SSD/Geheugen uit oude laptop halen met one-piece behuizing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:21
Hoi

Ik heb mijn laptop (pricewatch: HP Envy 15-k048nd inmiddels zo vaak laten vallen dat het scherm er half afhangt. Tijd voor een nieuwe laptop. De specs van dit ding zijn echter nog prima. Nu zat ik te denken om een laptop te halen zonder SSD en zonder geheugen zodat ik de 256GB SSD en de 16GB DDR3L (SODIMM) daar in te schuiven.

Het probleem echter is dat deze laptop geen klepjes aan de onderkant heeft. De behuizing is een samengeperst ding. Hoe krijg ik het geheugen en de SSD uit deze laptop? Heeft iemand tips hiervoor? De laptop mag van mij kapot als ik de waardevolle onderdelen er intact uit krijg. Ik zal even een foto van de onderkant erbij plaatsen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cZtLGyMEIvARvHvTwLR4zDAZ/thumb.jpg

Bij voorbaat dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Grotbewoner op 26-01-2018 14:02 ]

Beste antwoord (via Grotbewoner op 26-01-2018 14:13)

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je zoekt op HP Envy 15-K disassembly (guide) kom je al een heel eind denk ik.
Deze video kwam ik tegen: YouTube: HP Envy 15, 15-k000 install SSD / upgrade HDD to SSD, за...

Verder heb ik er niet al te veel verstand van, dus hoop dat dit helpt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Niet online
Als je zoekt op HP Envy 15-K disassembly (guide) kom je al een heel eind denk ik.
Deze video kwam ik tegen: YouTube: HP Envy 15, 15-k000 install SSD / upgrade HDD to SSD, за...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:21
RutgervdZ schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:59:

Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb niet zo veel verstand van laptopgeheugen: weet je of ik dit DDR3 met alle nieuwe processoren kan gebruiken of wat de restricties ervan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Niet online
Grotbewoner schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb niet zo veel verstand van laptopgeheugen: weet je of ik dit DDR3 met alle nieuwe processoren kan gebruiken of wat de restricties ervan zijn?
DDR3 (SODIMM?) kun je alleen in DDR3 (SODIMM) slots stoppen, als je dus een laptop koopt met DDR4 geheugen, dan moet daar ook DDR4 geheugen in en kan je niet simpelweg 'swappen'.
Als je DDR3 wilt gebruiken moet je daar ook een daarvoor bestemde laptop met DDR3 geheugenslots op het mobo hebben (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 23:17
Om daar nog aan toe te voegen, zo goed als alle beetje degelijke nieuwe laptops hebben tegenwoordig DDR4, dus de kans is groot dat je dan op zoek zou moeten naar een tweedehands als je je RAM zou willen overzetten.