Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop zal voornamelijk voor uni worden gebruikt, gewicht is daarom een belangrijke factor. Verder zou het mooi zijn als hij video- of fotobewerkings programma's aan kan.

Wat is je budget?
Mijn budget licht rond de 550 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan om de laptop vaak mee te nemen. Niet alleen naar de uni of ub maar ook naar ouders etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik vind het belangrijk dat de laptop lang mee kan gaan, en dat hij niet over een klein jaar zo verouderd is dat hij geen programmas fatsoenlijk meer kan draaien.

Ik heb al wat vooronderzoek gedaan en momenteel twijfel ik tussen de volgende 4 laptops:
https://tweakers.net/pric...;1107735;1129553;1113811/

Mijn vraag is dan ook, welke zouden jullie aanraden? Of hebben jullie een goed alternatief, met dezelfde specs en prijs?

Bij voorbaat dank.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
http://www.mediamarkt.nl/...n-14-bf115nd-1540317.html

Iets boven Budget. Maar wel met de nieuwste generatie processor en dedicated GPU. ook bijna een kilo lichter dan de Medion. 10,5 uur op een batterij.

Je gaat wel een inch in schermoppervlak achteruit.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:46
Die lenove valt af lijkt me, oude i5, kleine ssd, geen dedicated GPU. De acer en medion lijken erg op elkaar met specs maar de medion heeft wel een dedicated gpu. De Hp heeft wat meer CPU power maar weer een erg kleine SSD en geen dedicated GPU.

pricewatch: Lenovo Ideapad 520-15IKBR (81BF006UMH) is wel iets duurder ook maar misschien een optie (nieuwe generatie i5 dus 4 cores i.p.v. 2) vergelijkbaar met die HP maar dan wel een extra HDD voor opslag van bestanden en foto's etc.

Ik zou nooit voor maar een 128GB SSD gaan tenzij er ook een normale HDD bij zit. Anders zal continue je schijf vol zitten. Je kan overigens overwegen een leptop met dvd speler te pakken en dan die zelf vervangen door een ssd/extra hdd.

8 GB ram lijkt me ook wel wenselijk.