Kachel gebruiken in de zomer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• asd156
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Beste Tweakersleden,

Ik ben op dit moment op zoek naar een kachel en zag dat er ook een koude stand erop zit:
http://www.mediamarkt.nl/...-ka-5044-ptc-1406557.html

Nou was ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Werkt zo iets ook in een warme zomer.
Daarnaast kon ik ook nergens vinden hoeveel Watt het verbruikt in koude modus.
Als dat 1000-2000 zou zijn, zou dat wel erg hoog zijn t.o.v. een ventilator.

Ik hoor graag van jullie,

Met vriendelijke groet.

Beste antwoord (via asd156 op 26-01-2018 15:08)

• Ropau
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
Ik heb de Eurom Sub-heat 2000 Heater. Lijkt heel erg op de Tristar... het zou mij niet verbazen als ze uit dezelfde fabriek rollen. Hoe dan ook, als ventilator alleen verplaatst dit apparaat van Eurom maar weinig lucht en ook nog eens met een behoorlijk geluidsvolume. Zo goed als onbruikbaar in vergelijking met een normale tafelventilator als je het mij vraagt, daar hoef je hem dus niet voor aan te schaffen!

Alle reacties

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21
Ik heb zo'n Dyson Hot & Cool Fan. De koude stand is gewoon een luchtverplaatsing, het is geen airco bijvoorbeeld. Verbruik heb ik nooit gemeten in koude stand, maar ik verwacht dat dat minder is dan 30 graden vol warme lucht blazen :p

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23
Ik denk dat ze met koude stand vooral bedoelen dat je hem ook kan aanzetten zonder te verwarmen, oftewel gewoon een ventilator dus. De tekst lijkt daar ook op te hinten. Het zal dus geen airco zijn.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• asd156
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Jazeker, daar kon ik helaas ook niks vinden over Watt verbuik van koude stand.

Acties:
  • Beste antwoord

• Ropau
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
Ik heb de Eurom Sub-heat 2000 Heater. Lijkt heel erg op de Tristar... het zou mij niet verbazen als ze uit dezelfde fabriek rollen. Hoe dan ook, als ventilator alleen verplaatst dit apparaat van Eurom maar weinig lucht en ook nog eens met een behoorlijk geluidsvolume. Zo goed als onbruikbaar in vergelijking met een normale tafelventilator als je het mij vraagt, daar hoef je hem dus niet voor aan te schaffen!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Koude stand is alleen een ventilator, energieverbruik zal dan ook enkele tientallen Watts zijn. Het zal niet de moeite waard zijn om nog een aparte ventilator te kopen.
Pagina: 1