Advies aanschaf access points

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 16:06
In onze nieuwbouw woning is het WiFi bereik gewoon slecht te noemen.
Omdat het mobiele bereik erg slecht is bij ons bellen we via wifi echter dekt het wie dus niet zo goed.

Ik heb een Apple Timecapsule op de begaande grond staan, deze bedient de huiskamer en keuken perfect.
Op 2de verdiep heb ik een Apple Airport Expres staan, deze bedient naar de 2de ook de eerste verdieping.

Probleem 1
De airpot express had ik ingesteld om de WiFi te joinen, sinds deze bedraad is hoeft hij hem niet uit te breiden.
Wat ik dus lees zou dit moeten kunnen en dus 1 dekkend wifi network moeten hebben.
Echter als ik dit doe valt het hele wifi uit. Blijkbaar gaan de airport elkaar toch via WiFi zoeken.
Bij extenden van de wifi valt de verbinding ook weg.
Nu heb ik die twee dezelfde WiFi netwerken met de zelfde naam en wachtwoord, maar je moet nog steeds handmatig switchen van netwerk.

Nu zat ik te denk om ene Linksys Velop aan te schaffen aangezien je deze dan beide kan bedraden. Echter is verbinding snelheid wat laar. De Netgear Orbi lijkt beter maar bij deze optie is er maar 1 bedraad en omdat de ze onderling met 5ghz verbinden voorzie ik problemen in ons huis.

Ik zie door alle optie geen acces points meer, wat ik wil is een dekend wifi in huis. Ik kan dus twee access point bedraden en mogelijk nog 1 satelliet op eerste verdieping. Wie heeft er een goed werkende optie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Alle nieuwbouw woningen lopen tegen die ellende aan. Wat ik gedaan heb is een extra AP in de woonkamer en eentje boven, dat scheelt al.
Overweeg nu een Ubiquity setup, maar dan praat je wel over honderden euro's. De vraag is sowieso wat je budget is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:45

GforceNL

Out of memory....

TUX2K schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:24:
In onze nieuwbouw woning is het WiFi bereik gewoon slecht te noemen.
Omdat het mobiele bereik erg slecht is bij ons bellen we via wifi echter dekt het wie dus niet zo goed.

Ik heb een Apple Timecapsule op de begaande grond staan, deze bedient de huiskamer en keuken perfect.
Op 2de verdiep heb ik een Apple Airport Expres staan, deze bedient naar de 2de ook de eerste verdieping.

Probleem 1
De airpot express had ik ingesteld om de WiFi te joinen, sinds deze bedraad is hoeft hij hem niet uit te breiden.
Wat ik dus lees zou dit moeten kunnen en dus 1 dekkend wifi network moeten hebben.
Echter als ik dit doe valt het hele wifi uit. Blijkbaar gaan de airport elkaar toch via WiFi zoeken.
Bij extenden van de wifi valt de verbinding ook weg.
Nu heb ik die twee dezelfde WiFi netwerken met de zelfde naam en wachtwoord, maar je moet nog steeds handmatig switchen van netwerk.

Nu zat ik te denk om ene Linksys Velop aan te schaffen aangezien je deze dan beide kan bedraden. Echter is verbinding snelheid wat laar. De Netgear Orbi lijkt beter maar bij deze optie is er maar 1 bedraad en omdat de ze onderling met 5ghz verbinden voorzie ik problemen in ons huis.

Ik zie door alle optie geen acces points meer, wat ik wil is een dekend wifi in huis. Ik kan dus twee access point bedraden en mogelijk nog 1 satelliet op eerste verdieping. Wie heeft er een goed werkende optie?
Heb hier het zelfde met een Aiport. Dit werkt over het algemeen alleen goed met 2 dezelfde devices.

Jarenlang 2x TP-link gehad die wel naadloos switchten.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 16:06
Even het budget vergeten, die is max €700.

Zoek dus vooral een optie waarbij roamen zonder enige issues zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Voor seamless roaming zou ik toch kijken naar Ubiquiti, 2 of 3 van deze bedraad aansluiten (pro versie is niet nodig lijkt me) en:

product: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE

Van andere merken weet ik zo niet wat het goed doet qua seamless roaming, maar bovenstaande heeft zich bewezen en de kosten vallen behoorlijk mee (3x75 euro, volgens mij is een switch, of controller ervan niet nodig). En Poe is ook erg fijn (utp Poe injectors meegeleverd).

Overigens, wat wel een groot voordeel van de pro versie is, is dat je deze bedraad kan doorlussen naar een andere (2 lanpoorten dus!)

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 27-01-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Ik had hier vroeger een opstelling met linksys router en AP. Woning uit 1978, met beneden grote ruimtes met hier en daar een steunmuur. Beneden gaf wifi geen enkel probleem. De verdieping was een wel probleem, aangezien het plafond vol zit met stalen balken en betonijzer.
Toen ik enkele jaren geleden een uitbreiding deed van de woning, en de gevel bekleed ging worden met zink, heb ik de keuze gemaakt om kabels te trekken via de kruipruimte en de garage naar de uitbouw op het verdiep. Ik heb nu router en switches zitten in een rack in de nieuwbouw, met daar een AP. Tevens een kabel getrokken naar een andere kamer van het oude gedeelte om daar een AP te plaatsen. En dan beneden eentje gehangen in woonkamer/bureau/eetkamer.
Ik moet zeggen dat ik nu perfecte wifi-verbinding heb in huis, tevens in de garage en aan de voordeur. De tuin heb ik niet getest, maar dat is voor mij ook niet zo belangrijk (als ik in de tuin zit, is het om met de hond te spelen, of met een boek en drankje, en dan heb ik geen internet nodig)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1