Toon posts:

GPU overclocken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn GPU te overclocken maar ik krijg maar niet de juiste "Core clock" en "Memory clock" ingesteld. Ik weet hoe het overclocken stapsgewijs moet maar ik krijg telkens games die crashen en flikkeren ook als ik lage waardes toevoeg. Ik vroeg mij of er niet gewoon een paar waardes zijn die GOED werkt voor mijn GPU. Op internet staan er wel maar niet specifiek voor mijn versie GPU. |:(

Dit zijn mijn pc specs:

Processor: Intel i7 4790K (overclocked naar 4,5 Mhz)
Moederbord: AsusZ97-A
Videokaart: Gigabyte Windforce GTX770 4 GB
Geheugen: Corsair Vengence Pro 2x 8GB 1866 Mhz
Voeding: Be quiet! Power Zone BN211
SSD: Sandisk ULTRA II 480 GB
HDD: Western Digital Black Performance 1 TB
Case: Corsair Obsidian 750D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Die bestaan niet.
Elke chip is anders en elke chip is weer opnieuw uitzoeken tot hoever je hem kan pushen.
Maar als je dit soort problemen krijgt dat is dus een teken dat je tever gaat met hem.
En ook niet elke gpu is over te klokken, sommige zijn al op hun snelst en willen gewoon niet meer.

Overklokken is trial en error. Gewoon een hele kleine stap maken en kijken of hij dat wel pikt, zoniet dan een heel klein beetje voltage verhogen.... let op warmte etc.

Wil hij dan nog niet, dan houd het helaas op en heb je een gpu chip die gewoon niet harder kan

[ Voor 31% gewijzigd door Elmo_b op 26-01-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:10
Welke software gebruik je hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MSI afterburner voor het overclocken en MSI Kombuster om te trestesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
en welke settings heb je al geprobeert met deze info kunnen we niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exacte waardes voor een GPU bestaan sowieso niet, elke chip is anders gemaakt, dus de ene overclockt verader dan de andere, dat is nou eenmaal zo.

Welke settigns heb je al geprobeerd? Met de huidige info die je ons gegeven hebt schieten we geen reet op natuurlijk.
Pagina: 1