Nad C338 of Marantz SR5012 of ...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen welke versterker/receiver ik ga aanschaffen, wie kan mij helpen....

Luidsprekers: B&W 685 S2
Ga deze luidsprekers alleen stereo gebruiken en ook in de toekomst wil ik geen surround.
Het belangrijkste is dat ik muziek wil streamen vanaf mij smartphone en mijn tv er op kan aansluiten. Mogelijkheid voor internet/dab radio zou fijn zijn.

Na een flinke zoektocht ben ik uitgekomen bij de NAD C338 versterker en de Marantz SR5012 receiver. Voordeel van de NAD is dat deze automatisch inschakelt bij het aanzetten van de tv wat ik wel echt een pluspunt vind. (ivm minder gebruik van twee afstandbedieningen)

De Marantz heeft meer aansluitmogelijkheden zoals speakers biwire en extra set speakers om in een andere ruimte te plaatsen. (Zat eerst te kijken voor de Marantz versterker i.p.v. receiver alleen die blijken te diep te zijn voor mijn tvmeubel. diepte 38cm)

Welke van deze twee raden jullie mij aan in combinatie met de genoemde speakers? Of kan ik toch beter nog naar een ander type versterker/receiver kijken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies hoort in CEA, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De Marantz gaat ook aan met de TV.
Biwire is weinig bewijs voor dat dit een positief effect heeft op het geluid
Volgens mij kun je verder weinig verkeerd doen qua keuze.

De realiteit is dat smart functionaliteit (internet features) na wat jaren meestal minder goed gaan werken en je toch een extern device nodig hebt. Ik zou dus vooral richten op de versterkerfunctionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Heb je al geluisterd naar beide versterkers in combinatie met je speakers? Zo niet, dan raad ik je aan dat zeker te doen! :) De versterker moet namelijk niet alleen voldoen aan de functies die je zoekt, maar ook aan je smaak in geluid. En een versterker heeft daar behoorlijk wat invloed op.

In mijn geval klonken mijn Bigpods bijvoorbeeld beter en voller qua geluid op een NAD versterker, dan met een versterker van Denon of Marantz. De Bigpods kwamen toen pas écht tot leven en geven dus een stuk meer plezier. Ik weet zeker dat jouw B&W's ook anders zullen klinken op beide versterkers.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zou technisch niet zo moeten zijn. Versterking is versterking, das niet van invloed op de klank. Wat ik me wel kan voorstellen is dat ze iets meer power geven voor die bigpods waardoor die dingen iets makkelijker aan te sturen zijn en je wat meer volume ervaart. Maar is subjectief natuurlijk.

Diepte van receiver: achtkant van een meubel kan er evt ook uit natuurlijk. 38cm diep klinkt als Ikea Besta iig ;)

Als je alle streaming mogelijkheden in een apparaat wilt moet je voor een receiver gaan die hebben dat. Stereo spul is vaak los, dan krijg je een losse streamer. Enige verschil is dat NAD Bluesound uitbreidingen heeft waardoor dat er als losse module (€€€€) in kqn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)