Windows 95, 98, 2k of XP (RC1) op een g3????

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 18:16
Heren (en dames) van de slechte lever,

Vraagje.

Ik heb van mijn zwager een goed ogende maar tot nu toe totaal nutteloze Apple G3 gekregen.

Ik weet veel van van Windows, maar niets van een Mac.

Kan ik een Windows versie op die G3 planten?

G3 specs: 350 MHz met 1 Mb cache, 128 Mb SDRAM, 12 Gb HDD, Zip drive, DVD speler.

Dit kan een stomme vraag zijn, maar dan zal het voor jullie in ieder geval makkelijk te beantwoorden zijn :)

Groeten.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20

Beaves

Usque ad Finem

Nope, alleen MacOS, zoals 9.1 of X. Ik zou persoonlijk voor OS X gaan en het geheugen uitbreiden (er kan standaard pc geheugen in). OS X is namelijk heel mooi en gebaseerd op een BSD variant wat heel leuk werkt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Windows kan wel op een G3, alleen onder een emulator zoals VirtualPC, die dus een PC op de Mac emuleert. Gaat alleen wel erg traag, denk daarbij aan een performance van ongeveer een P133.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:53

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Misschien kun je er Linux op compilen, maar anders blijft het bij Mac OS.

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 18:16
Dan ga ik maar een OS X CD-ROMmetje zoeken en installeren, want nu staat er 8.6 op met vreselijk veel rotzooi er bij.

Ik zei: "ik ben een leek met Mac's" dus weet ik niet eens hoe ik er programma's vanaf kan halen.

Wel is het me gelukt om de 17" Colorsync op m'n PC aan te sluiten. Nou ja, is het me gelukt.... hij deed het gewoon meteen.

Ik neem trouwens aan dat ik die Quantum Fireball eruit kan halen, dat dimmetje eruit kan plukken... kan ik nog iets meer eruit halen? (zip drive? dvd-speler?)

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Alle gebruikte dingen in de G3 zijn standaard pc spullen, met uitzondering van het mobo en de CPU.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 01:54 schreef RealJoey het volgende:
Dan ga ik maar een OS X CD-ROMmetje zoeken en installeren, want nu staat er 8.6 op met vreselijk veel rotzooi er bij.

Ik zei: "ik ben een leek met Mac's" dus weet ik niet eens hoe ik er programma's vanaf kan halen.

Wel is het me gelukt om de 17" Colorsync op m'n PC aan te sluiten. Nou ja, is het me gelukt.... hij deed het gewoon meteen.

Ik neem trouwens aan dat ik die Quantum Fireball eruit kan halen, dat dimmetje eruit kan plukken... kan ik nog iets meer eruit halen? (zip drive? dvd-speler?)
zonde..

ik zou m nog (als je m heel laat met alles erin) zo van je willen kopen voor een leuk bedrag.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08

deadinspace

The what goes where now?

Windows draait alleen op x86, en er was een NT port voor alpha (maar die was discontinued geloof ik), maar op een mac draaien gaat je niet lukken (nouja, behalve via genoemde emulator, en als je dan de performance van een p133 haalt, mag je in je handen klappen.

GNU/Linux ervoor compilen, zoals nigelator voorstelde, hoeft niet hoor, er zijn ook distro's die gewoon een kant-en-klare mac port hebben.

Weggooien (evt nadat je er wat onderdelen uit hebt gesloopt) is gewoon zonde; het is een prima computertje, helemaal zo traag nog niet (een 350mhz G3 trekt een 350 mhz pentium II er makkelijk uit). Ga er gewoon lekker op klooien met een of ander OS (MacOS [X], een der BSDs, GNU/Linux).
Pagina: 1