Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraag internetsnelheid moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste, ik heb een probleempje.
op mijn laptop krijg ik met kabel 12 ping, 74 download, 18 upload
op mijn gaming pc krijg ik 80 ping, 25 download 0.03 upload :0

Weten jullie hoe dit kan?
Gigabyte Z370P D3 motherboard
Intel Core i5-8400 Boxed
asus nvidia 1060 6gb
seasonic 450w 80+ gold
8 gb ram
crucial mx 300 500gb ssd

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:13
Voor de zekerheid: gaming PC via wifi aangesloten of via kabel?

Indien kabel: wel op ongeveer hetzelfde moment getest als de laptop?
Drivers up to date?
Laptop op dezelfde kabel aangesloten om fouten in de kabel uit te sluiten?

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 16:32
Wat voor internet gebruik je?
Drivers wil ook nog wel eens wat uitmaken.
Wat voor bekabeling en welke website voor testen snelheid (probeer bv beta.speedstest.net)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

Topicstarter
via kabel. ja het zelfde moment getest drivers gedownload vanaf de cd rom van het moederbord.
ik gebruik speedtest van ookla.
heb ping getest op csgo
op laptop 20 op csgo op pc 200 op csgo :0

Verwijderd

Topicstarter
ziggo hebben wij

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TIP: Ga opzoek naar nieuwe drivers (Internet) i.p.v. de veelal zwaar achterhaalde drivers die op de CD worden meegeleverd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
heb ik zojuist gedaan en blijft t zelfde ;(

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47

nelizmastr

Goed wies kapot

CSGO is niet echt een pingtest. Dat doet Ookla al voor je. Bij CSGO zijn er teveel variabelen om daar wat zinnigs over te zeggen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Realtek NIC toch? Zet je offload settings eens uit op de NIC/driver?

Je ping is opvallend; is dat dus op dezelfde kabel als de laptop? Zo niet, probeer dat ook eens?

Persoonlijke mening: Realtek "consumer" komt er bij mij al jaren niet meer in; Intel NIC's op al mijn mainboards.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
gefixxed! thx maar het was omdat ik die speciale nieuwe gen internet moet calibreren CfoSspeed

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:38:
gefixxed! thx maar het was omdat ik die speciale nieuwe gen internet moet calibreren CfoSspeed
Is het mogelijk om uit te leggen wat "nieuwe gen internet" is en hoe je dat installeert?

Begrijp dat je graag wil gamen maar niemand is hiermee geholpen als ze een vergelijkbaar issue hebben en dit topic vinden.

• vanaalten
MAX3400 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:02:
Is het mogelijk om uit te leggen wat "nieuwe gen internet" is en hoe je dat installeert?
Ik gok dat TS 'CfoSspeed' heeft geinstalleerd - zie deze link. En ik gok dat het een of ander verbetertool is die je netwerkinstellingen om zeep helpt met een mooie GUI er bij.

Verwijderd

Topicstarter
er was iets met gigabyte speed {pijptje} verkeersregeling {pijptje} lijn calibreren

Verwijderd

Topicstarter
nee die zat er al op heet gigabyte speed
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten.

Als je iets toe te voegen hebt voor iemand op een post van je gereageerd heeft, gebruik de edit-knop.

[ Voor 67% gewijzigd door dion_b op 26-01-2018 23:08 ]

• MAX3400

MAX3400

vanaalten schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:55:
[...]

Ik gok dat TS 'CfoSspeed' heeft geinstalleerd - zie deze link. En ik gok dat het een of ander verbetertool is die je netwerkinstellingen om zeep helpt met een mooie GUI er bij.
Ach, ik dacht eerder dat CfoSspeed een enthousiaste tikfout was dat CSGOSpeed ofzo eindelijk normaal liep.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:55:
er was iets met gigabyte speed {pijptje} verkeersregeling {pijptje} lijn calibreren
:? Oke... Misschien dat ik het niet snap maar TCP is eigenlijk een verzameling van enen en nullen oftewel digitaal. Daar kan je weinig aan "verkeersregeling" calibreren; het komt aan of niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ja het schijnt nieuwe technologie te zijn ken t zelf niet heb er geen verstand van gr

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom installeer je iets als je er geen verstand van hebt en nog nooit van gehoord hebt? Als er ook maar iets aan 'next gen' internet is, zal je dat hier op de FP wel lezen. Tot die tijd, gewoon doen wat we al >20 jaar doen. Kabeltje van modem/router naar PC en gaan. Niets meer, niets minder (of je moet geen kabel kunnen trekken/leggen en via wifi werken, dan is 't even netwerk selecteren en wachtwoord invoeren).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Nou daar heb jij het fout..
Ik heb eerst nog niets gedaan gewoon kabeltje erin niets werkte uiteindelijk na alles wat jullie gereageerd hebben was niets de oplossing heb ik mijn broer gebelt en wij hebben 2 uur zitten kijken. Dus toen kwamen we bij de oplossing..

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:51
CfoS (evenals andere bloatware zoals Norton etc.) wordt vaak door moederbordfabrikanten aangeboden op dezelfde plek waar je drivers downloadt. Ik vermoed dat TS drivers aan het installeren was en toen ook CfoS geïnstalleerd heeft omdat dat gewoon in hetzelfde rijtje stond.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:41:
Nou daar heb jij het fout..
Ik heb eerst nog niets gedaan gewoon kabeltje erin niets werkte uiteindelijk na alles wat jullie gereageerd hebben was niets de oplossing heb ik mijn broer gebelt en wij hebben 2 uur zitten kijken. Dus toen kwamen we bij de oplossing..
Dus jij denkt dat iemand die al 20 jaar met computers werkt en een opleiding ervoor heeft gevolgd, vernieuwingen volgt het minder goed weet dan iemand die al zegt nergens verstaan van te hebben? En dan met z'n broer nog eens twee uur nodig heeft om het maar een beetje te laten werken. Tuurlijk. Succes verder met het alleen oplossen, want blijkbaar hebben de mensen met verstand van zaken de oplossing niet. :/

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 01:10:
Ja het schijnt nieuwe technologie te zijn ken t zelf niet heb er geen verstand van gr
Zoals @Hero of Time aangaf; er is geen "next gen internet" of hoe je het ook noemt. Je gebruikt nog steeds een technologie van dik 40 jaar oud. Dagelijks gaan 40.000TB alleen al in NL over de AMS-IX en dat zijn bijna exact dezelfde kabels als degene die jij in jouw PC hebt zitten.

Lowdown: kabelstandaard, protocolstandaard en driverstandaard. Zeg maar, layers 1 tot 5 in het OSI model. En ik denk dat een GB moederbordje van net aan €150 op precies dezelfde standaarden werkt.

Mogelijk, want ik wil altijd bijleren en kennis vergaren; overleg even met je broer wat nu exact de oplossing was en post dat in begrijpelijke taal. Misschien dat wij nog iets meepikken en in het vervolg ook anderen ermee kunnen helpen.

• vanaalten
Ik ben daarnaast ook wel benieuwd of je desktop met nieuwe technologie duidelijk beter presteert dan de laptop waar je het in het begin mee vergeleek...

Verwijderd

Topicstarter
ja hij doet het 10x beter.
lol al die comotie
Pagina: 1