Hallo allemaal,
Wat zou een goede oplossing zijn voor het volgende probleem?
Ik maak (al enkele jaren) gebruik van onderstaand PHP-script.
Dit zorgt ervoor dat als een gebruiker op een link (url naar dit script) klikt, er een bericht (via TCP) naar een programma wat ik in VB.NET heb gemaakt stuurt. Hier draait een simpele TCP-listener en wacht op dat berichtje. Vervolgens wordt er iets getriggerd, maar dat valt buiten de scope van dit topic.
Dit werkt allemaal perfect, maar het probleem is nu dat ik dit script moet gaan verhuizen naar een andere webhost. Schijnbaar zijn die iets strenger en daarom werkt het niet. Ik krijg deze foutmelding:
Maar ik kan die poort(en) nergens opgeven. Ik kan alleen die 8182 opgeven, maar dat is de poort waar het bericht naartoe moet.
Het liefst laat ik dit ook zo.
Wat zou ik nog kunnen doen om dit werkend te krijgen?
Alvast bedankt voor 't meedenken
PHP-script:
...
Wat zou een goede oplossing zijn voor het volgende probleem?
Ik maak (al enkele jaren) gebruik van onderstaand PHP-script.
Dit zorgt ervoor dat als een gebruiker op een link (url naar dit script) klikt, er een bericht (via TCP) naar een programma wat ik in VB.NET heb gemaakt stuurt. Hier draait een simpele TCP-listener en wacht op dat berichtje. Vervolgens wordt er iets getriggerd, maar dat valt buiten de scope van dit topic.
Dit werkt allemaal perfect, maar het probleem is nu dat ik dit script moet gaan verhuizen naar een andere webhost. Schijnbaar zijn die iets strenger en daarom werkt het niet. Ik krijg deze foutmelding:
De nieuwe webhost geeft aan dat er alleen via port 80 of 433 kan worden verstuurd.Socket created
Warning: socket_connect() [function.socket-connect]: unable to connect [10013]: An attempt was made to access a socket in a way forbidden by its access permissions. in \\webfarmfs.hosting\test.nl\www\php\socket.php on line 15
Could not connect: [10013] An attempt was made to access a socket in a way forbidden by its access permissions.
Maar ik kan die poort(en) nergens opgeven. Ik kan alleen die 8182 opgeven, maar dat is de poort waar het bericht naartoe moet.
Het liefst laat ik dit ook zo.
Wat zou ik nog kunnen doen om dit werkend te krijgen?
Alvast bedankt voor 't meedenken
PHP-script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <?php if(!($sock = socket_create(AF_INET, SOCK_STREAM, 0))) { $errorcode = socket_last_error(); $errormsg = socket_strerror($errorcode); die("Couldn't create socket: [$errorcode] $errormsg \n"); } echo "Socket created \n"; //Connect socket to remote server if(!socket_connect($sock , 'xx.xx.xx.x' , 8182)) { $errorcode = socket_last_error(); $errormsg = socket_strerror($errorcode); die("Could not connect: [$errorcode] $errormsg \n"); } echo "Connection established \n"; $message = "0123456789"; //Send the message to the server if( ! socket_send ( $sock , $message , strlen($message) , 0)) { $errorcode = socket_last_error(); $errormsg = socket_strerror($errorcode); die("Could not send data: [$errorcode] $errormsg \n"); } echo "Message send successfully \n"; ?> |
...