Beeldscherm op zwart na vervangen koelpasta op CPU/GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbrains
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 16:04
Beste Tweakers,

Ik ben vandaag bezig geweest met het vervangen van de koelpasta op de CPU en GPU van mijn laptop. Op de processor heeft nooit koelpasta gezeten, op de grafische kaart heb ik de oude pasta er met wat alcohol op een doek afgehaald.

Alles zit nu weer in elkaar en als ik hem aanzet hier ik hem wel degelijk aangaan. Ik krijg echter geen beeld te zien. Ook niet met een los beeldscherm eraan.

Ik ben nu bang dat mijn grafische kaart het niet overleeft heeft (geen idee waarom niet). Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een paar suggesties wat ik zou kunnen controleren.

Ter info:
Ik heb een lenovo z580 met een Nvidia 630M erin. Enige aanpassing aan het systeem is het plaatsen van een extra ssd op de plek van de toenmalige cd speler.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Enige suggestie die ik heb is via het internet een andere grafische kaart te bestellen en die terug te leveren als het dat niet blijkt te zijn. Dan heb je alleen de retourkosten.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat voor koelpasta heb je gebruikt?

Want bij GPU's moet je vaak uitkijken met geleidende koelpasta omdat er niet altijd een fatsoenlijke heatspreader over de GPU heen zit.

Dus het kan best zijn dat je ergens kortsluiting maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
R.i.p. GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Het lijkt me niet dat hij stroomgeleidende koelpasta heeft gebruikt...

Maar waarom probeer je het niet opnieuw beiden van koelpasta te voorzien? Als 1 van se 2 koelers niet goed contact maakt, krijg je ook geen beeld

[ Voor 19% gewijzigd door DeArmeStudent op 02-02-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:11

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

die videokaart zit vastgesoldeerd dus wees er maar voorzichtig mee.
Pagina: 1