Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fedele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 16:05
Dag,

Afgelopen week heb ik er voor gekozen om de Bowers & Wilkins PX aan te schaffen, wat een geweldig GELUID! _/-\o_

Echter in combinatie met een DragonFly Red is dit geen pretje, de noise floor is behoorlijk aanwezig wanneer ik de volgende combinatie gebruik:

- DragonFly Red
- Jitterbug
- Dragontail
- Samsung Galaxy S7 Edge maar ook laptops en computers
- USB Audio Player Pro

Wanneer ik bovenstaande combinatie gebruik is tijdens het muziek luisteren een constante "hiss" aanwezig (geen idee hoe ik dit moet beschrijven).

Mijn vermoeden is dat dit te maken heeft met de interne DAC die in de Bowers & Wilkins PX wordt gebruikt, helemaal zeker ben ik hier (nog) niet van.

De hiss is zeker bij rustigere genres echt een DRAMA! Denk hierbij aan klassiek, Jazz etc.

Aangezien ik op Internet en ook op HeadFi maar heel weinig informatie hierover heb kunnen vinden en of er uberhaupt een oplossing voor is, plaats ik mijn vraag op Tweakers aangezien ik mij afvraag of iemand hier ook deze ervaringen mee heeft en of hij/zij daar een oplossing dan wel een advies voor heeft want dit is werkelijk VRESELIJK :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Ondanks je jitterbug zelfs :+. Ruis is meestal het gevolg van een slechte "gain structure". De truc is om overal zo hard mogelijk in te gaan met signaal, dan blijf je zo hoog mogelijk boven de ruisvloer. En aan het einde verzwak je het signaal met de volume regeling tot het gewenste volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is dat niet gewoon de ingebouwde noise cancelling?
En probeer eens met BT ipv al die USB grapjurkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.de.man
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik herken dit -- vooral bij gebruik van de 3.5mm mini-jack (zelfs met gebruik van een fatsoenlijke geluidsinterface die bij andere koptelefoons stil is). Draadloos gebruik of over USB is geruisloos hier. Hmm...

Noise Canceling introduceert bij de hogere standen inderdaad een "hiss", maar die heeft een ander karakter voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Om die redenen vind ik de P7 ook een stuk interessanter dan de PX. Prima hoofdtelefoon voor draadloze doeleinden en als je echt niet zonder ANC kan. Maar uiteindelijk vind ik de P7 een stuk knapper klinken. Zeker als je toch al in de weer gaat met een DAC en kabels zou dat eerder mijn keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wat ik me afvraag, je gebruikt een koptelefoonversterker/DAC, maar het geluid word in de koptelefoon door de ingebouwde versterker + NC opnieuw gegenereerd?

Dan heeft de koptelefoonversterker toch eigenlijk nog weinig nut? Of kun je de drivers ook rechtstreeks aansturen?

Ik zou zelf ook best een NC koptelefoon willen, maar alleen als ik ook met kabel en mijn FiiO de drivers rechtstreeks kan aansturen, zonder NC weliswaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 07-02-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Alle ANC maakt toch een soort hiss? Ik herken dit iig wel van de Sony's en de PXC550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn vader heeft ook een ANC koptelefoon. Ik meen een Denon.
Zelfs als is het helemaal 100% stil, dan nog, als je het ding aanzet, wordt het nog stiller, maar lijkt het net of je het bloed door je aderen hoort stromen als je hem uitzet of zo. Kan het niet helemaal goed beschrijven.
Pagina: 1