Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 14:21
Geachte lezer,

Ik krijg sinds maanden mail binnen van een winkel welke allemaal in spam zijn opgevangen.
Ik heb me via diezelfde mail uitgeschreven echter is dat kennelijk mislukt.
Ik krijg geen mail meer van ze maar nu wel elke dag een spam melding.
Ik heb daarop de afzender geblokkeerd maar onderstaande blijft binnenstromen:

Dit is een automatisch bericht van de
<pww@list.onzemeubelen.nl> mailinglist manager

Mailings berichten verzonden naar uw adres <xxxxxxxx@gmail.com> zijn gebounced.

Als u dit bericht leest, is uw probleem waarschijnlijk verholpen.

Om te voorkomen dat u automatisch wordt uitgeschreven, gebruik de beantwoord
(reply) knop inuw E-mail programma

Controleer dat het Onderwerp van het bericht het onderstaande bevat
De bevestingings ID: 4248348943,
en het antwoord gericht is aan <pww-subscribe@list.onzemeubelen.nl>,
en het 'Van' adres van jou antwoord <xxxxxxxxx@gmail.com> is.

Alle vragen over dezemailinglist
kunnen gestuurd worden naar <pww-request@list.onzemeubelen.nl>

Iemand een idee hoe ik deze spam voorgoed buiten de deur hou?

Bvd

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:14

ResuCigam

BOFH

Vooral geen reply doen dan word je automatisch uitgeschreven staat er.

We do what we must because we can.

• ScooBY_DoO
ResuCigam schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:50:
Vooral geen reply doen dan word je automatisch uitgeschreven staat er.
Uitgeschreven ben ik wel, echter de spam blijft binnenstromen. Antwoorden erop doe ik ook niet maar soms krijg ik relevante mail in mijn spambox en moet ik eerst een tijd lang die spam gaan filteren.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het echt spam of is het een legitieme nieuwsbrief van dit bedrijf?

Indien spam, check de headers van de ontvangen mail. Je hebt kans dat er een (web)server lek is die nu misbruikt wordt.

Anders een duidelijk mailtje via de normale communicatiewegen naar het bedrijf sturen dat ze je van de lijst moeten verwijderen.
ScooBY_DoO schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:56:
[...] maar soms krijg ik relevante mail in mijn spambox en moet ik eerst een tijd lang die spam gaan filteren.
Om die reden adviseer ik ook altijd alleen échte spam te markeren als spam. Op het Google platform (Google Apps) markeer ik eigenlijk zelden wat als spam, omdat de kans dan alleen maar groter wordt dat je ook legitieme mail als spam gemarkeerd krijgt. Je maakt het filter dan te spastisch, zeg maar.

Ongewenste afzenders kun je dan beter via een regel blokkeren en laten verwijderen. Maar meestal werkt een mailtje naar het bedrijf ook wel. Ze zijn het zich vaak niet bewust, is mijn ervaring.

[ Voor 54% gewijzigd door Room42 op 26-01-2018 17:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ScooBY_DoO
Room42 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:59:
Is het echt spam of is het een legitieme nieuwsbrief van dit bedrijf?

Indien spam, check de headers van de ontvangen mail. Je hebt kans dat er een (web)server lek is die nu misbruikt wordt.

Anders een duidelijk mailtje via de normale communicatiewegen naar het bedrijf sturen dat ze je van de lijst moeten verwijderen.

[...]

Om die reden adviseer ik ook altijd alleen échte spam te markeren als spam. Op het Google platform (Google Apps) markeer ik eigenlijk zelden wat als spam, omdat de kans dan alleen maar groter wordt dat je ook legitieme mail als spam gemarkeerd krijgt. Je maakt het filter dan te spastisch, zeg maar.

Ongewenste afzenders kun je dan beter via een regel blokkeren en laten verwijderen. Maar meestal werkt een mailtje naar het bedrijf ook wel. Ze zijn het zich vaak niet bewust, is mijn ervaring.
Als ik een afzender blokkeer waarom krijg ik er dan juist nog meer mail van?

Dat is toch geen legitieme mail meer dan?

Het bericht als ik laat zien is ook het enige. Geen plaatjes of andere reclame o.i.d.