• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone. Ik heb binnen de prijscategorie een selectie gemaakt van toestellen die qua specificaties niet te veel uiteen lopen. Jullie visie op deze selectie zal ik waarderen. Als jullie toestellen hieraan willen toevoegen, dan heel graag.

Mijn budget: 200-350 euro. Dit is een ruime budget dit meteen een extra moeilijkheid met zich mee brengt:
Toestellen tussen 200-300 euro zijn soortgelijk en toestellen tussen 300-350 euro zijn soortgelijk.
Op zoek naar: Goede allrounder met accent op accu en camera.

Wat heb ik gevonden:
Zoals gesteld zijn er een hoop toestellen tussen de 200-300 euro. Ik heb gemerkt dat de meeste rond de 250 euro zitten met vergelijkbare specs:
CPU: Snapdragon 625, RAM: 4GB, ROM: 32GB (minimaal), Scherm: FullHD

Dit zijn de toestellen waar ik tussen twijfel in deze categorie, ze zitten enorm dicht bij elkaar:
pricewatch: Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs
pricewatch: Xiaomi Mi A1 64GB Zwart
pricewatch: Asus Zenfone 3 (ZE552KL) Zwart
pricewatch: Huawei P10 Lite 4GB Dual Sim Zwart
pricewatch: Sony Xperia X 32GB Wit

(De Xperia X heeft 1GB minder RAM dan de rest, maar een betere CPU en ik vermoed een betere camera. Ik denk alleen wel een slechtere batterijduur i.v.m. een kleinere batterij)

Als ik de prijs iets opvoer kom je in de categorie QHD scherm, 4GB RAM en een Snapdragon 820:
pricewatch: ZTE Axon 7 4GB RAM / 64GB ROM Grijs
pricewatch: HTC 10 Carbon Grey

Moeilijk moeilijk. Concrete vragen, en deze zijn echt lastig I know:
- Welke van de geselecteerde toestellen is volgens jullie het beste koop in de categorie 200-300 euro?
- Is de Axon 7 80 euro beter dan een toestel uit de categorie 200-300 euro? Het spreekt mij aan dat deze een betere CPU, scherm maar ook een goede audio chip heeft.
- Een brutale: Als jullie een toestel mochten kiezen, wat is dan de beste koop volgens jullie in de categorie 200-350 euro?

Bedankt voor het meedenken :)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik zou momenteel voor de Mi A1 gaan. Zeker 2 jaar softwareupdates en de beste prijs/kwaliteit uit je hele lijst.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Waarom is de P/K van MI A1 better dan bijvoorbeeld Motorola G5S Plus?

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:03
Van de toestellen tot 300 euro heeft de Zenfone 3 de beste accuduur. Deze is zelfs nog beter dan de HTC 10. Van de ZTE Axon 7 heb ik hier op tweakers geen gegevens kunnen vinden over de accuduur. Qua camera, dat is heel persoonlijk en daar heb ik niet echt verstand van.

De ZTE is wel een goede telefoon maar hou er wel rekening mee dat deze inmiddels 2 jaar uit is.

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 17:17
De axon 7 is nooit officieel gerealesd voor de NLse markt en belsimpel meldt zelfs dat het rtoestel onze taal ook niet ondersteund, dus die zou ik links laten liggen. De Xperia X schijnt een slechte accuduur te hebben en is ook al 2 jaar oud.
Welk toestel je wilt ligt aan je preferenties
De Mi A1 heeft heel veel voordelen, vooral stock Android, Moto g5s plus voegt volgensmij heel weinig toe tov van de G5 plus, die wel goedkoper is. De Zenfone 3 is volgensmij ook een prima allrounder.
Je kan ook bijv kijken naar de HTC U Ultra, die wel een mindere accuduur biedt, maar qua camera wel superieur is, of een Honor 8, die volgensmij ook een zeer goede camera heeft

• Aggressor
  • Nu online
HTC u ultra ?
Lg v20?

[ Voor 25% gewijzigd door Aggressor op 27-01-2018 00:32 ]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
henk1994 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:23:
Van de toestellen tot 300 euro heeft de Zenfone 3 de beste accuduur. Deze is zelfs nog beter dan de HTC 10. Van de ZTE Axon 7 heb ik hier op tweakers geen gegevens kunnen vinden over de accuduur. Qua camera, dat is heel persoonlijk en daar heb ik niet echt verstand van.

De ZTE is wel een goede telefoon maar hou er wel rekening mee dat deze inmiddels 2 jaar uit is.
Axon 7 heeft goede audio hardware. Maar helaas geen NL ondersteuning lees ik nu. Die valt af helaas.
stijnvbml schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:08:
De axon 7 is nooit officieel gerealesd voor de NLse markt en belsimpel meldt zelfs dat het rtoestel onze taal ook niet ondersteund, dus die zou ik links laten liggen. De Xperia X schijnt een slechte accuduur te hebben en is ook al 2 jaar oud.
Welk toestel je wilt ligt aan je preferenties
De Mi A1 heeft heel veel voordelen, vooral stock Android, Moto g5s plus voegt volgensmij heel weinig toe tov van de G5 plus, die wel goedkoper is. De Zenfone 3 is volgensmij ook een prima allrounder.
Je kan ook bijv kijken naar de HTC U Ultra, die wel een mindere accuduur biedt, maar qua camera wel superieur is, of een Honor 8, die volgensmij ook een zeer goede camera heeft
- De G5S plus heeft een betere camera (1MP Meer, grotere sensor) en 1 GB meer ram.
- De U Ultra heeft helaas geen 3,5mm jack :(
- De Honor 8 is een interessante, thanks
LG V20 is interessant. Helaas nergens meer te koop.

De Mi A1 schijnt een Bluetooth Bug te hebben waar de batterij enorm van draint. De Zenfone/G5SPlus lijken tot nu toe het interessantst. Ik kan trouwens een bijna nieuwe X Performance voor 200 euro kopen. Enige verschil met de reguliere X is dat de performance NFC heeft en een SD820 ipv 650. Een SD820 met 2700mah accu... weet niet of ik daar vrolijk van word. Dank voor het meedenken allen.

[ Voor 60% gewijzigd door HollovVpo1nt op 27-01-2018 13:40 ]

• Aggressor
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:15:
[...]

Axon 7 heeft goede audio hardware. Maar helaas geen NL ondersteuning lees ik nu. Die valt af helaas.

[...]

- De G5S plus heeft een betere camera (1MP Meer, grotere sensor) en 1 GB meer ram.
- De U Ultra heeft helaas geen 3,5mm jack :(
- De Honor 8 is een interessante, thanks

[...]

LG V20 is interessant. Helaas nergens meer te koop.

De Mi A1 schijnt een Bluetooth Bug te hebben waar de batterij enorm van draint. De Zenfone/G5SPlus lijken tot nu toe het interessantst. Ik kan trouwens een bijna nieuwe X Performance voor 200 euro kopen. Enige verschil met de reguliere X is dat de performance NFC heeft en een SD820 ipv 650. Een SD820 met 2700mah accu... weet niet of ik daar vrolijk van word. Dank voor het meedenken allen.
jawel hoor

https://www.eglobalcentra...simlockvrij-zwart-nl.html

heb ik hem ook besteld toen

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
NFC is wel fijn voor draadloos betalen en zo, zou als het kan dat wel nemen met het oog op de toekomst.

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:02
Als je bereid bent om iets meer te betalen is de Mate 10 Lite zeker een goede optie voor je budget. Focus op camera (vier in totaal, twee aan de voorkant, twee aan de achterkant), 64GB opslag en een prima accuduur. Enige nadeel is geen NFC, en de processor is misschien iets minder zuinig dan de Snapdragon 625, maar haalt vergelijkbare resultaten.

Is nu €288, dus zeker een goede deal. Daarnaast is ie ook wat nieuwer (oktober 2017) dan de G5s en Mi A1, zodat je waarschijnlijk langer updates krijgt.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Dank allen voor jullie advies. Ik ben een tweedehandse HTC 10 met meer dan 1.5 jaar garantie tegen gekomen voor 230 euro tegengekomen en heb deze aangeschaft!
Pagina: 1