Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Google Chrome slaat geen cookies op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 20:21
Vanochtend heb ik mijn geschiedenis verwijderd in Google Chrome (alle opties aangevinkt onder geavanceerd en voor altijd gekozen). Echter onthoudt Google van bepaalde websites (bijvoorbeeld Outlook, Facebook) niet meer dat ik heb ingelogd waarna ik opnieuw moet inloggen. Super vreemd.

Wat heb ik geprobeerd:

Chrome verwijderd, inclusief alles uit appdata en de map local onder users. Chrome Cleanup tool gebruikt. Instellingen gereset. Niets werkt.

Ik las iets over een corrupt profile? Kan dit het geval zijn? Ik hoop het niet..

Alle reacties

• turkeyhakan
Opgelost! Eindelijk na de hele ochtend zoeken:

"just found a solution to this problem that i was also having - under settings>options>under the hood>content settings manually check the box that says "clear cookies and other site data when i close my browser" and then save&close the browser. open chrome again and go into the same settings and uncheck that box. i did a test by logging into igoogle and then closing my browser and reopening it and the problem was fixed."

• turkeyhakan
Edit: niet opgelost. Vreemd. Nu werkt het weer niet.. Toch een corrupt user profile?

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Maak een nieuw profiel aan en test het, weet je gelijk of het aan je profiel ligt of niet :)

• turkeyhakan
Bart_GR schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:53:
Maak een nieuw profiel aan en test het, weet je gelijk of het aan je profiel ligt of niet :)
Getest, werkt niet. Wachtwoorden slaat hij wel op, echter moet ik steeds opnieuw handmatig inloggen.

• Chuk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-07 14:26
Welke versie van Chrome gebruik je? Ben je zeker dat je niet per ongeluk een alpha-build/canary hebt geinstalleerd?

• turkeyhakan
Chuk schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:15:
Welke versie van Chrome gebruik je? Ben je zeker dat je niet per ongeluk een alpha-build/canary hebt geinstalleerd?
De nieuwste versie, Versie 64.0.3282.119 (Officiële build) (64-bits). Gewoon user versie.

Het probleem is ontstaan nadat ik onder geschiedenis verwijderen ook "instellingen voor content" heb aangeklikt. Hier stond namelijk geen vinkje achter.

• Chuk
Mss heb je zelf deze link al gevonden maar zag een obscure setting in chrome die je mss moet uitvinken :
Delete cookies after you close Chrome
You can let sites remember information during your browsing session, but automatically delete the cookies when you quit Chrome.

On your computer, open Google Chrome.
At the top right, click More More and then Settings.
At the bottom, click Advanced.
Under "Privacy and security," click Content settings.
Click Cookies.
Turn on Keep local data only until you quit your browser.
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=en

• turkeyhakan
Chuk schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:21:
Mss heb je zelf deze link al gevonden maar zag een obscure setting in chrome die je mss moet uitvinken :

[...]

https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=en
Had ik al gezien, en inderdaad ook al geprobeerd. Echter werkt dat helaas ook niet :( elke keer na het opstarten van Chrome wordt 95% van de gegevens gewist. Voor één of twee websites blijven de gegevens wel gewoon bewaard echter de rest niet.

• turkeyhakan
Iets met de nieuwe versie van Chrome? https://productforums.goo...ontext-place=forum/chrome

• Chuk
Het lijkt er inderdaad op. Die andere mensen beschrijven hetzelfde probleem als jij. Hopen dat ze dit probleem snel fixen bij google. Het is helaas moeilijk om te downgraden naar een oudere Chrome versie. Ik raad je aan om een andere browser te gebruiken tot er een fix is voor deze bug.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik had dit afgelopen maand ook. Daarna de Brave browser geprobeerd en exact hetzelfde probleem. Ik heb de oorzaak nooit gevonden, een tijdje dacht ik dat het Lastpass was maar dat bleek het ook niet te zijn.
Na een paar weken Firefox werkte Chrome weer normaal, leek erop dat een update het verholpen heeft.

• turkeyhakan
Thanks voor het meedenken allen in ieder geval!

• turkeyhakan
Gedowngrade naar versie .63 en daarna alle handelingen verricht die niet werden opgeslagen. Tot slot Chrome geupdate naar de laatste versie. Alles werkt naar behoren. Voorlopig maar geen browsergeschiedenis verwijderen.

• turkeyhakan
Google heeft een vernieuwde versie uitgebracht. Problem solved!
Pagina: 1