Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasonmk
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09-2024
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een soundbar gekocht die Dolby Atmos ondersteund. In de handleiding lees ik dat de Dolby Atmos functie alleen werkt via een blu-ray speler.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik MKV bestanden met Dolby Atmos ondersteuning afspelen op de volgende apparaten:

- Samsung TV MU7000
- Samsung Soundbar HW-K950
- Playstation 4 pro

De mkv bestanden zet ik op een externe harde schijf en die sluit ik dan aan op de tv. Het surround geluid werkt prima, het zou alleen TOP zijn als ik die Atmos functie aan het werk krijg.

Voorbeeld bestandsnaam:
x.2160p.BluRay.x265.10bit.HDR.TrueHD.7.1.Atmos

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:37
volgens mij heeft deze tv geen dolby atmos ondersteuning,(zie spec. samsung website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Je TV moet inderdaad Dolby Atmos ondersteunen, zoals pwh53 aangeeft is dit niet het geval waardoor eea niet zal functioneren. PS4 ondersteund misschien Atmos (weet dat de XB1 dat wel doet iig), alleen speelt die geen mkv's af volgens mij?.....

Denk dat je het voordeel van Dolby Atmos met soundbars ook niet moet overwaarderen overigens...... feitelijk heb je gewoon een 5.1 opstelling toch?.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:06
Hang een bron met Atmos support aan de soundbar via HDMI bijv een Nvidia Shield, ik zou er trouwens ook niet vanuit gaan dat "het surround sound" prima werkt via de TV. Volgens mij kan deze via ARC namelijk alleen lossy surround formaten doorspelen naar de soundbar, terwijl jij een file hebt met een lossless audio track waardoor je nu een lagere audio kwaliteit hebt dan mogelijk is met die file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 12:33
Important: Dolby Atmos® is available only in HDMI mode.
Dit zou betekenen wanneer je er een mediaspeler aan hangt die dolby atmos ondersteunt je Atmos geluid hebt. Het is niet zo dat dit alleen werkt wanneer je een bluray schijf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak_th
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Atmos en volgens mij ook Dolly digital plus werken niet via ARC vanuit de tv, daar moet nieuwe standaard voor komen (weet even niet welke).
Dus je moet een externe speer hebben die Atmos doorzet op het HDMI kabel naar de soundbas en via die naar de tv!
De samsung-hw-k950 heeft in de soundbar 2 speakers naar boven (voor athmos) en heeft 2 achter speakers die elk ook 1 speakers naar boven hebben. Volgens mij moet dat goed zijn voor de volledige athmos ervaring.
Je kan wel afdingen de de grote van de speakers, echter vrouwen speakers (als je begrijpt wat ik bedoel), bijna de enige optie om athmos in huis te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:38

FeaR

In GoT we trust

TS is al sinds begin dit jaar niet meer online geweest. Beetje doelloos dit topic te kicken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.