iets over het hoofd zien maar ik weet niet precies wat ? Moet ik iets nog met DMZ in mijn netgear router (denk het niet) of poorten forwarden van de tele2 modem naar de nighthawk router ?

Alle reacties

• lier
  • Laatst online: 11:06

lier

MikroTik nerd

Tenzij ik je verkeerd begrijp:

- als je intern browst naar je DDNS naam dan kom je op de router uit
- als je dit externe doet, kom je hier niet op uit
- je hebt een VPN server ingesteld

Oké, je router configuratie pagina wil je niet publiek beschikbaar maken. Niet, punt. Als je VPN in je router hebt geactiveerd, dan kan je dit testen door een VPN verbinding op te zetten met je router. Heb je dat al geprobeerd? Zodra dat werkt kan je (waarschijnlijk) de router configuratie pagina wel bereiken (op z'n interne IP adres, denk ik).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• lf2
lier schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:21:
Tenzij ik je verkeerd begrijp:

- als je intern browst naar je DDNS naam dan kom je op de router uit
- als je dit externe doet, kom je hier niet op uit
- je hebt een VPN server ingesteld

Oké, je router configuratie pagina wil je niet publiek beschikbaar maken. Niet, punt. Als je VPN in je router hebt geactiveerd, dan kan je dit testen door een VPN verbinding op te zetten met je router. Heb je dat al geprobeerd? Zodra dat werkt kan je (waarschijnlijk) de router configuratie pagina wel bereiken (op z'n interne IP adres, denk ik).
De VPN verbindt dus ook alleen als ik vanaf mijn thuis netwerk de vpn aanzet maar zodra ik met mijn telefoon verbinding de vpn aanzet blijft de vpn "proberen te connecten"... lijkt alsof iets het blokkeert

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 26-01 22:04
De herstart uit je link heb je uitgevoerd? Dus alles instellen, modem en router van de stroom en weer aan?

Vergeet voor nu heel even het DDNS verhaal, dat is de volgende stap. Wat gebeurt er als je (bijvoorbeeld met je telefoon) direct je externe ip adres intypt? Geeft de netgear wel iets door op de WAN poorten?

• lf2
gastje01 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:56:
De herstart uit je link heb je uitgevoerd? Dus alles instellen, modem en router van de stroom en weer aan?

Vergeet voor nu heel even het DDNS verhaal, dat is de volgende stap. Wat gebeurt er als je (bijvoorbeeld met je telefoon) direct je externe ip adres intypt? Geeft de netgear wel iets door op de WAN poorten?
Hoe kan ik controleren of dat gebeurd ? Log ergens ?

• gastje01
Als je poort 5000 forward moet je dan de login pagina van je synology te zien krijgen. Als dat lukt via je telefoon (4G verbinding) weet je dat t poorten forwarden ook goed werkt.

• lf2
gastje01 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:31:
Als je poort 5000 forward moet je dan de login pagina van je synology te zien krijgen. Als dat lukt via je telefoon (4G verbinding) weet je dat t poorten forwarden ook goed werkt.
Als ik 5000 forward naar de synology krijg ik een connectie van buitenaf (ook met mijn ddns). _/-\o_

Alleen de vpn functie van mijn router werkt niet. Ik krijg op geen enkele manier vpn verbinding tot stand buiten het netwerk zelf.

Terwijl het volgens netgear plug-n-play is.

• gastje01
De VPN server van je netgear heb ik geen ervaring mee, maar als de forward werkt kun je altijd overwegen om je synology als VPN server te gebruiken. Dit heb ik in het verleden wel eens gedaan omdat de performance van mijn Draytek router over VPN ontzettend traag was. Let er dan wel op dat wanneer je de synology wilt benaderen je een ander ip moet gebruiken dan je standaard gebruikt in je netwerk.

Kun je in die netgear geen logs inzien betreft de VPN-server?

• BelJoost
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
lf2 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:44:
poorten forwarden van de tele2 modem naar de nighthawk router ?
Volgens de belangrijkste kenmerken van de R7000 is het een OpenVPN oplossing.

Die draait standaard op poort UDP 1194. Dat protocol en die poort zul je vanaf de Tele2 moeten forwarden naar je Netgear.

Check even of het UDP of TCP is; en wat de feitelijke poort is. Moet je ergens in de instructies of een configuratiescherm kunnen vinden.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True